/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
2 eller 4 ansøgninger om ugen.
Fra : guddaRap
Vist : 701 gange
100 point
Dato : 22-07-08 22:33

Jeg er arbejdsløs folkeskolelærer og sidst jeg var til 3 månederssamtale hos min fagforening dlf blev der sagt at jeg skulle til at søge 4 stillinger om ugen ( tror jeg nok) . jeg har i mellemtiden fået af vide at det er blevet sløjfet igen. Før det skulle jeg søge 2 om ugen. Hvilket jeg også synes er mange, taget i betragtning af at jeg rent faktisk arbejdede på fuld tid som tilkaldevikar. Er der nogen der ved hvordan forholdene er?

Kommentar
Fra : SherlockHolmes

Dato : 22-07-08 22:50

Spørg hellere på fagforeningen...
Så kommer du ikke til at gøre noget forkert!

Der findes på så amnge latterlige regler og forordninger.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-07-08 22:55

Jeg mener fortsat, at beskæftigelsesministeren fastholder kravet om 4 ansøgninger om uden.

Forstå det, hvem der kan - selv arbejdsgiverne må snart være trætte af det.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 22-07-08 23:06

. maj-tale 2008 Eigil Andersen
arbejdsmarked MF: Eigil Andersen
Claus Hjort Frederiksen - minister eller cirkusdirektør?

Ja, det er han. Men han KUNNE måske også være cirkus-direktør.

Han bl.a. lavet et ansøgnings-cirkus af den anden verden.

Jeg tænker på hans krav om, at hver arbejdsløs skal sende 4 ansøgninger pr. uge. Meget af det er organiseret spild af tid. I løbet af et år skal der så sendes 13-14 millioner ansøgninger i Danmark.

Det skaber da lidt beskæftigelse til postbude – men ellers er det hul i hovedet.

Vi ved alle sammen, at én velanbragt ansøgning, hvor man har sat sig ind i arbejdsstedets forhold, kontaktet dem for at få flere oplysninger, tænkt sig om og skrevet en velmotiveret ansøgning, er langt bedre med hensyn til at få et job end 4 halv-dårlige ansøgninger, som det ellers let bliver til med den samlebåndsproduktion, som Claus Hjort lægger op til.

Kravet er simpelthen organiseret spild af tid.
De arbejdsløse tager sig til hovedet. Men det gør arbejdsgiverne også – for arbejdsgiverne klager allerede over, at de drukner i ansøgninger.
Tænk på al den tid, de skal bruge på at læse unødvendige ansøgninger igennem.

Men denne regering har indført et hav af regler, der tager tiden fra det, som det egentlig drejer sig om.
I jobcentrene går 75% af medarbejdernes tid med kontrol og dokumentation.
Sølle 25 % går med at snakkede med arbejdsløse og arbejdsgivere for at finde job til ledige.

En anden ”genistreg” fra Claus Hjort Frederiksen er, at man skal logge sig på jobnet.dk hver uge.

Arbejdsløs i klemme pga. forkert klik med musen

Resten kan læses her http://sf.dk/default.aspx?site=eigilandersens&func=weblog.entryview&eid=30927&comId=135

Godkendelse af svar
Fra : guddaRap

Dato : 23-07-08 00:48

Tak for svaret Nordsted1.