/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Låse
Fra : Tilde38
Vist : 3516 gange
100 point
Dato : 21-07-08 22:08

omkodning af rukolåse. Hvordan og ca pris?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-07-08 22:22
Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 21-07-08 22:53

valde. det er fint, men jeg skal vel ikke hive dem ud og sende dem ind til omkodning?. og hvor står der en pris??

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-07-08 22:57

Jo du skal hive dem ud og sende dem til omkodning, på mit arbejde tager vi 70,- pr. lås. Du kan sikkert også få en låsesmed til at komme ud til dig, derfor skal de alligevel pilles ud og så koster det timeløn. De er rimelig lette at pille ud og du kan få dem lagt om samme dag som du afleverer dem.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-07-08 02:15

Hvis Dine cylindre er af den gamle 5-stift type ville jeg købe helt nye med 6 eller 7 stifter da de er langt sikrere, noget Din forsikring også vil kigge på hvis det bliver aktuelt.

Velassorterede forretninger har sæt med 2 eller 3 ens cylindre liggende så det ikke bliver aktelt at omlægge nogen, skulle lige være hvis Du vil have samme nøgle til postkassen.

Ved skift til længere cylinder skal der så monteres en tykkere cylinderring udvendigt.

Invendig har Du 2 lange skruer i vridergrebet, afmonter dem > så sidder der 2 mindre skruer i toppen inde bag cylinderen.
Ved eftermontering skal man pusle lidt for at få de lange skruer til at ramme den udvendige ring, men det kan også lykkes.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-08 09:54

Jeg kan se du har fået kyndig vejledning medens jeg sov tiden væk!
Jeg kan se at der er kommet nye mere sikrere cylindre, siden dengang håndværkerne smed dem og hængelåsene ind til mig og sagde sørger du for forsendelsen Valde.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-07-08 19:20

Hæ, Valde, det var dengang. Jeg er selv isenkræmmer af uddannelse, men det er vel 30 år siden jeg sidst omlagde låse.

En almindelig 5-stift kan jo let åbnes med en såkaldt bankenøgle uden at efterlade spor.....igen et forsikringsspørgsmål.

Og Tilde: Grunden til at Du skal have en tykkere udvendig ring er at den helst skal være plan med overfladen på cylinderen, for at forhindre at den kan vrides af.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 22-07-08 20:02

Så er der jo også de gamle cylinder med fast kant cylinder hullet mindre end idag, luffe jeg tror ikke at du har rør til at få cylinderne ud på de låse, men det har jeg.

så kommer det er det ovale eller runde eller dråbe formet og er det 5 stiftet eller 6 stiftet, men det er lige nemt ved begge cylinder,undtagen dråbe formet det bliver sværer når der side stifter, dem kender jeg intet til endnu.
Har så lavet systen cylinder med 5 nøgler til
1. hoved nøgle passer til alt
2. passer til 2 døre men ikke til fem døre

og sådan fortsætter man derud af

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 22-07-08 20:07

Citat
En almindelig 5-stift kan jo let åbnes med en såkaldt bankenøgle uden at efterlade spor.....igen et forsikringsspørgsmål.

Kan man også gører med en almindelig 6 stiftet idag

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 22-07-08 20:13

Men en stor 2" Rør tang kan vride roset og lås af idag og man hah adgang gennem døren inden for 30 sek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-07-08 20:40

Korrekt, men så er det indbrud.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-07-08 21:49

Det skal dog lige pointeres at forsikringsselskaberne godkender 5 stifts cylinre som gode nok i private hjem.
Har lige været på kursus hos Ruko.

En anden ting som måske er værd at overveje er ar sætte låsecylinder indvendig også, det gør det sværere for tyven at komme ud af lejligheden eller huset efter at han selvfølgelig er brudt ind igennem et vindue hvor han har taget listerne af. Det er svart at bære store ting ud af et vindue i forhold til en dør.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 22-07-08 22:12

Jeg blir helt nervøs nu

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 100 point
Dato : 23-07-08 08:35

Kan godt forstå at du bliver nervøs.
Svaret på dit spørgsmål er at du skal pille låsene ud og få dem omkodet det koster max 100,- pr lås.
Kan du ikke selv pille dem ud må du få en låsesmed hjem til dig så er det noget dyrere

Godkendelse af svar
Fra : Tilde38

Dato : 23-07-08 12:35

Tak for svaret stig54.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-07-08 19:59

Du snakker og røven går du har været på kursus har du også lært hvordan folk bryder ind

DER ER INGEN LÅSE DER ER SIKRE IDAG der er nogle der er bedre

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-07-08 20:01

Tilde har ikke spurgt dig hvorfor omkodning eller står det højere oppe mig

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-07-08 23:01

omkodning af rukolåse. Hvordan og ca pris?

Det var spørsmålet og det har jeg givet svar på, og ja jeg har også lært hvordan der brydes ind og især hvordan tyvekoster bæres ud. Læs lige igen og koncentrer dig om spørgsmålet og ikke andet bla bla.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-07-08 21:37

Citat
omkodning af rukolåse. Hvordan og ca pris?

Med moms???

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-07-08 00:40

Med moms ja, psykolog hjælp nej