/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Hætte
Fra : knh15
Vist : 1120 gange
50 point
Dato : 21-07-08 07:18

Jeg undre mig til når jeg ser heste på en mark med en hætte ned over øjnene.

Hvilket formål har den hætte, den dækker både øre og øjne. Er den så mørk, at hesten ikke kan se noget eller er det en form for et net som den kan se ud af?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 21-07-08 07:43

http://www.hyldahl.com/archive/boett/hood1_1_600px.jpg sådan et ? - det er en hætte der kan ses igennem og bruges til heste der har eksem.

Godkendelse af svar
Fra : knh15

Dato : 21-07-08 07:50

Tak for svaret miritdk.
Ja det er sådan en jeg har set.......på afstand ligner det bare, at de ikke kan se ud, men det kan jeg jo se her, at de godt kan.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-07-08 07:59

jeg undrede mig selv da jeg så det første gang sidste sommer og fandt da ud af det

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-07-08 18:47

Det er nu ikke kun til eksemheste

De findes i flere udformninger og tjener også som fluenet, oftest er det ikke nødvendigt med fluenet, men nogle heste har en ret kort pandelok og er derfor ikke selv i stand til at holde fluer ude af øjnene