/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tagrender
Fra : movser
Vist : 3950 gange
100 point
Dato : 18-07-08 18:35

Så jeg klar med næste projekt tagrender av av det er da noget besværligt og dyrt skidt.
Jeg skal bruge nogle render der evt kan lægges i cilikone da jeg ikke kan lodde. Ved nogen hvor man kan købe billige tagrender og nedløb og hvad skal jeg bruge? jeg vil gerne ha dem i sort kan selv male dem, plast er frygtelig dyrt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-08 18:43

Plasttagrender må løse dit problem....

Hvad du skal bruge kan vi jo ikke vide

http://www.plastmo.dk/Products/Gutter%20solutions/References/Plastmo%20PVC%20Gutters.aspx

Dit byggemarked er leveringsdygtig....

Citat
jeg vil gerne ha dem i sort kan selv male dem

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-07-08 18:45

Hvis du synes plast er dyrt skal du ikke søge på zink eller kobber, som nok er dyrere.
Det duer ikke at samle tagrender med ci....... , eller mener du silikone. Det duer heller ikke.

Kommentar
Fra : movser

Dato : 18-07-08 18:45

er du vimmer det er en herregård 300 pr m hos stark det holder ikke

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 110 point
Dato : 18-07-08 18:52

hvis du skal have noget der er godt, skal du købe lindab stålrender. de skal ikke loddes. de samlas med fittings med en gummipakning i. de er ikke de billigste, men en gang imellem bliver man nødt til at tage muldvarpen op. og uanset hvad du vælger, så koster det altså penge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-08 19:02

Jeg kan kun finde Plastmo til 224 kr. FOR 3 METER

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-07-08 19:05

Tilslutter mig "Trimare46", jeg monterede disse købt ved STARK for et par år siden, og de passede i mine gamle rendejern. Forhør dig ad om priser på det forskellig ved din tømmerhandler, og jeg kan stå inde for ståltagrenderne.

Kommentar
Fra : kvkgruppen

Dato : 18-07-08 19:22

jem og fix

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-08 19:41

Husk lige at smøre de "åbne afskæringer" på de stålrender - ellers starter de med at ruste.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 18-07-08 19:45

Ikke brug plastic tagrender....Jeg har det her på huset og kommer til at bytte dem....
De larmer når de får sol og bliver varme -de bliver utætte og de tåler ikke en stige hvis/når du skal op på taget engang..
Så mit bud : stål tagrender..... ja ja det koster lidt ...men det varer så længere .

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-07-08 19:59

Gå i Hjem og Fix, de er billige med tagrender, Stark er dyr.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-07-08 20:23

Man sætter da ikke en stige op ad sin plastic tagrende...

Værre er det når plast tagrenderne skal samles, oftes på midten i et normalt parcelhus,
de udvider sig anderledes end resten af huset, og der opstår tætningsbrud, hvert forår og efterår.

Bare man kunne bruge bly, det holder; men stål er nok løsningen i dag, og kvalitet koster...

Og tænk så på tilsynsyns rapporten:
Sælger du med nye tagrender, betalt over 40 år, får du meget mere for huset...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-07-08 20:37

Eyvind. Man skærer ikke i stålrender med vinkelsliber, -man klipper, for så bliver der ikke sår som ruster. Og det gælder for den sags skyld også ståltag, men det ved vel alle.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-07-08 21:07

svendgiversen

hvad tror du man bruger ekspansions tudstykker for

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-08 21:07

Ja det må vi da håbe at de ved.............men jeg vil nu smøre den afklippede kant alligevel.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-07-08 21:15

>ekspansions tudstykker

det vil jeg måske følge op på i et andet spørgsmål,
vi bor i et selvbyggerhus uden ekspansions tudstykker...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-07-08 09:32

Man kan klare sig uden ekpansionsstykker, hvis renderne kan glide i rendejern, eller hvad de nu ligger i, og de er lavet så de kan give sig i længden i forhold til huset.

Godkendelse af svar
Fra : movser

Dato : 20-07-08 09:16

Tak for svaret trimare46.