/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Legitiminationsopl - underligt
Fra : alkyrix
Vist : 480 gange
32 point
Dato : 22-07-08 18:07

Det her er sikkert er underligt spørgsmål - men jeg ved godt nok ikke hvad jeg skal gøre.

Har en stationær pc, som jeg har købt en alm. D-link usb adapter til, så jeg kan køre trådløst netværk på den.
Men jeg kan ikke få det til at virke! Det virker fint på min bærbar, hvor jeg bare skal finde netværket, skrive mit password - også er jeg på.

Men på min stationær kan jeg sagtens finde netværket, men istedet for at skrive passwordet, vil den pludselig havde nogle legitimationsoplysninger!
Den kræver at jeg skal skrive et brugernavn, adgangskode og logondomæne.

Jeg aner ikke hvilke oplysninger det er. Jeg har prøvet med alle de brugernavn og passwords jeg har til min trådløse router, men det dur ik.

Det er Windows Vista det skal sætte op på.

Det er helt sikkert mega nemt - men jeg har aldrig set det her problem før.. :(

Kommentar
Fra : zith

Dato : 22-07-08 18:15

det er ikke fordi at din stationær er på et domæne og det er en administrator bruger den skal bruge for at logge på?? kan være der slet ikke skal stå noget der??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-08 18:16

Kan du ikke ved at højre klikke på netværks ikonen, nede ved uret, vælge Vis trådløse netværk som er tilgængelige ? Hvis du kan, så har du mulighed for at logge på der, husk at logge på din egen hvis der er flere

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 22-07-08 18:25

Zith --> Om min computer er på et domæne? Det forstår jeg ik helt.
Og jeg er logget på som admin på min computer - der er kun én bruger - og det er mig
Jeg har prøvet at skrive ingenting i felterne, men der sker ikke noget.
Faktisk sker det samme hvis jeg skriver noget, altså den går bare videre til et nyt vindue hvor jeg får valgmulighederne: "Indtast eller vælg yderligere logonoplysninger" og "opret forbindelse til et andet netværk"

o.v.n. --> Det har jeg gjort, jeg har valgt mit eget netværk, nøjagtig som jeg har gjort det på min bærbar hvor det jo virker fint. Men på min stationær kommer den bare med det vindue "Indtast legitimationsoplysninger" istedet for at jeg skal indtaste password til min trådløse router. - Det er mega underligt :S

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-07-08 18:54

Det er ikke til at se hvilket styrresystem du anvender.

Men jeg ville sætte USB stikket i, og gå i endhedshåndteringen og fjerne det i listen over hardvare.
Og derefter lave en opdater så den finder det og laver en geninstalation.

Jeg ved ikke om det løser dit problem, men det er jo værd at prøve.

vh Ben

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 22-07-08 19:07

Yes nu virker det!

Mange tak for hjælpen I tre - det hjalp ikke helt - men I gjorde forsøget.

Jeg aner stadig ikke helt hvad der er galt, den gør det stadig - altså beder om de legitimationsoplysninger når jeg finder det - men ved at jeg oprettede forbindelsen manuelt så fandt den pludselig selv ud af det :D Så det er jo bare superduper.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-08 20:47

Ellers kan du jo benytte det lille program som fulgte med Dlink.