/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor blev Helga Elvira Christi
Fra : 2601
Vist : 576 gange
300 point
Dato : 18-07-08 21:38

Hvor blev Helga Elvira Christina Hansen født og døbt. Hun var født 25 august 1883 i København ifølge Svends Folketælling og hendes fader var Christen Hansen og hendes moder Elina Amelie født Pedersen. De var begge danske statsboger på dette tidspunkt og fik også Agnes Sofia Laurine Hansen født 23 august 1886 i København og Alfred Peder Valdemar Hansen født 29. juni 1889 i København samt Hans Oscar Laurits Hansen født 20 september 1892 i København. Om han er døbt i København ved jeg ikke da (hans fader og moder) kom til Sverige 16 okt. 1892 fra Köbenhavn.

Jeg har set Scn Johannes og Sct. Stefans samt Sions sogn i København, Københavns amt igennem på daværende tidspunkt uden at finde dem.

Når jeg har set Sions sogn igennem er det fordi Christen Hansen yngre broder fik Konfirmeret sine børn i dette sogn da han flyttede til københavn fra Kundby sogn i Holbæk amt.

Hvilken sogn bør jeg evt søge i?

Håber nogle kan hjælpe.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-07-08 22:07

efter folketællingen 1885 på DDA
er Helga Elvira Christine Betty Hansen 1 Ugift Barn Kjøbenhavn født ca.1884
hvor er forældrene gift ?
har du prøvet holbæk ??
senta
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Sankt Hans Gade (Lige numre), Udb. Klædebo Kvarter, Sankt Hans Gade 24 Matr. 1466 Forhus 2.Sal, 4, FT-1885, C3009
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christen Hansen 34 Gift Husfader Arbeidsmand ved Varelager Kunby Holbæk A.
Eline Amalie Hansen 24 Gift Husmoder Grevinge, Holbæk A.
Helga Elvira Christine Betty Hansen 1 Ugift Barn Kjøbenhavn

--------------------------------------------------------------------------------

Accepteret svar
Fra : Påsse

Modtaget 310 point
Dato : 18-07-08 22:33

Hej 2601

Du finder hende i Sct Matthæus KB 1881-1883 opslag 270 øverst.

Håber det er hende.

Hilsen Påsse

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 19-07-08 10:39

Tak for svaret Påsse.

Det er hende. tak fordi du fandt hende. Jeg har brøvet med de andre men ikke fundet dem så nu må jeg lede vidre.

Mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 19-07-08 10:41

Til senta.

Tak for denne FT som er den familie jeg søger. Det tog mig lang tid selv at få den frem, det er nokmin PC-er der ikke vil som jeg.

Mange tak for din hjælp.