/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Office 2000 Professionel (Word) driller.~
Fra : syrena
Vist : 554 gange
200 point
Dato : 10-03-03 19:15

Jeg bruger Windows XP Home og Office 2000 Prof. Forleden ville jeg udfærdige en kuvert i Word og ville af dovenskab bruge en god gammel adresse helt tilbage fra en Word 97/98-fil. Jeg gik i min kuvert-mappe og fik adressen frem, men kuvertstørrelsen viste sig at være forkert Jeg rettede så bare kuvertstørrelsen og fiflede lidt her og der på kuverten - og skrev kuverten ud og gemte den. Alt OK!
Dog nu kommer den gamle kuvert med adresse og det hele (tegning) frem hver eneste gang, jeg åbner for Word. Jeg har prøvet alt, (f.eks. GEM SOM), men kan ikke slippe for denne irriterende kuvert, den dukker op hver eneste gang, jeg klikker på min Word-ikon. Jeg har også prøvet at genindstalleret Office 2000. Intet hjalp. Jeg skal derfor hver gang, jeg åbner et nyt dokument først hen og markere alt og derefter tilbage og klikke på RYD. Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-03-03 19:18

geninstaller office-pakken

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-03-03 19:24

Prøv med systemgendannelse.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-03-03 19:31

Istedet for at geninstallere, så gå ind i tilføj/fjern og afinstaller --> genstart ---> installer forfra.......så burde det hjælpe

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-03-03 19:33

er det ikke det samme som at geninstallere uffe..?

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-03-03 19:37

eller reinstallere

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-03-03 19:44

Kære solgaard
Manden skriver >>Jeg har også prøvet at genindstalleret <<
Du skriver >>geninstaller<<
Jeg skriver >>blablablabla....genstart<<

Tricket er en genstart, som forhåbentligt fjerner nøgle(r) i registreringsdata

Men jow....retten er nok det samme...men opskriften er ikke

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-03-03 19:45

registreringsdata = registreringsdatabasen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-03-03 19:46

det var heller ikke for at provokere eller noget.

Jeg troede bare at det var normalt at man gjorde sådan når man geninstallerede. altså først fjernede programmet fra tilføj/fjern genstart og så installere igen.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-03-03 20:15

Har du sådan en lille $fil liggende, som kan være en backup der gerne vil gendannes.
Den forsvinder nemlig ikke ved genindstallation. Hvis du vil fjerne det "rod" der opstod, så brug gendan helt tilbage før "rodet".
Hvis du har åbnet fra diskette, og fjernet disketten inden lukning af word kan den også lave ballade.
Emesen.

Kommentar
Fra : Baxx65

Dato : 10-03-03 20:36

Hej Syrena

Sikke da en masse gode forslag, og jeg er da ikke sikker på at mit er det rigtige. Men jeg mener at Word bruger en skabelon hver gang den åbnes, denne skabelon hedder - så vidt jeg husker - normal.dot.

Hvis du nu søger efter normal.dot, og sletter den, så vil word selv lave en ny standard skabelon, og så skulle din opsætning være på plads igen. ¨Nu sidder jeg på en maskine uden officepakke, så jeg kan ikke efterprøve min teori, så den er frit fra leveren, men jeg er rimelig sikker på at jeg er på sporet....

God fornøjelse - håber at du får det "fikset"

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-03-03 20:57

Har du prøvet at slette dit Word ikon (genvej) og trukket en ny genvej fra Word.exe?

Accepteret svar
Fra : pbach

Modtaget 200 point
Dato : 10-03-03 21:04

Tjek i WORD følgende: Funktioner - Indstillinger - Filplaceringer - se under Brugerskabeloner. Her får du at vide, hvor din opstartsfil findes. Hvis denne placering ikke passer dig, kan du lave et tomt dokument som du kan gemme et sted med et navn noget i retning af f.eks. MIN NORMALDOT.DOT (Husk at kalde filen noget med XXXX.DOT). Herefter kan du på det sted jeg nævnte før, gå ind og vælge brugerskabeloner og REDIGER - hvorefter du kan/skal vælge din nye .DOT. Endelig vil jeg anbefale dig at gå ind og søge efter navnet på den fil, hvor denne forbaskede kuvert findes - tip: SØG evt. også efter *filnavn.*, da dit system kan have omdøbt den i visse situationer. "*" betyder WILDCARD, og gælder som "alle tegn". Når du evt. har fundet noget der "rimer", så slettes denne/disse filer afslutningsvis. Så skulle den virke.
Jeg er derimod overbevist om at utallige geninstallationer IKKE vil løse dit problem.
M.v.h.
Erik Bach

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 11-03-03 18:08

Tak endnu en gang for alle rådene. Dog, jeg har prøvet ALT, og intet har hjulpet, næsten tværtimod. Er der virkelig kun systemdannelse tilbage? Vil det slette alt arbejde, som jeg har gjort, fra gendannelsestidspunktet og til nu?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 11-03-03 18:11

ja men du kan jo lave kopier af det nu og så lægge det ind igen hvis systemgendannelsen hjælper.

held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-03-03 18:47

Uden at være helt sikker, mener jeg ikke filer som er gemt i eks. dokumenter slettes ved systemgendannelse. Men som solgaard siger gem dit arbejde på disketter eller brænd det på en cd-rom, inden gendannelse. Hvis du fjerner office pakken mener jeg heller ikke dine dokumenter forsvinder.
Emesen.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 11-03-03 18:50

nej du har ret emesen de ligger jo ikke i selve office pakken men i dokumenter men syrene gem det for en sikkerheds skyld det er jo også altid rart at have backup af sine dokumenter.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 11-03-03 18:55

det lyder underligt at det ikke virker efter en reinstallation...! men giv lige relloms svar en chance med systemgendannelsen og hvis det ikke virker. så må du reinstallere hele maskinen så er du i hvert fald sikker på at det virker igen selvfølgelig er det irriterende at skulle tage alt det backup. men så får du jo også en hel ren pc igen. for når det ikke hjælper med en reinstallation er det fordi at indstillingen ligger gemt på din pc et sted uden for office-pakken så hvis du ikke kan finde den må det være sidste udvej hvis du ikke vil det andet med at slette hver gang.

held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 11-03-03 19:27

Tak for de nye gode råd. Jeg er naturligvis ikke glad for rådet om at reinstallere hele maskine. Jeg kører jo på Windows XP, hvor Bill Gates har gjort det vanskeligt at få installere programmet igen. Jeg er selv mest stemt for en gendannelse pr. 1. marts 2003, fordi problemerne opstod den 3. marts. Skulle jeg så miste mine data for tiden tilbage til den 1. marts, ja så har jeg allerede en del på brændt CD, og resten må jeg så kigge i "vejviseren" efter.
Er der nogen, der har prøvet at gendanne systemet efter vejledningen i xp's hjælp?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-03-03 19:42

Ja - og vejledningen virker godt.
Emesen.

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 11-03-03 19:47

Emesen - jeg tror, jeg prøver det...... Tak!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 12-03-03 00:57

Chancen for at de hjælper er nok lille, men hvis du har adsl, så prøv at opdatere office.....måske kan der være tale om en "bug" i word
http://office.microsoft.com/danmark/productupdates/

Kommentar
Fra : Baxx65

Dato : 12-03-03 08:54

Før du går i gang med systemgendannelse, så prøv lige dette:

Åbn din Word, tilpas dit dokument (fjern hvad der kommer), så det ser ud som du gerne vil have det, når du åbner et nyt dokument.

Gå i filer og Gem som - vælg Dokumentskabelon (*.dot) i filtype - og gem oven i normal.dot

Prøv igen... og se om du ikke er sluppet af med din kuvert

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 13-03-03 19:48

Til Baxx65 - tak for rådet. Jeg erkender, at du helt sikkert ramte det rigtige punkt, nemlig ved Skabelon-dannelsen.Jeg har så siden forsøgt at gøre, som du foreslår, men endnu er intet lykkedes. Jeg har rodet så meget med det hele, at jeg har adskillige filnavne oprettet på en ny gemt Word side.
Disse "fejl-filnavne" dukker alle op, når jeg står på det sted, du nævner, nemlig:
Gem som > Dokumentskabeloner med filtypen dot.
Jeg forsøger her at kalde filen for NORMAL, men der kommer en meddelelse om, at jeg ikke kan bruge samme filnavn som den åbne fil >- og navn.
Jeg har jo nødvendigvis Word åbnet, når jeg skal udføre denne manøvre......

Kommentar
Fra : Baxx65

Dato : 14-03-03 09:46

Nå men så må vi jo se om vi kan gå uden om Word.

Dine skabeloner ligger sikkert i C:\Documents and Settings\"Dit Brugernavn"\Application Data\Microsoft\Templates
Brug din Stifinder til at komme ind i området (Bemærk: Du skal kunne se skjulte filer for at finde frem til dette område.)

Slet alle de skabeloner du ikke skal bruge - inklusive Normal.dot og ~$Normal.dot - hvis den findes. (INGEN Office programmer må være åbne) Word skulle nu selv generere en ny Normal.dot - med standard instillinger, og så burde du være kørende.

Hvis ikke, så aner jeg ikke hvad der foregår - og den der systemgendannelse det lyder grimt i mine ører....

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 14-03-03 20:33

Til Baxx65 !
Endnu en gang tak for din hjælp. Jeg kom denne gang igennem C:Documents> Mit brugernavn> Local Settings> til Application Data, men IKKE til Microsoft Templates. Kun en mærkelig tmp. mappe viste sig, som jeg ikke kunne bruge til noget.

Nu skal du ikke bryde dig mere om mine problemer, jeg går til min gode EDB-mand på tirsdag og får ham til at se på mit system. Jeg er selv meget urolig over, at jeg gendannede!!!!
Tak for denne gang

MVH

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-03 20:37

Inden bliver alt for ked af det, så husk lige at man også kan fortryde en gendannelse.
Emesen.

Kommentar
Fra : pbach

Dato : 15-03-03 21:11

D. 10/3 - 03 sendte jeg nedenstående som forslag til løsning på dit problen:
"Tjek i WORD følgende: Funktioner - Indstillinger - Filplaceringer - se under Brugerskabeloner. Her får du at vide, hvor din opstartsfil findes. Hvis denne placering ikke passer dig, kan du lave et tomt dokument som du kan gemme et sted med et navn noget i retning af f.eks. MIN NORMALDOT.DOT (Husk at kalde filen noget med XXXX.DOT). Herefter kan du på det sted jeg nævnte før, gå ind og vælge brugerskabeloner og REDIGER - hvorefter du kan/skal vælge din nye .DOT. Endelig vil jeg anbefale dig at gå ind og søge efter navnet på den fil, hvor denne forbaskede kuvert findes - tip: SØG evt. også efter *filnavn.*, da dit system kan have omdøbt den i visse situationer. "*" betyder WILDCARD, og gælder som "alle tegn". Når du evt. har fundet noget der "rimer", så slettes denne/disse filer afslutningsvis. Så skulle den virke.
Jeg er derimod overbevist om at utallige geninstallationer IKKE vil løse dit problem."

Jeg kan ikke tro, at du stadig har problemer efter at have prøvet ovenstående.... Hvis det er tilfældet, vil jeg tillade mig at postulere, har du ikke fulgt mit råd, eller at du har gjort noget forkert. Sagt med andre ord - lidt spild af tid, eftersom mange af de efterfølgende indlæg omtaler samme problematik, som jeg beskrev. Eneste ting der dog hypotetisk kunne være fejlårsagen er, hvis din WORD bruger en af de andre skabelonplaceringer til opstart. Dette kan dog nemt løses ved at pege på samme opstartsfil, som beskrevet i mit oprindelige indlæg.
M.v.h
Eik

Kommentar
Fra : peddersen

Dato : 21-04-03 12:13

Syrena,
dem der skriver om .dot-filerne har ret. Lad være med at gå i gang med geninstallation, hvis du geninstallerer Word, lader den dine filer være som de er og problemet dukker op igen (det er det du har prøvet), hvis du geninstallerer Windows gør du noget der ikke har noget med dit problem at gøre (det vil hjælpe omtrent lige så meget som at rydde op i køleskabet).
Gøre sådan her: Gå ud af alle Office-programmer. Find mappen med .dot-filer (kan du ikke findet mappen med .dot-filer, så søg efter dem Start->Søg efter filer og mapper (i Windows Me, det er lidt anderledes i XP), søg efter '*.dot'). Sørg for at de ikke er på din harddisk (c-drevet). Slet eller flyt filerne over på en diskette.
Start Word. Nu er dit problem overstået.

Karsten

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 21-04-03 18:39

Hej Karsten! Tusind tak for dit råd, som sikkert ville have været godt, men jeg bukkede tilsidst under og fik min computer formatteret og XP geninstalleret. Jeg kunne ikke holde Word plus andre små-problemer ud. Det kom til at koste mig 925,00 kr.! Ærgerligt....
Nu vil jeg gemme dit råd i min gode samlemappe med GODE RÅD!

Godkendelse af svar
Fra : syrena

Dato : 19-07-04 11:13

Tak for svaret pbach.