/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
cannon eos 400d problem i xp64
Fra : frederikshavn
Vist : 584 gange
100 point
Dato : 16-07-08 20:19

Hey jeg kører med xp x64 sp2,og har et cannon eos 400d,men når jeg tilslutter min pc,med medfølgende usb kabel,kommer der godt nok den besked,at der er fundet nyt hardware,og hardwaren er installeret og klar til brug,og så sker der ikke mere,den står også i enhedshåndtering,og der er ikke noget gult spørgsmålstegn eller noget,og kan ikke se kameraet nogen steder i windows,da jeg kørte xp pro sp2 32bit,startede windows billed of fax viser op,og guiden til overførelse af billeder,og det gør det ikke nu, hvad gør jeg for at,kunne bruge det

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-08 22:11

Gå ind i "denne computer", så skulle der gerne være et ikon der forestiller et kamera, hvor der står Canon Eos 400D.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-08 22:11

Og forresten, så skal du tænde for kameraet før det virker

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 16-07-08 23:38

men det gør der bare ikke og ja det er tændt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-07-08 00:47

Du skal havde det tilsluttet og tændt, så først derefter skal du tænde computeren.
Eller så gå i kontrolpanelets søg efter hardware

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-07-08 12:15

kender kun til Canon som almindeligt småbilledapparat, men går ud fra at det er det samme med spejlrefleks.
I modsætning stil de fleste andre bruger Canon Twain standarden ved forbindelse til cameraet.

Hvis du så også har en anden twain enhed - typisk en scanner- installeret med en ældre driver kan ku have balladen. De to er inkompatible, så du må afinstallere den anden enhed og twain driveren før du installere Canon software. Så kan du håbe på at den anden enhed også kan bruge Canons Twain driver.

Idenen med twain var at de forskellige enheder alle kunne forbinde via samme driver, men med ændrede styresystemer, har man måtte ændre standard og drivere, og så risikeres inkompatibilitet mellem gamle og nye enheder.

Det er alt sammen de sk..e microsofts skyld.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 17-07-08 14:13

Har prøvet alt nu,og intet virker,så jeg vil give point til den første som svarede,og tak til alle som gad at prøve at hjælpe mig

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 17-07-08 14:13

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-07-08 14:20

Har du prøvet under indstillinger i kameraet om det
er indstillet til at vises/bruges som digital kamera eller hukkomelses disk,vises som disk eller som digital kamera,dis kan man lægge filer på eller hente filer fra digi kamera starter f.eks. billed overførelses programmet
og man kan ikke flytte/lægge filer på kameraets hukkomelses kort manuelt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-07-08 14:22

dis=disk,har hoved pinemen vil ikke forlade min C puter,lige om liat av av

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-07-08 14:24

jeg roder sku i dag,men håber du forstår hvad jeg mener