/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Svømmevest
Fra : takker
Vist : 1826 gange
70 point
Dato : 21-07-08 19:25

Er tit ved vand og vil i den forbindelse gerne have en svømmevest til min datter.

Krav er at den skal være god men også så billig som muligt, hun vejer knap 20 kg

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-07-08 19:51

Alle svømme- og redningsveste skal være CE-mærkede. Dette betyder, at vestene er testede og godkendte i følge EU´s regler. http://www.naturogsport.dk/group.asp?group=19

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-07-08 21:21

kig på opslagstavlen i lystbådehavnen. der er mange gange nogle tl salg til en fornuftig pris.
men ellers koster de altså heller ikke en formue fra ny. og det er jo et lille menneskes sikkerhed vi snakker om, så skal det absolut gøres op i penge.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-07-08 21:31
Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 22-07-08 06:41

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9665&Grp=&n=40100
Kan hun svømme ? elllers er det en Redningsvest du skal købe.

Kommentar
Fra : takker

Dato : 01-08-08 15:15

Ingen af svømmevestene kan gå ned til 20 kg, nrtop pga af sikkerhed vil jeg ikke købe en til 20 kg og det skal være en svømmevest, da den er mest behagelige at have på

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 01-08-08 15:21

REDNINGSVEST 10-20 KG

Vesten er udformet sådan, at bæreren af vesten vil flyde i en sikker bagudhældende flydestilling, med ansigtet betryggende over vandoverfladen.

# Godkendt model.
# Godkendelses mrk. DK-0200 C.077.
# Med refleks på kraven og fløjte.
Det kan jo altså la´sig gøre,og jeg mener,kan barnet ikke svømme så er det en Redningvest der er sagen.

Kommentar
Fra : takker

Dato : 05-08-08 15:28

Tja uanset hvad du mener så er det en svømmevest jeg har brug for til hende.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 05-08-08 15:55

Ja ja det er selvfølgeligt op til dig , men husk : Det er for sent at drukne barnet når brønden er kastet til.
Eller hvordan var det nu det var?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-08 14:56

Hvis din datter ikke kan svømme eller/og er vant til at gebærde sig i vand, så er en svømmevest lige så godt (= dårligt) som hvis du giver hende et par legetøjssvømmevinger på og tror hun så ikke kan drukne.

En svømmevest er kun en hjælp til at bære sig oppe....hvis altså man i forvejen kan svømme, vende sig i vande o.s.v.

Hvis der er risiko for, at din datter kan falde i vandet hvor hun ikke kan bunde og hun ikke kan svømme, ja så er det ubetinget en redningsvest hun skal ha' på.....eller bedre endnu, at når man har sine børn med ved vandet, at man så holder øje med dem, så den slags faresituationer undgås

Kommentar
Fra : takker

Dato : 09-09-08 13:41

Hun kan så godt svømme, selvom at man hele tiden holder øje med sit barn ved vand, kan man godt komme til et brøkdel af et sekund at blikke med øjene og hun ryger i mens.

Jeg holder altid øje og har mange reglerm f.esk ved haven læner man sig ikke udover man ligger på maven og ser ned i vandet, men børn er børn også selvom hun er godt opdraget, tør jeg ikke stastse på at hun altid husker det og så ville det være rat hvis hun havde en svømmevest på, der er stor forsel på at svømme i svømmehallen og ved lavt vand ved stranden.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-09-08 14:00

Her kan du købe svømmeveste i 2 str.... 15-20 kg, og 18-27 kg
http://www.vandklar.dk/shop/svoemmeveste-46c1.html

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-09-08 00:37

Hej
Jeg vidste ikke at man kan købe en svømmevest til så små børn. Redningsveste ja, og jeg har desværre lige afleveret en vest i nævnte størrelse, brugt få gange i SUDANS Genbrugsbutik i Kolding. Vi er bedsteforældre til 3 børnebørn, og de har helt klart altid haft redningsveste med benstropper i den alder. Vigtigst er jo at ungen vender med hovedet opad når hun falder i vandet.
Du kan jo ikke gardere dig imod at hun slår sig på et eller andet når hun falder i havnen - og så er det livsvigtigt at hun får hovedet opad og kommer til at ligge på ryggen omgående.

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : takker

Dato : 26-09-08 15:47

@hellerbirgitt, det er ikke lige det jeg er på udkig efter, de er ikke så nemme at tage a og på.

@ingelein, ja hun kan slå hovedet og meget andet, man burde næsten ikke gå ud for en dør man kan blive kørt ned, men nu er vi lige ved siden af hende hele tiden, det er jo ikke fordi hun er uden opsyn, vi er jo lige ved siden a,

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-09-08 17:49

Hej
Næh jeg har heller ingen forsikringer fordi jeg regner med at blive kørt over, og jeg passer også på med ild i mit hus, selvom jeg har en brandforsikring. ...........
Din datter trænger slet ikke til nogen vest, når du hele tiden holder hende i hånden. Til gengæld regner jeg så med at du kan svømme og selv har vest på.

Du har ikke oplevet en lille druknet dreng på 3 år, som faldt i vandet og ind under en båd, hvor han blev hængende i tøjet. Da de fandt ham, var det for sent.

Forstå det dog mand
Ingelein - som selvfølgelig kun er ude på at genere dig.

Kommentar
Fra : takker

Dato : 03-10-08 15:01

det er uheldigt med den dreng der drukkenet, men hvis han sad fast havde en vest vel ikke hjulpet, nej når vi går rundt på en havn har jeg ikke redningsvest på.

jeg har altid vest på når vi sejler

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-10-08 16:44

Hej
For filen da, så var han jo slet ikke gået til bunds.
Nu fluer jeg denne tråd af, for jeg synes ikke at du tager vores råd alvorligt
Hilsen Ingelein