/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
rejse til tyskland
Fra : pk2dk99
Vist : 629 gange
50 point
Dato : 20-07-08 23:14

hej
Kan man rejse til tyskland uden pas og med opholtillæglese kort????? hvad er regler?
mvh

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-07-08 23:21

Hej med dig.
Du kan da sagtens rejse uden dit pas
Men det ville være meget dumt. Du skal have det med og forevise det på forlangende.
Hvis du ikke har et kan du på borgerservice få et midlertidigt meget hurtigt. Ca "0 min.
God tur

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 60 point
Dato : 20-07-08 23:22

Du skal som dansk statsborger medbringe dit pas, når du rejser til lande uden for Norden.
http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/hvornaarskalduhavepasmed/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-07-08 23:22

Der skulle stå ca. 20 min.

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 20-07-08 23:24

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-07-08 23:25

Selv tak og god tur

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-07-08 23:26

Hvad var der så lige galt med mit svar ???

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-07-08 08:37

piaskov
du mangler helt klart en KILDEHENVISNING = et link til hvor du har det fra
og
forskellen betyder noget i retning af om det er bare er din PÅSTAND
eller
om det også holder i byretten

men jeg undrer mig over hvad " opholtillæglese kort " er for noget ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-07-08 09:59

Hey missBe.

Det er da muligt. Men nu forholder det sig sådan at jeg er i Tyskland mange gange om året og jeg kunne da ikke finde på at skrive noget det ikke passer !!!
Så jeg ved jeg har ret .

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-07-08 10:30

pia

jeg har ALDRIG sagt eller troet at du lyver - ALDRIG !!!
-- det er SLET IKKE DET JEG SIGER --
og
mit svar til dig var et GÆT
og
et 'muligt svar' - i modsætning til at pk2dk99 ikke har svaret dig på dit spørgsmål !!

hvorfor - kan jo egentlig kun pk2dk99 selv svare på !!
(hvis det nogensinde kommer til at ske??)
jeg ville jo bare lige ind og se hvad "opholtillæglese kort" var for en fisk
-----det har jeg så heller ikke fået svar på !!!
MEN
det der med kildehenvisning /et link, hvor man har det fra
er nu en meget god ting
hvis du lægger mærke til det...
så har jeg næsten altid et link i halen af det jeg siger
og jeg vil til enhver tid holde på at kildehenvisning er vigtig at have med

(bare jeg dog nogle gange kunde holde min store trut
så ville mit liv blive temmeligt meget lettere )

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-07-08 17:25

Ja Ja af skade bliver man klog men sjældent rig. ( ikke på point ihverttilfælde)

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-07-08 19:25

i øvrigt pia, har jeg været rigtig glad for mit medion tv 37" som du anbefalede

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-07-08 22:35

Hey igen.

Det glæder mig da at hører. Vi har netop købt en ny pc til vores datter . Også medion og hun er bare begejstret for den.
Jeg er ligeglad med at folf siger "billigt skrammel" vi er fuldt ud tilfredse med det.

Kommentar
Fra : MissBe