/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fået blåskærm når man.........
Fra : Surf
Vist : 584 gange
40 point
Dato : 22-07-08 16:22

Ja det er nu 3 gang at det sker det her

Jeg ville hente noget på nettet og pludselig fået jeg et blåskærm og pcen begender at genstarte

alle nederste stået der 4 linje hvor de ender med crash bump eller noget i den retning der

findes der en løsning på det problem der. så det ikke sker igen

Windows vista 64 bit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-07-08 16:29

kunne jo tyde på der ligger noget skidt hvor du vil hente "noget" - eller at det "noget" netop indeholder skidt

scan for spyware og vira

ps.. hvis det er som jeg tror mon det så ikke kommer fra en spilleside ?

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 22-07-08 16:37

Nej det tror jeg nu ikke. ville bare download filezilla nu her da det skerte

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 22-07-08 16:39

Kan du ikke skrive fejlmeldingen her,så kan vi se lidt om hvad der er galt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-08 20:03

Filezilla bør hentes og gemmes .........................ikke åbnes.

Og du henter den vel her:
http://filezilla-project.org/download.php

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-08 20:05

Hov hov der står jo ikke noget om nogen 64 udgave...................

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 22-07-08 23:08

Nej jeg hadvet ikke meget tid at kikke på fejlmedlse på den blåskærm ffordi den genstarte bare

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 23-07-08 02:37

Nu sidder jeg ikke ved min egen Vista, så jeg må tage det lidt på slump med hjælp fra en XP-udgave.

Gå ind i kontrolpanel - find "system" - gå ind i fanebladet "advanceret" - videre ind i "indstillinger" under "start og genoprettelse" - fjern fluebenet ved "genstart automatisk"

Det vil ikke forhindre BSOD, men forhindre en tvungen genstart, hvorved fejlmeddelsen bliver stående. Så har du masser af tid til at skrive den ned.

Funktionen findes også i Vista - jeg kan bare ikke lige huske om den kan findes på samme måde som i XP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-08 09:44

Hvis du kigger dig omkring på nettet, vil du se problemer med Filezilla under kørsel med 64 bit versioner af windows.

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 23-07-08 13:11

det kan også være et driver problem, har jeg selv været udsat for, uden en mere detaljeret beskrivelse af fejlmeddelelsen er det svært at sige noget med sikkerhed.