/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Suzuki Swift.
Fra : Mosebaek
Vist : 537 gange
300 point
Dato : 24-07-08 07:59

Min søn påtænker at købe en fabriksny Suzuki Swift.
Er der nogen her på Kandu,der har erfaringer med den.Efter salgslisterne at dømme,er den i vældig fremgang herhjemme og i Tyskland.I Maj måned lå den på en 7.plads med 893 solgte biler.Foran så prominente navne som Skoda,Kia,Fiat og Huyndai.
Den har modtaget flere udmærkelser i Tyskland og England.(Bl.a. brugsværdi for pengene).
Sammenligner vi dens pris,med f.eks Opel,må vi ned til en skrabet Corsa 1,2 der end ikke har en radio monteret.Har selv kørt Opel,siden 1983.Dejlige biler,men de er desværre blevet for dyre.
Håber på nogle kommentarer.Jeg er ikke ved "puteren" hele dagen,men kommer tilbage med mellemrum.På forhånd tak.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-07-08 08:03

korrektion: De 893 stk. jeg nævnte,er selvfølgeligt alle Suziki modeller og ikke bare Swift.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 310 point
Dato : 24-07-08 08:15

Min datter har Alto på 4.år, og har ikke haft andet end glæde af den. Min vurdering er at man får meget for pengene. Personligt ville jeg ikke være bange for at købe Suzuki, men det skulle være i størrelsesordenen hvor de trækker campingvogn, fordi der er mit behov.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-07-08 08:24

Der er jo flere typer Suzuki Swift, se her:
http://www.mobile.de/modellverzeichnis/suzuki/swift-4x4-snow.html

Vil nok foretrække Comfort. Og glem de tyske priser...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-07-08 08:27

Stilkene,jeg kom til at tænke på rustbeskyttelsen.Er det iorden fra ny,eller skal man regne med en efterbehandling.Endelig er der service-eftersynene.Jeg synes det lyder lidt rigeligt: 15.000 km.
Det er jo med det interval,vi plejer at skifte olie.Den skal vel ikke ha`den store service-eftersyn,hver gang der skiftes olie.Der er nok noget jeg har misforstået.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 24-07-08 09:03

Det vil være en god ide at give den rustbeskyttelse, det gør jeg foriøvrigt og ved min, også som ny. Ved Altoèn er serviseeftersynene skammeligt billig. Jeg kører Mitsubishi, og der er serviceeftersynene også pr. 15000, og noget dyrere,selvom ikke skammeligt, -en ven af mig kører Skoda, der er dobbelt så langt mellem eftersynene, men koste også lidt mere.

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 24-07-08 09:21

Jeg har selv haft en Suzuki Swift 1,5 5 dørs og har haft utrolig meget glæde af den.
Jeg var meget ked af det da jeg skulle af med den, men det er desværre ikke den mest optimale bil at have i det nordlige Sverige.

Jeg kan kun anbefale Swiften, den er lille fix og kvik og man kan altid finde en p-plads :)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-07-08 11:27

Så har jeg lige kigget ind på Kandu.Det er jo faktisk ene positive indlæg.Tak for det.
Der kommer måske også kritik punkter.Så jeg venter stille og rolig på flere indlæg.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-07-08 15:00

Kig engang på "trillingerne":
Citroen C1,
Peugeot 107 og
Toyota Aygo.

Bilerne er næsten ens, men se på udstyr og pris.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-07-08 16:03

Vores 1. Suzuki var en Wagon 2000, 1.2. Vir kørte 90.000 km i den. Ikke ét eneste problem have vi med en - ud over, at den rustede "mellem hænderne på os". 16 km/ltr.

Nr. 2 var en Ignis 1,5. Ikke et eneste problem. 15 km/ltr.

nr. 3 - vores nuværende - en Liana 1,6. Godt 30.000 km. Ikke ét eneste problem - det skulle lige være, at den er træls a tanke og MEGET vindfølsom! 14 km,/ltr.

Vi har således kun betalt for undervognsbehandling og så 15.000 service hos AUTO-Mester. Derud over ikke fem flade ører!

Vi har hverken haft tekniske problemer, løse forbindelser, dårlige stik/samlinger som fx nogele Peugeot/Citroen har haft - og de er heller ikke brændt!!!!

Havde bagagerummet været større, havde vi købet en Swift. Bemærk, at den nye Spash må trække "helr 200 kg på krogen!!!".

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-07-08 16:25

Fik lyst til at eje en Swift da jeg så (og hørte) Anders Lysen's to rallybiler køre. Men det er noget ganske andet.

....og alligevel

http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=31771

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-07-08 16:32

Citat
Kig engang på "trillingerne":
Citroen C1,
Peugeot 107 og
Toyota Aygo.

Jamen,de kunne være en mulighed.Men jeg synes de virker noget "klein" idet.Jeg har nu aldrig været vild med franske biler.(Bortset fra min go`e gamle Renault R8. Men det er historie).
Selvfølgelig er Toyota med i produktionen.Det borger måske nok for kvaliteten.
Men personlig hælder jeg mere til Swift`en."Lidt mere bil" synes jeg. Men det er sønnens afgørelse.
(Han ved ikke at jeg spørger jer til råds). Dejligt med disse indlæg.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 25-07-08 00:57

Swiften virker ved første øjekast langt mere charmerende, men prøv førepladserne, og vælg den han sidder bedst i.
Jeg prøvede engang en rigtig tiltalende bil, jeg kunne bare ikke opnå en for mig behagelig kørestilling. Forhandleren, der var af den helt rigtige slags: Jeg vil ikke sælge dig den bil, du bliver aldrig glad for den.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-07-08 15:02

Skal ud at prøvekøre "vidunderet" her i eftermiddag.Så må vi se .........

Talte lige med en ung Swift ejer.Han var godt tilfreds med sin.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-07-08 09:40

Tak for svaret stilkene.Og til jer andre for gode indlæg.
Jeg har tit problemer med at slutte en tråd:Hvilken svar skal accepteres,når alle kan bruges.
Derfor bruger jeg denne gang dette motiv:Stilkene var først på tasterne.+ 2 indlæg.

Nu har vi prøvekørt Swift`en.Det var en rimelig god oplevelse.
(Overgå`s dog ikke af min go`e gamle Vectra B).(Men det er jo også to forskellige typer biler).
Den har ingen stor bagage- eller handskerum.Men det er jo næsten typisk for den type biler.
Men ellers en dejlig vogn.Så det bliver nok DEN.

VH. Mosebaek.