/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Alle mulige råd og hjælp er
Fra : Thenna
Vist : 519 gange
200 point
Dato : 20-07-08 18:59

mere end velkommen, især nu.
Endnu engang er min kat kommet op og slås...
Vi var væk i nat og lod vinduet stå på klem, hvilket vi ikke skulle have gjort, men sket er deværre sket
Vi så al maden var spist, det ligner ham ikke at spise så meget, som jeg nu havde givet ham. Men fandt hurtig ud af hvad der var sket...
Så over i et hjørne, så vi at der lå masser af mis's hår i store klumper rundt omkring, så jeg begyndte at undersøge ham, så godt som han ville tillade mig, jeg vil ikke komme ind på detaljer om hans skader, men han har i hvert fald fået en masse. Endnu et dyrelæge besøg, overvejer et klippekort til dyrelægen

Mit spørgsmål er så, er der nogen som har nogle links til et sted hvor jeg kan købe en kattelem med chip eller lignende???

Jo og hva driver driver katte til at gå ind i andres hjem på den måde? Vi forstår ikke, at de går ind på en andes kat territorium.

Tak til alle som kan hjælpe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-08 19:08

Her er da en mulighed

http://www.kattespecialisten.dk/index.php/cPath/59

Stod vinduet på klem så din egen kat kunne komme ud og ind?

Husk også at forsikringen ikke dækker ved indbrud, hvis boligen ikke er forsvarligt lukket.

Kommentar
Fra : Thenna

Dato : 20-07-08 19:10

Det er et utroligt lille vindue, så de skal ikke være for store for at komme ind. Tak for linket, vil kigge på det.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-07-08 19:33

En mulighed her
Citat
Magnetisk kattelem der sikrer at kun din kat som kan komme ind i dit hus
http://loppetjansen.dk/kattelem_og_hundelem/kattelem/ferplast_magnetisk_kattelem_swing_7_3947_da.html

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-08 19:36

En "magnetisk" kattelem kan man købe mange steder.

Søg på google, der er så mange links til kattelemme

http://www.google.dk/search?hl=da&q=kattelem&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-07-08 19:55

Hvad gjorde i med overfaldsmanden/katten, i skulle måske have taget den med til dyrlægen. Jeg tænker på om den var mærket, der må da være et ansvar også for katteejere. Ejeren kan måske gøres ansvarlig for dyrlægeregningen.

Kommentar
Fra : Thenna

Dato : 20-07-08 20:02

katten var langt væk da vi kom hjem. men vi vil ligge på lur en nat. Så skal vi nok få den. Der har været 2 katte herinde før, mens jeg var hjemme.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-07-08 20:16

ja det er nok ønsketænkning - det med at de måske er mærkede! Det er nok mest sansynligt at det er sult der driver dem ind gennem din kattelem..

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-07-08 22:00

Den ultimative kattelem med video overvågning finder du her

http://ing.dk/artikel/49041

http://www.quantumpicture.com/

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 20-07-08 22:11

M.h.t. at katte går ind i andres hjem:

Hver nat har vi besøg af indtil flere katte i vores entre. Vi bor på landet, og her er naturligt nok mange katte. Hver nat er vores Guldborg's skål med mad tømt, og hun spiser ikke SÅ meget selv.
Hos os går de ind igennem et hul ude i fyrrummet og igennem værkstedet ind i gangen. Her står altid mad til Guldborg (og lige nu til hendes killinger også), så hele sognets hankatte véd, at der er mad at få hos os.
Vi er bare lidt ærgerlige over, at Guldborg ikke gør gengæld hos andre. Det synes vi ligesom ville være retfærdigt, ik'? - Slåskampe har vi dog aldrig oplevet, heller ikke da vi havde Onslow, vores dejlige hankat.
Håber du får bugt med dine problemer.

P.S. Kig forbi www.Onslow-Guldborg.dk og se mine killinger.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 20-07-08 23:02

Vi har det samme problem med katte, vi har selv 2 hunkatte og en hund der ikke gør kattene noget og det har de jo fundet ud af, så vores madskål er også tit tom, men det værste er sku de hankatte der strinter indenfor, det stinker. føj.

Vi har ikke kattelem og dørene står altid åbne om sommeren når vi er hjemme og det har de fundet ud af.

Vi ville ha sat kattelem i, har købt den, men gus - jeg er glad for vi ikke har fået det gjort.

housegoat.... de er yndige

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 22-07-08 14:30

Jeg har kattelem , men det forhindrer ikke at jeg også fodrer alle andre katte! Jeg tror at løsningen på dit problem er, at give din kat et magnet halsbånd på, også købe den slags kattelem der KUN åbnes for din kat.Det kan godt være den er dyr, men TÆNK hvad du sparer i kattemad SAMT dyrelægeregninger...