/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hunde sang efterlyses..
Fra : mari7anne
Vist : 6304 gange
200 point
Dato : 24-07-08 22:55

Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. Vi har søgt og søgt i rigtig lang tid, uden gevinst omkring denne sang..
Sangen mener vi hedder 'Lonni' og den handler om en lille hund.
Noget af teksten er nogenlunde sådan:
Lonni, Lonni, med de brune øjne,
Lonni, Lonni er min bedste ven.
En lille hund med sorte krøller, Lonni er min bedste ven.

Vi ved Annette Klingenberg har lavet en version af den, hvor hun bare synger Bobby i stedet for Lonni, men det er Lonni sangen vi efterlyser. Hvem sang den? Året må være 1975 eller 1976 mener vi.
Ville være skønt om nogen kunne hjælpe med at fortælle hvem sangerinden var/hedder.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-07-08 22:59

,,,,,,,,, kan du ikke bruge denne i stedet ????????
http://www.youtube.com/watch?v=We8P_Ww27hY

Kommentar
Fra : mari7anne

Dato : 24-07-08 23:10

Hej MissBe.

Jo tak. Det er en okay musikvideo, men min mor vil altså hellere vide det med Lonnie. *s*
Men tak for en opfriskning af en god gammel sang.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-07-08 23:21

,,,,,,,, mari7anne du skal ikke tage dig af mig jeg driller bare lidt
hav lidt tålmodighed så kommer der sikkert en klog og hjælper dig

den melodi du spørger om kender jeg slet ikke

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-07-08 00:23

Jeg mener bestemt det var Birthe Kjær der indsang den.

Kommentar
Fra : mari7anne

Dato : 25-07-08 03:05

luffea.

Det var det desværre ikke. Såvidt jeg husker, var det ikke nogen rigtig 'kendt' der indspillede den. Men tak for svaret alligevel

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-07-08 05:36

Den sang her jeg aldrig h?rt om og slet ikke at Birthe Kj?r skulla have sunget den.
Er den fra en revy eller noget anden optr?den?

hawaii7

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 25-07-08 10:14

Du kan f.eks. skrive til Eldorado på P4: eldorado@dr.dk

Accepteret svar
Fra : Palle19

Modtaget 200 point
Dato : 25-07-08 20:44

hej
Sangen hedder Lonnie og sangerinden hedder Birthe Drejer
Den kan findes på http://bibliotek.dk/vis.php?set=2&start=6&step=5&page=2&sort=aar og den er som grammofonplade som B side til en sang som hedder Herr West. Jeg kan se den er fra 1973. Håber det er nok information

Godkendelse af svar
Fra : mari7anne

Dato : 25-07-08 21:51

Tak for svaret Palle19.

Åh hvor skønt, at nogen kunne hjælpe. Nu bliver min mor rigtig meget glad når jeg kan give hende oplysningerne. Tusind tak for din store hjælp.