/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Web cam
Fra : Højris
Vist : 827 gange
100 point
Dato : 26-07-08 19:27

Jeg har et ønske om at sætte et cam op udendørs .
Det skal bruges til at optage sekvenser af.
1. Når uglerne sidder på tørestativet og skriger, med deres unger.
2. Når jeg sætter en stor skål mad ud til kattene og den er tom næste morgen, er det så katte jeg ser eller er det en flot ræv .
3. osv.
Hvor langt et kabel kan trækkes til cam. og hvordan styres det i forhold til en bevægelses sensor.
Er der en med en god ide.
Højris.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 26-07-08 20:27

køb et trådløs vebcam,koster ca 700 kr.også kan du koble dig på alle steder bare du har trådløs net

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-08 20:37

Almindeligvis kan du bruge et 5 mtr langt USB kabel men kan yderligere forlænge det med et USB forstærkerkabel fra Sandberg på 5 mtr. Altså 10 mtr i alt. Nogle bærbare kan ikke trække alt det.

Accepteret svar
Fra : BarkeBillen

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-08 20:45

en mulighed, http://www.pcworld.dk/art/7661?a=category&i=237

men findes fra ca 700 kr

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 26-07-08 20:58

Trådløse forbindelser høre til de dovne der ikke gider det med kabler, op over dørkarmen, et søm at hænge på osv. det er lige der jeg høre hjemme, og ja puteren kan nok heller ikke trække et kabel
hvor langt kan jeg forvente at det rækker, og hvor kommer bevægelses dimsen ind i billedet.
Jeg går lige ud og slår noget mere græs, inden duggen falder.
Højris.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 26-07-08 21:03

duggen ??? hvorhenne,,her er 27 g sååå nul dug

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 26-07-08 21:17

BarkeBillen !
Ja det var jo så den ulitmative løsnig, det må jeg jo nok sige.
Den har jeg ikke set før. Hmm. ja måske, ender jeg der over tid.
Nå det var det græs.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-07-08 12:00

Den Linksys med det lange navn mangler kun, at kunne gø som en rotweiler.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 27-07-08 13:40

Måske det her kan bruges: http://www.gotchanow.com/text/g30f.html

det smarte ved Gotchanow er at du kan indstille det til kun at filme når der er bevægelse.
ala overvågning =)

Er hvist ret nemt at finde ud af, jeg hviste ikke ret meget om computer første gang jeg brugte det pogram.

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 27-07-08 14:28

Tak for svaret BarkeBillen.
Ja 2500 er jo også en slags mønt. MEN det må kunne gøres billigere.

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=WVC200%2DEU

Højris.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-07-08 14:44
Kommentar
Fra : secubi

Dato : 05-11-08 20:04

Følgende kunne også være en mulighed:

http://secubi.dk/videoovervaagning---produktkatalog/15-pc-systemer/

Venlig hilsen
Rasmus Thomsen
www.Secubi.dk