/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
langsom printer
Fra : kj
Vist : 660 gange
100 point
Dato : 17-07-08 12:43

Jeg har en Epson Stylus Pro 9500 storformat printer, som lige har brugt 14 timer på at printe en plakat i 70+100cm
Den koblet til PC'en via paralelporten.
Jeg har mulighed for USB til Paralel(konvertkabel)
Eller seriel

Hvil er de hurtigste

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-07-08 13:17

Jeg tror ikke på at det er fordi parallelporten er for langsom. Dataoverførsel via parallelport er normalt meget hurtigere end nogen printer.

Der må være noget andet galt.

Din indstilling af parallelporten. printeren, eller din computer har været hårdt optaget af et andet program.
Prøv næste gang du skal printe stort at lukke alt andet ned inden.
Se også i bios hvordan din printerport er indstillet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-07-08 14:27

Når du har sendt printjbbet afsted, kan du se, hvor stort jobbet er.

Det har jo meget at sige, hvor store datamængder der skaen sendes/skrives.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 17-07-08 14:41

Jeg ser i BIOS og kigger porten efter.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 17-07-08 15:13

BIOS isntillinger: 378H/IRQ7
Mode: ECP+EPP
DMA Select 3

LPT portindstilling: Udksriftsproccessor: Winprint. Format: RAW

Er der noget forkert her.