/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Win2000 & Win98 Netværk - Fildeling
Fra : dudek
Vist : 444 gange
70 point
Dato : 07-10-01 22:40

Jeg har en alm PC, som kører Windows 2000 og en bærbar, som kører Windows 98. Jeg har en DSL forbindelse og har begge PC'ere tilsluttet til en hub, som er tilsluttet til min router. Der er ingen problemer med at kører Internet på begge maskiner. Problemet er at få fildelingen mellen de to PC'ere til at fungere. Begge maskiner har Fildeling installeret og jeg har delt een mappe på hver maskine. For at kunne se denne mappe, bliver jeg nødt til at fjerne TCP/IP protokollen på Win2000 maskinen og geninstallere den. Derefter fungerer det fint - SÅLÆNGE AT DE TO MASKINER ER TÆNDTE PÅ NETVÆRKET! Hvis jeg fx slukker den bærbare. Hiver netsstikket ud. Tænder den igen. Slukker den. I med netstikket og tænder den igen, så kan den IKKE finde Win2000 maskinen, før jeg geninstallerer TCP/IP på Win2000 maskinen. Dette er naturligvis meget generende, da den bærbare bliver brugt forskellige steder uden for hjemmet, for af og til at blive koblet på hjemmenetværket og overføre og dele filer. Findes der en løsning på dette problem??

Kommentar
Fra : britta

Dato : 07-10-01 23:52

Hej.
Jeg kører også med 2 Maskiner på adsl. Men har installeret Netkort i dem. Alt fungerer fint med det.

Hilsen
Britta

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-01 17:12

Hej
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig.
Jeg har selv det samme problem, sammen med mange andre. Hvis du ikke vil
installere f.eks netbeui også, så er der vist ikke nogen løsning- andet end
at give maskinerne lidt tid.
Det lyder underligt, men det er min erfaring at hvis maskinerne er tændt i
ca 10-20 minutter, så er alt i orden!
Hvis du kigger lidt tilbage kan du flere indlæg af samme slags, se evt i
windows-gruppen.

Elmer

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 70 point
Dato : 08-10-01 17:50

dudek wrote:

Klip probs med netværk.

På din W98 går du i netværk, fil- og udskriftdeling, avanceret,
og under egenskaber deaktiverer du Browse Master. LM An = nej.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - hope always the best

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-01 20:55

Ja du er inde på noget af det rigtige, men jeg (vi) har 5 maskiner, og
jeg kan ikke sige hvilke der er online hvornår.
En skal jo være Browsemaster...
Elmer

Erik G Christensen wrote:

> dudek wrote:
>
> Klip probs med netværk.
>
> På din W98 går du i netværk, fil- og udskriftdeling, avanceret,
> og under egenskaber deaktiverer du Browse Master. LM An = nej.
>
> --
> Regards Erik G Christensen
> Adviser for danish farmers, economy
> ICQ # 59294864
> Prepare for the worse - hope always the best

Godkendelse af svar
Fra : dudek

Dato : 08-10-01 22:20

Tak for svaret Erik G Christensen.