/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Eplikator
Fra : Assist4dogs
Vist : 819 gange
50 point
Dato : 19-07-08 10:20

Er der nogen her inde der bruger en eplikator til at fjerne hår på benene... Hvad synes du om det, virker det...

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 19-07-08 10:28

Er det ikke sådan én med en masse pincetter, der hiver hårene ud?
Hvis det er den, du mener, så er den et torturinstrument uden lige!
Jeg havde én engang, men det gjorde så ondt at få hevet hårene på benene ud, så man måtte have en veninde til at sidde ovenpå benet og gøre det! PLUS rigelige mængder alkohol for at dulme smerten
Efter et stykke tid gjorde det bare så ondt, at benet nærmest blev lammet af smerte....det var helt rædselsfuldt.
Men det værste var, at benene ikke engang blev pæne af det. Mange af hårene knækkede i farten, og mnage blev revet ud på en sådan måde, at de voksede ud under huden og lavede knopper og hudproblemer. Man får IKKE silkebløde lækre ben af den maskine, bare så du ved det (hvis vi ellers tænker på den samme maskine!) og en anden ulempe er også, at man skal vente til hårene på benene er vokset ud igen førend man kan behandle benene næste gang.
Efter mine oplevelser med torturinstrumentet har jeg KUN brugt Gilette shaver til benene, - kunne ikke drømme om at bruge andet. Det er nemt, hurtigt og benene bliver helt glatte og silkebløde.

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 19-07-08 10:35

Ja, det er sådanne en jeg tænker på...

Jeg har fået vokset mine ben et per gang hos en prof... og kunne aldrig drømme om at gå tilbage til at bruge skraber... men det bliver også dyrt i længden at blive vokset, så jeg tænkte at sådanne en maskine ville være god.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 19-07-08 10:39

Tro mig: Den er IKKE god!
Mine søstre og alle veninderne fik lov at låne den med hjem, men konklusionen hos os alle var, at det gjorde sindssygt ondt og pinslerne stod ikke mål med resultatet. Det med at hårene knækker er et problem, så skal man vente til de vokser ud igen før man kan fortsætte behandlingen. Og det var også meget irriterende at mange af hårene voksede ud igen under huden, mine ben har aldrig været så grimme som da jeg brugte den maskine. Og billig var den altså heller ikke

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 19-07-08 10:54

,,,,, du er lige så godt tjent med Veet wax strips
denne fx. http://www.matas.dk/Skønhed+og+pleje/Hårfjerning/Veet/Veet+wax+strips.htm

(findes vist nu på tilbud i netto??)

men ellers vil jeg sige at min braun EPILATOR fungerer fint
fx. disse http://www.pricerunner.dk/cl/76/Ladyshavers?a_1207=Epilator

veet wax strips er måske lidt mere handy - hurtigere overstået -
og så smider du de brugte 'strips' væk
og renser efter med medfølgende olie servietter

epilatoren skal renses (kan ikke vaskes) det er lidt bøvlet
jeg støvsuger også min efter brug

(uanset metoden så sørg for at spritte din hud godt af INDEN og EFTER behandlingen
brug fx. vodka eller whisky etc. , hvis du fx. ikke har propylalkohol )

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-07-08 11:21

Det hedder en Epilator

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 19-07-08 11:37

Jeg har en Braun epilator og jeg kunne aldrig drømme om at bruge andet
I starten gjorde det nas. Ligesom med viks, men nu er det som om hårene ikke har så tykke rødder og der kommer færre hår. Resultatet er at jeg bruger den 3 - 4 gange i løbet af sommeren og jeg har altid glatte og bløde ben