/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Opdatering af AVG
Fra : piafogh
Vist : 1613 gange
100 point
Dato : 22-07-08 15:45

Hej

Jeg har downloadet gratisversionen af AVG virusprogram. Nu er problemet så, at jeg kan ikke opdatere programmet, så windows siger at det er en forældet version. Når jeg prøver at opdatere det, får jeg en besked der siger at jeg skal checke forbindelses indstillingerne. Jeg har prøvet at stille dem på alle mulige forskellige måder, men intet hjalp. Er der nogen der ved hvad der er galt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-08 15:56

Du vil helt sikkert blive anbefalet at skifte den AVG ud, den yder næsten ingen beskyttelse, men den skal selvfølgelig være opdateret for overhovedet at yde lidt beskyttelse, er det den nyeste version 8 du har ? Ellers er det derfor, hent version 8 den er også gratis, eller lyt til alle du forslag som du om lidt bliver bombarderet med

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 22-07-08 15:56

Du skal afinstallere det gamle AVG program helt, herefter kan du installere den nye udgave.
Ammitz

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 22-07-08 15:58

Spooky.

Jeg kan anbefale at gå ind på denne side:
http://free.avg.com/ww.download-avg-anti-virus-free-edition

Her downloader du den frie version, det er den i den første kolonne.
Den bruger jeg selv. Installer programmet, herefter skal AVG selv gå ud og opdatere sig selv.
Skulle AVG spørge dig under installationen om du vil opdatere manuelt eller automatisk, svarer du naturligvis automatisk, så gør den det hver gang du starter maskinen op.

Har du stadig problemer så vend tilbage. - Husk at afinstaller den gamle AVG først i Tilføj/fjern programmer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-08 16:04
Kommentar
Fra : piafogh

Dato : 22-07-08 16:04

Jeg har prøvet det i skriver her. Den går også i gang med at skulle opdatere, men så er det at den går i stå, med beskeden om at jeg skal checke mine indstillinger. Det er version 8.0.138

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-08 16:15

Du skal sikkert ikke nøjes med at checke indstillinger, er der noget som står forkert ? Så skal det rettes

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 22-07-08 16:17

Hvis indersætter en del af et screendump med fejlmeddelsen du får ville det være fint, eller måske bare skriver nøjagtigt hvad tekstboks den kommer op med.
Det vil sige hvad melder fejl og hvad er den nøjagtige fejlmeddelse.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 22-07-08 16:23

Desuden hjælper det ikke at checke indstillinger i AVG hvis man ikke kan downloade den overhovedet, så er der ikke meget at indstille......

Det kan muligvis også være en firewall der blokerer, jeg har selv ZoneAlarm (free), og den giver ingen problemer, det burder Windows Firewall heller ikke.
Men har du en anden end de to, kunne det godt være det.

En anden mulighed er, at slette AVG'en, downloade CCleaner som f.eks. rydder og i registeringsdatabasen, og så derefter installerer AVG igen.

Kommentar
Fra : piafogh

Dato : 22-07-08 16:27

Den siger sådan:

"The connection with updateserver has failed. Please follow these steps:

. Make sure your internet connection is active, please try to open the www.avg.com website
. Try to run the update later or schedule an automatic update for another time.
. Make sure the connection parameters are set properly."

Jeg har prøvet at sætte den til at opdatere senere, og åbne avg´s hjemmeside, men intet
hjælper. Jeg har gjort det her mange gange før, uden problemer, men nu har jeg en ny bærbar, hvor Norton er udløbet, og så downloadede jeg AVG. Jeg har Windows Vista

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 22-07-08 16:32

Kører din AVG nu ?
Noget tyder på at din AVG er aktiv, men at den bare ikke kan få kontakt med opdaterings serveren, det hænder nemlig af og til og gør ikke det store.

Du kan prøve en gang imellem at trykke på update now i tre punkts menuen i venstre side, vil den ikke opdatere, så burde den gøre det næste gang du tænder din PC.

En server kan desværre være nede en gang imellem.

Jeg har lige prøvet og opdaterer og der burde være hul igennem til serveren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-08 16:34

Hvis alt andet mislykkes, så hent en ny AVG, afinstaller den gamle fra Tilføj og fjern programmer, rens computerens registreringer, med denne gratis cleaner: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html og installerer den nye du hentede, efter at du har hentet den nye, så skal du afbryde internet forbindelsen mens du afinstallerer, renser og installerer den nye, først når du genstarter efter at have installeret igen, må du sætte forbindelsen på igen

Kommentar
Fra : piafogh

Dato : 22-07-08 16:35

AVG kører nu, men hvis du kan opdatere nu, burde jeg jo også kunne. Jeg har prøvet at slukke helt og starte op igen, men den opdaterer stadig ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-08 16:36

Og husk at give AVG lov til at komme på nettet, i din firewalls indstillinger, som også Lion36 nævner

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-07-08 16:43

Højreklik på AVG ikonet nede ved uret - tryk på Update Now - så skulle det gerne begynde at virke, hvis du da har husket at hente den free version af AVG ellers kan du ikke opdatere efter prøveperioden af betalingsversionen før du ryster op med pengene.

Clou

Kommentar
Fra : piafogh

Dato : 22-07-08 16:51

Nu har jeg kørt RegCleaner, og er ved at downloade AVG igen. Jeg vender tilbage igen bagefter

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 22-07-08 16:53

Har haft samme problem, hvor jeg så hentede en opdatering på en anden PC og lagde på en usb nøgle som jeg så opdaterede "problem pcen" med vha opdater fra bibliotek derefter kunne den opdatere selv via lan. Ved ikke præcist hvorfor det hjalp men nu virker det her

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 22-07-08 16:59

Hvilken firewall har du ?
Som Clou skriver, så husk det skal være den gratis version, det vil sige den i den første kolonne i det link jeg sendte dig tidligere (som også ovn sendte).
Hvis du har Windows firewall burde du ikke skulle foretage dig noget, og med ZoneAlarm skal du blot give AVG lov til at køre på din maskine, men hvis du har en mere langhåret type firewall, kan det blive et problem.
I så fald kunne det blive en løsning at afinstallere din firewall og bruge Windows egen, ihvertfald midlertidigt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-08 16:59

Var der meget at slette efter at regcleaner havde scannet ?

Kommentar
Fra : piafogh

Dato : 22-07-08 17:20

RegCleaner fandt 2 ting. De er nu slettet. Jeg afinstallerede AVG og hentede en ny. Installerede den, og checkede at AVG stod som tilladt i min windows firewall. Intet har hjulpet. Den vil stadig ikke opdatere.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 22-07-08 17:26

Min umiddelbare kommentar, er at du bare er lidt uheldig med ikke at kunne komme på serveren, noget der efter min mening ikke vil være en vedvarende fejl, men snarere kun midlertidig.
Jeg vil lige nu anbefale at du viser lidt tålmod og giver til imorgen hvor du igen starter maskinen, og så se hvad der sker.
Pointen er, at med den nye vers. af AVG er du stort set opdateret, så godt som du kan være lige nu.
Skulle det være en vedvarende fejl, må vi tage den derfra.

Kommentar
Fra : piafogh

Dato : 22-07-08 17:35

Okay. Jeg prøver at ha lidt tålmodighed. Det irriterer mig bare frygteligt at der står at mit virusprogram er forældet i windows sikkerhedscenter, og at jeg jo så ikke er virusbeskyttet.

Accepteret svar
Fra : Lion36

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-08 17:48

Der er en masse online virusscannere hvis du er usikker.
Giv som sagt AVG tid til imorgen, hvis den stadig ikke vil opdaterer, så finder vi bare en anden gratis til dig.
Mine foreslag er følgende;

Comodo Antivirus 2.0 beta
Alvil Advast! 4 Home Edition v4.7
Avira Antivir Personal Edition Classic

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 22-07-08 20:02

Ja, som ovn ganske rigtig sagde i det foerste indlaeg, saa er AVG noget forfaerdelig skidt. Selv direktoeren for firmaet erkender, at den ikke yder meget beskyttelse!
Alt det kan du laese meget mere om herinde paa Kandu. Der er baade testresultater og udtalelser fra sikkerhedseksperter.
Ubegribelig saa mange, der vil hjaelpe med at installere noget, der yder saa ringe sikkerhed.
Brug Avast. Den er flere kilometer foran AVG og er ogsaa gratis.
http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html
Laengere nedepaa siden finder du den danske version.

Jeg finder det ret ejendommelig, at saa mange brugere herinde stadig bruger og anbefaler AVG. Der har vaeret talrige beviser, tests og udtalelser i snesevis af indlaeg, som alle fortaeller, hvor ringe AVG er selv i den nyeste version.

Kommentar
Fra : piafogh

Dato : 23-07-08 14:37

Nu har jeg slettet AVG og installeret Alvil Avast. Nu virker det hele fint. Jeg forstår bare ikke at AVG ikke virkede. Det har vi på 3 andre bærbare her i huset, hvor det virker fint. Tak for jeres hjælp allesammen.

Godkendelse af svar
Fra : piafogh

Dato : 23-07-08 14:38

Tak for svaret Lion36.