/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Bedste valutakurs ?
Fra : lemax
Vist : 942 gange
200 point
Dato : 16-07-08 21:49

Hej.

Jeg ønsker at købe ejendom i Thailand og det foregår ved at man først opretter en Thailands- bankkonto og derefter overfører betaling via dansk bank.(Thailandsk lovkrav)
Mit spørgsmål går på ,hvordan jeg kan få den bedste Thailandske Bath kurs ved overførsel ,-og til den lander på min thailandske bankkonto?Der er jo via bankveksling af danske kr, et stort "kurstab" ved bankens salg af valuta.
Det drejer sig om 500.000 kr.
på forhånd tak

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-07-08 21:58
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-08 23:03

Du kan da bare betale i €

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-08 23:32

Tror ikke Euroen er indført i Thailand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-08 23:36

- Jo - den er skam gangbar betalingsmiddel...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-08 23:41

Ja, men til en rådden kurs, nøjagtig som her hjemme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-07-08 07:16

Jeg har aldrig givet mere end kurs 5.00 DKK - Det er nemmere at huske en fast kurs på et helt tal. Det er nemmere at regne ud i hovedet Er de utilfredse kan de jo gå i banken. LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-07-08 07:17

Sorry. Det var en ligegyldig bemærkning.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-07-08 11:50

Når man skal overføre store beløb til udlandet, er det værd at shoppe rundt og forhandle med bankerne. Hvis du ikke gider /tør det kan du sætte mange penge til.

Jeg sparede en gang en hel del ved lejlighedskøb i Sverige, bare ved at gå ned i den sædvanlige bank og forklare sagsbehandleren at det ikke duede med deres sædvanlige "turistkurs".

Det er ikke vekselgebyr, som koster så meget. Det er kursen du skal interessere dig for.

Normalt kan du hurtigt vurdere hvor grov en bank er ved at se forskellen på dens købs og salgskurs.

Lige netop Thai Bath har der været debat om at danske banker er meget grove.

Prøv også at forhøre dig hos Forex, der er specialister i veksling og overførsler.

Så lige på Forex hjemmeside, det så meget reelt ud.

Kommentar
Fra : lemax

Dato : 17-07-08 15:50

Tak Transor,- for dit seriøse svar !

Jeg vil kontakte Forex og prøve at forhandle mig til en god kurs.Har læst et sted at man får bedre kurs, hvis man først veksler til usd eller euro og derefter til Bath ? er det rigtigt ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-08 16:36

Det var jo det jeg ville have dig til.....

Reglerne siger nemlig IKKE at det SKAL være fra en bank, men så skal det være i udenlandsk valuta i stedet....