/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton/Bullguard
Fra : ebg_888
Vist : 1252 gange
200 point
Dato : 21-07-08 20:43

Jeg skulle have fornyet min Norton Internet Security, men lod mig lokke til at købe Bullguard Internet Security, version 8.0.
Ekspedienten sagde, at Bullguard var billigere, bedre og mindst dækkede det, som Norton dækker.
Har han ret i det?
Jeg føler mig lidt utryg, da jeg indtil nu kun har brugt Norton, og gerne vil have en så sikker computer som muligt, også selvom det så koster lidt ekstra.
Hvordan slipper jeg eventuelt bedst af med Norton?
Når Norton eventuelt er fjernet, er der vel et tidsrum, inden Bullguard er installeret, hvor computeren er helt ubeskyttet?
Eller kan man installere Bullguard først og derefter slette Norton?
Dumme spørgsmål sikkert, men vi skal jo alle lære!

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 21-07-08 20:58

Jeg har udskiftet Norton med Bullgaard ... og har ikke fortrudt et øjeblik. Bullgaard er meget brugervenlig, på dansk, har hurtig og effektiv hotline (pr. mail) med udførlige svar af kompetent personale.
Inden jeg afinstallerede Norton har jeg downloaded Bullgaard, koblet mig fra nettet, fjernet Norton, installeret Bullgaard og gik på nettet igen - uden problemer.
Siden jeg har taget Bullgaard i brug (feb. '08) har jeg ingen problemer haft overhoved - er online ca. 14 timer daglig.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 21-07-08 21:07

Citat
Når Norton eventuelt er fjernet, er der vel et tidsrum, inden Bullguard er installeret, hvor computeren er helt ubeskyttet?

HIV STIKKET til nettet________

Alt andet er som lukke ''klumme'' herind.

RYD godt i din REGBASE_prøv TUNEUP.com
Men HVORFOR dog FÅ disse
TIDSKRÆVENDE_________________PROGRAMMER

Norton _STJÆLER TID +også ved opstart
BULL__tyren kender jeg ikke.

MEN kører selv med Norman, PGA af deres /// UPS```?`= gamle firewall
eller havde jeg BRUGT ESET_NOD 32 da den ER MEGET hurtig,
og er som regel MEGET under_drevet, ___men også billigere.

Sorry___hvis denne KOM bagFRA
Men kunne ikke tænke mig at bruge/ KØBE nogle af dem

SORRY_ hvis der mangler LIDT tekst.
Det kan andre fylde UD PÅ.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-07-08 21:26

Bullguard er bedre end Norton, jeg har prøvet begge.

Du skal hive netstikket ud, slette Norton og genstarte og så gå i registreringsdatabasen og slette resterne af Norton. Det gør du ved at vælge Kør, skriv regedit - OK og så starter reg.databasen. Det første du gør er at tage en kopi af basen. Tryk filer - eksporter. Vælg en anden partition at gemme den på. Når det er gjort så tryk Rediger - søg, der skriver du Norton i søgefeltet. Slet nu alle de filer som Norton er involveret i. Det skal måske gøres over flere gange for Norton lægger en masse i reg.databasen og det bliver ikke slettet når du afinstallere Norton. Og det kan konflikte med Bullguard.

Du skal vide at du skal være meget forsigtig når du arbejder i reg.databasen, din PC virker ikke hvis du laver fejl. Er det sket, så sluk ikkefor maskinen, find din kopi af reg.databasen og dobbeltklik på den, det kan redde din PC.

Når Norton er slettet så installer Bullguard, sæt netstikket i og opdater, så er du kørende igen.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 21-07-08 21:53

Norton kan ikke fjernes ordentlig ved hjaelp af windows tilfoej/fjern programmer. Der vil vaere utrolig mange rester tilbage, som vil konflikte med mange programmer.
Hent RevoUninstaller. Den er gratis
http://www.revouninstaller.com/
Naar du har downloadet programmet, saa uninstall Norton med den grundige skanning (nederste mulighed). Det kan godt tage 4-5 minutter, men bagefter vil du ikke mere have problemmer med det Norton skidt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-07-08 21:58

Bullguard er bedre, har prøvet begge.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 21-07-08 23:15

Jeg har Bullguard på den computer jeg bruger lige nu, jeg er sikker på at du ikke vil fortryde skiftet, du kan hos Symatec (Norton) hente et værktøj til at fjerne Norton: http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924 siden fandt jeg på HCMA tips og tricks, når du har hente afinstallerings værktøjet og også hentet Bullguard, så gør du som klamigen skriver længere oppe, træk net stikket ud, og kør afinstallering af Norton, genstart computeren og installer Bullguard, genstart en gang mere og nu sætter du net kablet i igen, det er nødvendig at Bullguard kan få forbindelse hjem, for at du kan registre og aktive programmet

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-07-08 13:42

Jeg er osse BullGuard-fan. Har haft Norton på tidligere computere, men jeg synes der har været ting, der har drillet.
Med min sidste computer fulgte BullGuard. Og den har bare kørt upåklageligt lige siden (efterår 2004).

Og selvfølgelig afbryder du bare netforbindelsen mens du afinstallerer/installerer programmerne..

Kommentar
Fra : als

Dato : 22-07-08 21:29

Hvis du er interesseret i BullGuard så er Spywarefri-shoppen billigst
http://www.spywarefri-shop.dk
Bullguard 1 år: 389 kr
Bullguard 2 år: 599 kr

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 23-07-08 01:07

Nu har jeg med lidt besvær fjernet Norton og installeret Bullguard.
Under installeringen af Bullguard fik jeg gentagne gange en advarsel (fra Microsoft vistnok) med kraftige opfordringer til at stoppe installeringen af Bullguard.
Advarslen lød: "Softwaren, som du installerer, har ikke bestået den test til kontrol af kompatibiliteten med Windows XP, der kræves, for at produktet kan bære Windows-logoet" - o.s.v.
Under normale omstændigheder ville den række af enslydende advarsler have fået mig til at stoppe installeringen af Bullguard, men da jeg jo allerede havde slettet Norton, måtte jeg vel fortsætte, for at have noget beskyttelse.
Har nogle af jer fået samme advarsler, og er det noget, jeg skal tage alvorligt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-08 01:13

Det er ikke noget du skal tage alvorlig, Bullguard kører udmærket alligevel, med havldelen af de programmer og drivere jeg installerer får jeg den samme advarsel, se bort fra den, husk at du skal registre den med din e-mail og den tilsendte kode

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-07-08 07:35

Den advarsel kommer fordi BullGuard (i øvrigt som mange mange andre producenter) ikke har villet betale Microsoft x-antal kroner for at få et blåt stempel, hvilket jeg sagtens kan forstå. Det har intet med programmet som sådanne at gøre, blot et tegn på Microsofts pengegriskhed og magtmisbrug.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-07-08 07:55

Har ikke læst hele tråden,jeg har Bullguard på tre af mine pc'er to XP'pro og en Vista Ultimate 64 Bit og
de installerer på disse pc'er uden nogen som helst problemer eller pop op bokse.
Jeg tror at det er Norton der ikke er afinstalleret ordentligt(rester af skittet)
------------------------------------------------------------------
Citat
Den advarsel kommer fordi BullGuard (i øvrigt som mange mange andre producenter) ikke har villet betale Microsoft x-antal kroner for at få et blåt stempel, hvilket jeg sagtens kan forstå. Det har intet med programmet som sådanne at gøre, blot et tegn på Microsofts pengegriskhed og magtmisbrug.
Bullguard er certificeret af Microblød
så det er ikke det der er problemet.

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-07-08 10:37

Har nok ikke udtrykt mig klart nok.

Hvergang der tilføjes en komponent til et stykke software skal komponenten enten være godkent af Microsoft eller også skal man formedels en sum penge indsende komponenten til Microsoft for at få det blå stempel til lige netop den komponent. Gør man ikke det kommer den nævnte information. Man må vel skrabe til sig af penge hvor man kan, og det bliver til rigtig mange for Microsoft. Det er der så nogen producenter som er ligeglad med. (Det er faktisk mange). Det har intet med den officielle certificering af en producent at gøre.

Hvis du spørger BullGuard vil den officielle info til dig være:

At the moment, the reason behind this messages is that some new components in BullGuard are still undergoing certification with Microsoft.

så har man ikke sagt for meget Man vil vel nødig være uvenner med mastedonten.

... men installer bare alligevel. No problems

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-07-08 10:40

Norton lor... kan du bede Spywarefri være dig behjælpelig med at få fjernet. Der ligger 1. mil. rester af det skrammel på din computer selv om du har afinstalleret korrekt. http://www.spywarefri.dk/forum

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-07-08 11:12

als,kender godt problematikken,der er en af årsagerne til at små og og private programører ikke kan få deres
software til at kører på f.eks. Vista,de skal betale 500 dollars for at tilmelde sig programmet og så skal de betale 200 dollars for hvert modul der skal igennem
test møllen hos Microblød,så freeware producenter med enkelte software har selvføgeligt ikke råd til dette,vis priserne ikke er gået op siden jeg sidst tjekkede,jeg får nyheds mails et par gange om md fra/om dette program(whql).
Men som sagt så har jeg ikke disse problemer og
bullguard bliver hele tiden opdateret (moduler o.a)
Det kan være at det er fordi jeg har slået alt Microbløds sikkerheds fims fra,under tjenester.

http://www.microsoft.com/whdc/winlogo/default.mspx

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-07-08 11:15
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-07-08 11:22
Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 24-07-08 21:33

Tak til alle for gode svar.
Jeg brugte o.v.n.´s råd til at fjerne Norton, og det har indtil nu fungeret godt.

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 24-07-08 21:33

Tak for svaret o.v.n..