/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Sony Vs. Samsung fladskærme!
Fra : cobran
Vist : 809 gange
100 point
Dato : 17-07-08 21:29

Hvilken tv er bedst af et Sony´s KDL-40W4000 og Samsung´s LE40M87BD ? De kan meget af det samme men der er nogen forskelle...

Sony: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=442293&Specs=true

Samsung: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380554&Specs=true

Hvad mener i?

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-08 22:02

Citat
men der er nogen forskelle

Ja - sonyen har digital-kabeltuner (DVB-T)

Kommentar
Fra : myg

Dato : 17-07-08 23:25

Jeg kunne ikke drømme om at give 2000 kr. mere for det Sony.
Samsung laver nogle rigtig gode skærme, og har du ikke brug for digitaltuneren nu, så glem den. Den er alligevel forældet i løbet af et år eller to!
Så Samsung er mit valg (vi har 2 Samsung 40" skærme i familien, og de er begge rigtig gode).

Jeg kan ellers normalt godt lide Sony som mærke, og det er mest prisforskellen, der afgør det her.

For dit vedkommende skal du vælge det, du synes har det bedste billede, til den pris du vil give !

Accepteret svar
Fra : LouisaSverige

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-08 08:46

I stedet for at kigge på den Samsung model du har i tankerne, synes jeg du skal kigge på nogle af de nyere modeller.
Fx: LE40A656 eller LE40A55x
De har, som Sony's model, indbygget DVB-C tuner.
Og så har de nogle rigtig lækre designs :)

De nævnte modeller er godt lidt dyrere end den M-model du nævner :) (men de er også kun 1½ måned gamle)

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 18-07-08 08:49

En lille tilføjelse:
Hvis du vælger et Samsung, vil jeg ikke anbefale at du køber det på nettet, pga parallel import.
Dette anbefales ikke, da der er forskel på service-niveauet :)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-07-08 09:41

Hvis prisen er afgørende?
Min nabo har lige købt et Sony hos Fleggaard lige syd for grænsen,
her kan du sikkert spare de 2000 kr der er i difference...

Kommentar
Fra : jeffbraun

Dato : 18-07-08 11:49

Jeg ville helt klart vælge samsung frem for sony. Sony laver godt elektronik. men hvad fladskærme angår er samsung lige en anelse foran.
Vil oz give dig samme råd son louisasverige, hold dig fra at købe over nettet, for du kan være meget uheldig hvad garantien angår.
Men tag et kig på www.easyshopping.dk "siden er nede lige pt". men de har rimlige priser, så skal du til tyskland en dag, så tag forbi deres butik i Rødekro, de har mange gode tilbud..

Kommentar
Fra : LouisaSverige

Dato : 18-07-08 12:30

Vil på baggrund af jeffbraun lige indskyde:

selvom man køber et tv hos easyshoppings fysiske butik, kan man ikke være sikker på at servicen er som den skal være. Det er ikke fordi jeg siger I absolut ikke skal handle ved easyshopping, men vil blot fortælle hvilke erfaringer vi har haft med dem.
Vi har haft flere kunder der ikke bare sådan lige fik hjælpe med service/garanti på deres tv - for easyshpooing sender bare kunderne videre til Samsung Danmark - trods det at Samsung Danmark kun kan tage sig af Nordiske modeller - og easyshopping får (så vidt vi er informeret) deres tv fra enten Tyskland eller Frankrig, dette gør at det egentligt er enten Samsung Tyskland eller Samsung Frankrig (alt efter hvor tv'et er hentet hjem fra) der skal tage sig af sagen sammen med easyshopping.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 18-07-08 23:21

Citat
Jeg kunne ikke drømme om at give 2000 kr. mere for det Sony.
Samsung laver nogle rigtig gode skærme, og har du ikke brug for digitaltuneren nu, så glem den. Den er alligevel forældet i løbet af et år eller to!
Så Samsung er mit valg (vi har 2 Samsung 40" skærme i familien, og de er begge rigtig gode).

Jeg kan ellers normalt godt lide Sony som mærke, og det er mest prisforskellen, der afgør det her.

For dit vedkommende skal du vælge det, du synes har det bedste billede, til den pris du vil give !

HØRT

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 19-07-08 09:42

Mange Tak for svaret LouisaSverige. Jeg er blevet helt vild med LE40A656 som du nævnte! Så vil researche lidt mere om det

Men Tak igen.

Mvh. Cobran