/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
sort skærm
Fra : hynke007
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 24-07-08 21:32

hejsa.
jeg har en siemens scaleo j til at stå som jeg ikke kan få til at virke, den køre godt nok men der kommer intet billede har prøvet med en anden harddisk men det hjalp heller ikke noget. syndes at den bliver noget kun varm. hvad kan der være galt med den???

Hilsen
Hynke007

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 24-07-08 22:47

din pc skal have en nye grafik kort...desvære
Eller prøve at tjekke pc med anden skærm.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 24-07-08 22:55

det kan også være en termo sikring så tjek lige om dine blæsere fungerer, har selv haft det problem

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 24-07-08 23:16

ok grafikkortet er ellers ikke ret gammelt blev skiftet for ca ½ år siden. og alle blæser køre som de skal. kan det ikke være noget andet galt??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-07-08 00:18

der kan godt være fejl på et ½ år gammelt grafik kort, så prøv lige og test med at andet for at udluk den mulighed fuldstændigt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-07-08 08:57

Tag ramblok(ene) ud og i et par gange, og prøv igen. Du skal have powerkablet ude, når du fjerner ramblokkene.

Kommentar
Fra : annette01

Dato : 26-07-08 09:20

Jeg har været ude for det nogenlunde det samme. Nu ved jeg ikke om det er en bærbar, men hvis - trak jeg skærmen side til side og så kom billedet.

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 27-07-08 18:57

hejsa igen.

nu har jeg fået den til at køre. men har opdaget at cpu temp ligger på 52 grader og op. så vidt jeg kan se køre cpu blæseren ikke ret hurtigt rundt under 1000 rpm. så kan det så ikke være at blæseren er ved at holde op med at virke???

hilsen

Hynke007

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-07-08 19:38

En for varm CPU kan udemærkt være årsag til dine problemer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-07-08 08:36

Se efter i bios, om temperaturstyring er sat til, den styrer omdrejningerne på blæseren, der kan du sætte starttemp. ned, så skulle blæseren køre lidt hurtigere.

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 28-07-08 19:01

hej peet49.

det så ikke ud til at den var sat til men kunne nu heller ikke lige finde der hvor jeg kunne slå den til..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-07-08 16:50

Når du er inde i biosen, så er det som regl inde under Advanceret og så Hardware monitor.