/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad er alt dette værd??
Fra : jeffbraun
Vist : 660 gange
50 point
Dato : 18-07-08 01:41

hejsa derude
jeg har lige samlet en pc af nogle gamle dele jeg havde liggende, og er så lidt nysgerrig hva det er værd

Har fået samlet mig:
Intel 4 3.4GHz processor med et Epox 4pca3+ bundkort
2 GB ddr pc2700 kingston ram
128 mb Geforce HD grafikkort med DVI
100 GB HDD
cd-rom drev

Derud over har jeg os 2 stk tower, 1 gb & og 2 stk 512 mb ddr ram. et bundkort med 1.7 GHz processor liggende.

Hvad ville den samlede PC være værd?? eller det hele samlet??

På forhånd mange tak for hjælpen

JeffO

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-07-08 01:59

Jeg gætter på et sted mellem 2000-3000 kroner.

Kommentar
Fra : jeffbraun

Dato : 18-07-08 02:06

Fair nok, er det så for alt???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-08 08:01

BRUGT pc-udstyr.....

Værdi praktisk taget 0, med mindre du finder en der lige mangler det.....

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-07-08 08:03

Citat
BRUGT pc-udstyr.....

Værdi praktisk taget 0, med mindre du finder en der lige mangler det.....
= med andre ord jeg ved det ikke, men blander mig alligevel (igen)

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 50 point
Dato : 18-07-08 08:13

1500 kroner er no mere realistisk, men den rigtige køber bestemmer og een, der ikke ved så meget om hardware, kan du sikkert få meget mere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-08 08:19

Citat
med andre ord jeg ved det ikke, men blander mig alligevel

Kniber det med at læse

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-07-08 08:42

Citat
Kniber det med at læse
- nej ikke umiddelbart. Godt nok er dine indlæg normalt ikke værd at læse idet de bare er varm luft, eller til tider desiderde usandheder, i et desperat forsøg på at få point.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-08 08:50

Jamen det er da godt du er her så - dine kommentarer kan da ikke undværes

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-07-08 08:53

nej, men det kan dine til gengæld

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-07-08 08:55

Det er sådan med alt, her i livet. Vil ingen have det, er det intet værd. Vil mange have det, er det meget værd, sæt det på auktion, så finder du prisen.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-07-08 08:55

eller spørg refi - han ved alt. og det han ikke ved er ikke værd at vide.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-07-08 08:58

achtonfem-> Du har mange navne, og leger pointrytter mellem dine div. brugere. Det tæller ikke rigtigt, her bliver blandt de "rigtige" får man kun point for et fortjent svar.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-07-08 09:11

Citat
achtonfem-> Du har mange navne, og leger pointrytter mellem dine div. brugere. Det tæller ikke rigtigt, her bliver blandt de "rigtige" får man kun point for et fortjent svar
- en sådan påstand kræver vel at man skriver hvilke profiler jeg ellers har, samt skriver til hvem jeg giver point - eller modtager ? Jeg er klar over det nok bliver svært, men kan du ikke prøve

PT er jeg ikke mere pointrytter end dig.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-07-08 09:16

Man får lidt menneskekendskab, når man har nået de 60, læs de indlæg, du har fået point i, og kom igen. Desuden har jeg sikkert været på nettet siden du sad på potte.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 18-07-08 09:40

aner man en anelse jalousi her.??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-07-08 09:42

Tilde38->> jalusi på hvad/hvem

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-07-08 09:49

Citat
de 60, læs de indlæg, du har fået point i,
ja men så kommer jeg da igen. Jeg har fået point i 8 indlæg og giver endnu færre væk. Så ja du er nok lidt ældre end mig grænsende til det senile.

Jeg venter bare på du nævner mine dobbeltprofiler nu du så kækt påstår at jeg snyder. Kunne du ikke bare komme med nogle bud, og skyd nu ikke på Refi. Han har nok nogle men ikke denne profil.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-07-08 09:53

Pas på Tilde38 - lige pludselig snyder du også i de 4.000 indlæg du har fået point i

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-07-08 09:53

Jeg er her ikke for pointenes skyld (dem har jeg nok af) og det i mange forum, og senil-langt fra, jeg er stadig aktiv selvstændig erhversdrivende, og har været det siden 1969. De sidste 28år inden for IT-Branchen. Søg lidt på mit navn på google, så vil du sikkert finde meget.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-07-08 09:55

Jeg hopper af tråden her, inden den udvikler sig til et børnehave-spørgsmål. God weenend til alle.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-07-08 09:55

Citat
Jeg er her ikke for pointenes skyld (dem har jeg nok af) og det i mange forum, og senil-langt fra, jeg er stadig aktiv selvstændig erhversdrivende, og har været det siden 1969. De sidste 28år inden for IT-Branchen. Søg lidt på mit navn på google, så vil du sikkert finde meget
- men det er ok du påstår jeg er der for pointene(som jeg jo jvf. dig har fået mange af på ulovlig vis ??) - venter stadig på bare lidt der kan understøtte dine påstande.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-07-08 09:56

[CITAT]børnehave-spørgsmålCITAT] , ja det er vist først i 1920'erne for dig

Kommentar
Fra : Rasmuzzen

Dato : 18-07-08 09:56

Jeg vill give max. 500,- for det...hvis jeg ville købe det. Man kan jo få en ny PC i dag fra 2500,- som er meget bedre.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-07-08 10:01

achtonfem-> Jeg har hverken tid eller lyst til, at gennegå Kandu for dine brugere, denne her f.eks. hører ikke hjemme her: http://www.kandu.dk/Spg122542.aspx

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-07-08 10:04

Nej det er jo også nemmest at "ikke have tid" når man kommer med beskyldninger.

Men så må du jo efter pve og sige til ham/hende at det er snyd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-08 10:05

Det er svært med priser på Pc'er - for trenden er vist på vej til labtops.
de fylder ikke så meget og kan det samme. Du giver jo heller ikke garanti så jeg gætter på en pris mellem 1200 og 2000

Kommentar
Fra : jeffbraun

Dato : 18-07-08 11:39

Puuh der er godt noget kommet meget feedback, godt nok os meget der ikke har med det hele at gøre
men mange tak for jeres interesse og for jeres svar

Godkendelse af svar
Fra : jeffbraun

Dato : 18-07-08 11:40

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-07-08 11:40

Selv tak.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-07-08 13:04

Her får du et ualmindelig godt og realistisk indtryk af hvad brugt PC udstyr, mm. er værd,
da det er KØBER der bestemmer prisen/værdien,..

altså ikke SÆLGER der får hvad han forlanger,..
det ville jo være skønt hvis man bare kunne få hvad men forlangte,
uanset hvilken vare det drejer sig om,

du kan naturligvis også prøve at sælge via den blå- gule avis papkassen mm.
det er der mange der prøver, næsten lige så mange finder ud af at deres udstyr
bare står og bliver ældre, og ældre for hver dag.

http://www.qxl.dk/Default/DefaultList.asp?Catg=63445&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=12

http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=542425684&Catg=63445&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=12&PageNum=1

http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=542461592&Catg=63445&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=12&PageNum=1

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-07-08 13:13

Giv det væk.
Kender du ikke nogen, der ikke har nogen computer endnu?

Den velvilje du optjener ved at forære skrumlet væk er mere værd end det du kan være bekendt at tage for den hvis du tænker på at sælge til nogen du kender.

Jeg plejer selv at give min gamle pc væk når jeg køber ny. Der er altid nogen i omgangskredsen, der enten ikke har computer, --eller kun har en der er antik..

Gamle computere er ikke penge værd.

Det er ligesom med vaskemaskiner og andre hårde hvidevarer: Man betaler for at få det kørt væk..

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 18-07-08 23:18

Prøv QXL, der kan man som regel få lidt ekstra engang i mellem

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-07-08 08:00

Du skal nok vente til efter industriferien, lige sker der ikke meget nogen steder.