/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus og andet skidt
Fra : zith
Vist : 720 gange
200 point
Dato : 17-07-08 10:17

Hej

Jeg har ca 5 kunde pc'er som har fået "virus" som hedder Virtumonde, og har været inde og google lidt men det meste af det jeg finder er noget af en større process hvor man manuelt skal slette flere filer og genstarte og kører det ene efter det andet...

Er der nogen der kender et program der kan fjerne det???

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 17-07-08 10:29

hej zith,
prøv at dette link det kan være der lidt hjælp der.
http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2003-120914-4108-99

mvh hardy

Kommentar
Fra : zith

Dato : 17-07-08 10:32

der har jeg været inde og det sys jeg bestemt ikke siger mig noget...

så vidt jeg lige kan se skriver de kun en smule om det.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 17-07-08 10:39

du skriver jo fint nok du har fået virtumonde og andet skidt - præcis !!! der følger en masse skidt med i kølvandet.

Men det behøver såmænd ikke tage så meget tid endda - men nødvendigheden af at få renset godt og helt ud er stor

jeg vil anbefale dig at oprette dig som bruger her - gratis at bruge forum og tilmelde sig:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

gå så i kategorien runscanner forum og læg dit spørgsmål der - selve korrespondancen foregår i forum men resten vises ikke så det er helt privat. Læs instruktionen

ps.. det er nok nødvendigt at du netop gør det med alle maskiner - men skidtet skal jo ud og der ER ikke nogen nem løsning udover at få eksperter til at hjælpe dig - mange steder på nettet tilbydes det - men det fjerner ikke - og slet ikke hvad der er gemt og senere vil give større problemer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-08 10:42

Prøv at læse denne tråd, der er link til et redskab fra Symatec: http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic3494.html men der er sikkert mere på computerne som er skjult, så der er ingen nem vej til at blive fri for skidtet

Kommentar
Fra : zith

Dato : 17-07-08 10:51

o.v.n. >>> har faktisk lige hentet det til den ene for at ville se om den kunne fjerne det... men den er lige igang med at scanne som ser ud til at er gået lidt i stå :/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-08 11:00

Husk at checke computerne for mere skidt efter at du har fjernet, der er sandsynligvis allerede mere, du kan for eksempel bruge runcsanner forum, som Miritdk foreslår, jeg har forsøgt med den scanner og det virker OK det var ikke Virtumonde jeg havde, det var falsk alarm hos mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 11:02

o.v.n virtumonde har plaget mange siden den 14 desværre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-08 11:06

Hvor finder i den infektion bare for at prøve om sikkerheden virker

Kommentar
Fra : zith

Dato : 17-07-08 11:09

aner det ikke... jeg ved bare jeg sidder med en del som siger de pludselig har fået virus :S

og så må jeg jo gøre mit bedste for at fjerne det... hehhe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 11:12

o.v.n det er en variant af bla disse

Adware-Virtumondo
Trj/Virtumonde.C
TrojanSpy.Win32.Agent.I
Virtumonde.C

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 11:23

det er adware der viser popup annoncering - desværre ofte for roque - og winfixer osv og kører skjult for brugeren. Installerer sig selv som et "winlogon notification package" og låser eget modul - ligger så i system32 folderen osv.

alt efter hvor længe skidtet har været der er mulighederne for grimme infektioner større( ofte keyloggere osv og roque i sig selv er jo noget grimt shit - og vi kender jo nok resultatet (det er også min grund til at sende videre til malwarecheck - at finde hvad der i det hele taget må være !)

Kommentar
Fra : zith

Dato : 17-07-08 11:45

symantec scanner tingen fandt ikke noget på den... så spørgsmålet er om den er fjernet af noget af det andet.... prøver at scanne med spybot igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 11:50

symantec finder den aldrig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 11:51

hvilket antivirus kører du selv med ? - eller de maskiner der er ramt ?

Kommentar
Fra : zith

Dato : 17-07-08 13:51

jamen de fleste kører symantec ver. 10

men en af dem kørte et eller andet skrammel som ikke kunne eller ville noget som helst. så den har fået avg på

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-07-08 14:52
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 14:56

tjah axelbjarne - problemet er bare at når de mange pc´ere har kørt et stykke tid er der højst sandsynligt installeret mere skidt og kan du vejlede i at fjerne resterne også ?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-07-08 14:59

Er du ikke lidt hård...kører de i netværk?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 15:06

Citat
Er du ikke lidt hård

næ det synes jeg ikke i og med der kan ligge noget tilbage der i den grad kan skade maskinerne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-07-08 15:07

Jeg har aldrig skidt i min maskine - kører med SpywareBlaster - betalt, med automatisk opdatering....det kan betale sig...

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 15:15

forhåbentlig kører du da med mere end spywareblaster

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-07-08 15:25

Se her:

Microsoft har værktøjet.

http://www.microsoft.com/danmark/athome/security/malwareremove/families.mspx

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-07-08 15:31

ja, mit elskede AVG -

jeg havde nær skrevet kh. Axel

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-07-08 17:11
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 18:07

axelbjarne du er klar over der ligger en vundo ikke så en rensning med de programmer er ikke nok

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-07-08 18:15

nej, det er jeg ikke sorry...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-07-08 18:40

Har det ikke også noget med udbyderen at gøre, da jeg var tilsluttet Tele2 fik jeg så meget spam, køb noget viagra osv. Efter at jeg er gået over til Cybercity, får jeg ikke en pind...samtidig med at AGV'en er blevet det bedre..

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-07-08 18:48

Jeg har lige været inde og læst om den på Spywarefri's forum....pyha....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-08 18:57

tjahh nogen nem løsning er ikke sådan lige til

Kommentar
Fra : zith

Dato : 18-07-08 08:34

jeg har ikke fået noget at prøve microsofts værktøj endnu men vil jeg straks prøve.

Nu har jeg sådan fået den fjernet fra de fleste mangler lige en bærbar som jeg er igang med at scanne med spybot for 5 gang

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 18-07-08 08:36

Lige i øjeblikket ved jeg det ikke, men jeg forsøger igen....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 18-07-08 08:38

Godt nok. Hvis du i forevejen har aktiveret Windows Update, vil du allerede have værktøjet installeret. Hvis Windows er installeret på C-drevet, finder du det her: “C:\Windows\System32\mrt.exe”

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 18-07-08 08:41

Godt nok. Hvis du i forevejen har aktiveret Windows Update, vil du allerede have værktøjet installeret. Hvis Windows er installeret på C-drevet, finder du det her: “C:\Windows\System32\mrt.exe”.

mvh.
axelbjarne og en særlig hilsen til mirit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-08 10:12

æuw axelbjarne de særlige hilsener plejer at have en negativ klang

ZITH.... for helvetia - du skriver i din profil du er
Citat
Uddannet IT-Supporter
- så m å du da kunne få ind i fornuftens række at du skal have fjernet mere end overfladen - resten kan du simpelthen ikke se - men det kan dem der abejder med det og gør nettet sikrere.

Gør nu dig selv en tjeneste og få hjælp hos malwarecheck.dk - ellers bliver både du og dine kontakter en evig ring af snavs og det der er værre !

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 18-07-08 16:38

du må ikke opfatte det som negativt miritdk, det er livet for kort det...hilsen axelbjarne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-08 17:38

det gjorde skam heller ikke - det er bare et ord der af og til har en negativ klang her i familien - var da også bare sådan noget smallsnak noget egentlig

Zith hvordan går det ?

Kommentar
Fra : zith

Dato : 22-07-08 18:12

hej igen...

Jamen det mit spørgsmål gik ud på var om der var nogen herinde der vidste en kort god måde at fjerne det på.

Jeg ved godt der tit ligger mere end hvad øjet kan skue.

Og jeg har fået det "meste fjernet" og ang. malwarecheck.dk har de skrevet til mig og jeg har svaret. men da jeg gik på ferie i fredags så var det lidt for sent.

Men de pc'er jeg havde i hånden kørte fint efter det og resten blem omformateret.

så mange tak for hjælpen alle sammen.

Godkendelse af svar
Fra : zith

Dato : 22-07-08 18:13

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-07-08 00:41

velbekomme - og btw kunne du jo bare have meldt du gik på ferie hos malwarecheck så ville de tage tråden op igen.

Formattering er helt klart også en super måde at nedlægge det skidt på