/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Job med hund/e?
Fra : prinsessemulle
Vist : 759 gange
100 point
Dato : 19-07-08 01:51

Findes der job, hvor det er tilladt at have hund med?
Jeg mener ikke som politihund eller sådan.
Er der et hvor man kan sidde på et kontor eller lign. med vovserne under bordet?

mange tak & mange hilser
prinsessemulle

Kommentar
Fra : prinsessemulle

Dato : 19-07-08 01:52

Da jeg sagde hund mente jeg egentligt hunde...
hehe...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-08 02:02

Det vrimler jo ikke ligefrem med jobannoncer med "hund tilladt".

Har Du overvejet hjemmearbejde ??

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 19-07-08 03:56

Vil jo være helt forskelligt fra arbejds sted til arbejds sted. (og fra hund til hund vil jeg tro)
Du må spørge den enkelte Abejdsgiver om lov.

Som hjemme-hjælper kan det nogle gange være en fordel, da mange gamle godt kan lide hunde omkring sig =)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-08 08:17

Det er op til den enkelte arbejdsgiver, meeen rigtigt mange steder er det umuligt, pga hygiejnen, eller f.eks allergikere - både kollegaer og kunder kan blive dårlige af at være i nærheden af vovser

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-08 13:38

...Jeg havde engang et rengøringsjob på nogle skoleværksteder hvor jeg kunne/måtte have min hund med...
Det var på en stor gård ude på en mørk og øde landevej, og jeg var den første der mødte om morgenen...

Så det var ret betryggende at have min hund med...

Hvor mange, --og hvilke hunde drejer det sig om?

Udendørs jobs, -gartnerjobs var måske en mulighed.

Men der er vist ingen jobs hvor man har ret til at medbringe hund(e)..

---Så skulle det da være noget med kennel eller hundepension eller hundesvømmehal... Sådan nogle steder ville man muligvis kunne få en ordning...

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 19-07-08 13:42

Min mand arbejder i nattevagt på en døgninstitution. Han har indimellem den ene af vores hunde med. Men det krævede noget benarbejde forud. For som Nordsted nævner, er man jo nødt til at tage hensyn til kolleger og beboere. Vi var heldige, at der ingen allergikere var.

Hunden er ikke med hver gang - det kommer lidt an på, hvad han forventer at nattens arbejde vil indebære. Der skal helst være lidt tid til hunden, jo.

Og så skal den gerne være grundigt luftet hjemmefra!!

Det fungerer fint, men man skal gøre sig klart om man gør det for sin egen skyld eller for hundens skyld.

Det er måske ikke det fede hundeliv at ligge under et skrivebord... men det kommer jo an på så meget.

Godkendelse af svar
Fra : prinsessemulle

Dato : 31-07-08 18:30

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 12-01-09 18:17

hvor kan man komme i arbejde henne hvis man ville arbjede med hunde?