/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Flyttefirma - ødelagte ting
Fra : smor20
Vist : 841 gange
200 point
Dato : 17-07-08 15:45

Hej Alle..

Ved ikke om det er herinde jeg skal skrive, men vi fik flyttet vores ting af et firma der hedder Nordflyt i nordsjælland.
Det hele gik fint nok , lige udover at vores vaskemaskine er blevet ridset , tv´et er blevet ridset på skærmen, vores ene højtaler er smadret , en lampe er smadret og en gardinstang er bøjet.

Da de skulle flytte vores ting, kom de kl 8 om morgen, hvilket osse var fint nok..
De skulle så ud og hente en trailer mellen de hentede vores ting, hvilket vil sige at de har kørt rundt med vores ting i en del timer..

Nu er vores problem så at vi har ringet til dem og fortalt at vores ting er ødelagt, men de mener ikke at de har ødelagt noget, og ikke skal dække en skid..
Den ene af de mænd der flyttede stod og sagde ups, da han smadrede min lampe..

Er der nogen der ved hvordan vi skal forholde os?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-07-08 16:12

I skal klage skriftligt til firmaet sammen med en opgørelse af skaderne, gerne dokumenteret ved fotos, såfremt de fortsat nægter så kan det blive svært da det er op til jer at bevise at ridserne ikke var der før flytningen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-07-08 16:40

Sådan noget kan man jo ikke bevise, men i må jo stille et kontant krav i kr .
Sørg for at det kommer frem til firmaets indehaver/ direktør. Det duer ikke at snakke med en tilfældig flyttemand.

Hvis de så ikke erkender skaden , må i se at snakke med en advokat.

Problemet er vel at skaden ikke er så stor at den kan bære en større sag.
sådan er livet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-08 16:41

Et ordentligt flyttefirma er forsikret mod den slags.....

Er de ikke det er der ikke store chancer for at "hive" noget hjem uden en retssag - som I så kommer til at betale i første omgang....

Så overvej om det er det værd.....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-07-08 16:55

Hvis i har snakket med den ansvarlige så skulle man tro han anmeldte skaderne til sin forsikring, hvorfor skulle han ellers betale præmie.
I har jo også selv en indbo forsikrin, der er der sikkert tilknyttet en retshjælpforsikring. Tag en telefonsamtale med dem - måske?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-07-08 17:17

Er det det her firma i har anvendt? De ser ud til at være rimeligt godt dækket ind!
De skriver også noget om lovpligtige forsikringer.
Iøvrigt mener jeg at det er fkyttefirnaet der skal bevise at de skader var der ved pålæsningen,
http://www.hmflyt.dk/ansvar.htm

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-07-08 18:04

Det er vel dette firma:http://www.nordflyt.dk/forsikring-da-167.aspx
alimak