/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
norman vs. f-secure
Fra : Gucci1704
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 19-07-08 12:04

Står for at skulle lægge et antivirus program ind for en veninde.
Hun har cirque muligvis gennem stofa, men hvis hun ikke har er cirque´s sikkerhedsprogram
- Norman data defense systems -
Nogen, der kender til denne antivirus - kan den anbefales?

Bruger selv F-secure med stor tilfredshed

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-08 12:10

Hvis nu veninden (og du selv) er meget opsat på at betale for sikkerheds programmer, så er Norman et udmærket valg, hvis en gratis og god løsning kunne have interesse, så se ind hos Malwarecheck, der er forslag til både XP og Vista computere, programmerne opdaterer automatisk så den gratis løsning er fuld på højde med betalings programmer: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-07-08 12:15

Jeg har selv brugt Norman og jeg har også Cirque. Jeg vil ikke betale for et antivirusprogram, så jeg bruger Avast, det er et rigtig godt program.

http://www.pcworld.dk/download/12/1419

Kommentar
Fra : iah

Dato : 19-07-08 12:26

AVAST ER SIMPELTHEN BARE DEN BEDSTE!

avast! Home Edition er en komplet antivirus-pakke, som er gratis at benytte til privatbrug. Den scanner både filer på maskinen samt ind- og udgående e-mails.

Programmet kan desuden selv hente de nødvendige opdateringer via internettet. Denne version kan bruges i 60 dage. Herefter skal du registrere programmet for at få en licens. Denne er dog stadig ganske gratis.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 19-07-08 12:26

Problemet med veninden er, at hun ikke selv scanner sin pc - har både avg og ad-ware, men disse er aldrig blevet brugt af hende selv. Ja resultatet , kan I nok regne ud!
Nu skal hun have noget der passer sig selv nogenlunde og vil gerne have det som hendes internet udbyder nu engang kan tilbyde - det plejer jo at passe sig selv nogenlunde.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 19-07-08 12:33

Citat
det plejer jo at passe sig selv nogenlunde

Der er da ikke noget der bare passer sig selv...
Man passer selv på, ellers kommer der andre skumle ting ind og gør det!

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 19-07-08 12:53

Skift for gud skyld hendes AVG ud med Avast. Naar du har installeret AVAST, saa koer en fuld skanning for hende. Derefter passer Avast stort set sig selv, men hun BURDE nu laere at passe bedre paa hendes sikkerhed.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-08 13:13

linket til malwarecheck.dk får du sikkert ret så meget ud af

siger også avast - og når din veninde ikke gider scanne så kan du jo lige sørge for at scanningerne bliver planlagt til at køre under planlagte opgaver

god fornøjelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-08 14:28

Min Avast kører da hele tiden og scanner alt ud og indgående - som jeg ser det.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 19-07-08 14:44

Er ikke så glad for avast længere. Har selv oplevet, den har lavet kludder i mailprogrammet.
Hendes ønske er at køre det sikkerhedsprogram som hendes internet udbyder tilbyder - og det er enten norman eller f-secure.
Er der nogen som kender fordele og ulemper ved disse? Specielt norman.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 19-07-08 15:16

Citat
Hendes ønske er at køre det sikkerhedsprogram som hendes internet udbyder tilbyder - og det er enten norman eller f-secure.

Hvad går så spørgsmålet på? Hun ønsker jo kun det som udbyder mener er bedst!

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 19-07-08 15:41

Jeg har F-secure og jeg er glad for det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-08 16:14

Hvis udbyderen er TDC så har de leveret Norman i mange år og den er da også rigtig god.
Jeg har selv brug den et par år - men gratis er lidt bedre for mig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-08 16:32

Citat
Hendes ønske er at køre det sikkerhedsprogram som hendes internet udbyder tilbyder - og det er enten norman eller f-secure.

hvis det er valget så nup F-secure der er med i de rigtig gode

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-07-08 18:23

Cirque tilbyder antivirusprogram gratis nu og om ½ år så begynder de at opkræve penge for det.

Avast er når det er installeret, indstillet til at scanne alle ud og indgående mails. Det scanner også PC'en. Du skal bare indstille det til et ugentligt scan og sige til hende at hun ikke skal slukke for sin PC om natten f.eks. fredag, for der er PC'en indstillet til at starte scan kl. 2.00. Og det indstiller du den til.

Jeg har hjulpet mange med at downloade og installere antivirus og det er nemt at huske at man ikke skal slukke når man går i seng, en gang om ugen.

Hvis du gør ovenstående så er hun sikret.

Annuller spørgsmålet
Fra : Gucci1704

Dato : 19-07-08 18:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål