/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvad er værd at se på Fyn?
Fra : nullerbullerpige
Vist : 5331 gange
120 point
Dato : 23-07-08 09:52

Hej.
Min kæreste og jeg tager en uge til fyn.
Indtil videre skal vi se Odense zoo, egeskov, danfoss.
Hvad kan i foreslå?
Vi har bil så kan let komme rundt. Vi er i 20'erne. er ikke interessertet i kirker samt HCA.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-07-08 09:56

Måske H.C.Andersens hus, det er nu hurtigt overstået, men ret sjovt at se. Og så ligger det lige i centrum, som også er en rigtig hyggelig (og ren) by..... syntes jeg da jeg var turist i Odense

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-07-08 09:58

På denne side -Visit Denmark- kan du få mange gode ideer og informationer.I bjælken foroven er der mulighed for at søge aktiviteter og inspiration. Rigtig god ferie

http://www.visitdenmark.com/danmark/da-dk/menu/turist/turistforside.htm

Kommentar
Fra : clou

Dato : 23-07-08 10:00

Vissenbjerg Terrarium er utrolig spændende, og fugleparken i nærheden af Tommerup (lidt ude på landet) er også et besøg værd.

Clou

ps: uanset om man er ung, så må det da være et must at se H. C. Andersens hus

Kommentar
Fra : hellegudme

Dato : 23-07-08 10:02

I skulle tage en tur til Svendborg. Gå en tur i byen. Der er altid leben i gaderne og små "listige steder" med udendørsservering, hvor I kan hygge Jer. Kør tur langs med vandet og tag evt. over Svendborgsyndbroen til Tåsinge. Tag op i Brejninge Kirke og kik ud over det sydfynske landskab. Hvis vejret er klart kan I se meget langt omkring. Fortsæt til Landet Kirke og kik se på Elvira Madigan og Sixten Sparres grav. En tur til Langeland til Rudkøbing kunne også være en god idé. Det er en lille hyggelig by.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 23-07-08 10:03

ps: glemte at sætte linket ind på fugleparken: www.fuglepark.dk og på Vissenbjerg Terrarium: www.terrariet.dk ellers ligger der rundt omkrig turistbrochurer om ALT der er værd at se.

Clou

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 23-07-08 10:04

Prøv at se her for inspiration: http://www.fyn.dk/category/95

Jeg ville udover ovenstående prøve en cykeloplevelse (hvis vejret er til det ). http://www.oplevfyn.nu/da/product/Cykelferie_på_Hindsgavl_Slot

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-07-08 10:19

Citat
er ikke interessertet i kirker samt HCA

Citat
Måske H.C.Andersens hus,
Tag op i Brejninge Kirke

LOOOOOOOLLOOOOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-07-08 10:21

Erholm gods v Aarup. http://www.erholm.dk/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-07-08 12:43

>Indtil videre skal vi se Odense zoo, egeskov, danfoss.

Danfoss ligger ikke på Fyn men på Als.

Margurit vejen på cykel kan anbefales fra Svendborg til Fåborg langs sydkysten

Og så tag ned til Lundegaard, ligesom i sangen....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-07-08 22:33

Citat
Margurit vejen på cykel kan anbefales fra Svendborg til Fåborg langs sydkysten

Det er den smukkeste tur i hele landet. Og på Fåborg havn ligger det skønneste røgeri hvor man kan spise sin mad med de lækreste ny røgede varer.
Rigtig god tur. Uhhh hvor er jeg misundelig.

Kommentar
Fra : kgdj

Dato : 24-07-08 10:08

Kan kun tilslutte mig alle de gode råd, der allerede er givet. Rigtig god ferie

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 24-07-08 20:25

Husk at tjekke hvilke arrangementer der er i Odense lige netop når I er her. Der er bl.a. udendørs koncerter om torsdagen i Kongens Have, der er dansearrangementer i Eventyrhaven, på lørdag har Cafébiografen 25 års fødselsdag og der foregår en hel masse bl.a. Blues Brothers. Tjek også cafeen "Alibi"'s hjemmeside. Der er som regel også noget at gå efter.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 30-07-08 15:04

Til svendgiversen.
Det hedder ikke Lundegaard, men Lundeborg, hvis det er den lille havneby syd for Nyborg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-07-08 15:19

Jeg mente selvfølgelig Lundeborg; så kender I også sangen.

Jeg har været der, en nydelig lille havn...
Og der er også en kæmpe stendysse i nærheden...