/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Splittet Signature
Fra : svendgiversen
Vist : 437 gange
219 point
Dato : 16-07-08 19:52

Jeg er en høflig opdraget Jyde og plejer, også i mails, at afslutte med ”Hilsen Svend” eller: ”Svend”
(ment ligesom når man underskriver et brev; også for at stå ved det jeg skriver og mener...).

Samtidig har jeg også påtalt, at mange i eksempelvis ”DIS ”, bevidstløs gengiver alt hvad der tidligere er sagt og skrevet i et spørgsmål; med en helt unødvendig ekstra belastning af nettet…

Da mit (eget) navn i mails allerede står øverst, er det jo ikke nødvendigt for dokumentationen,
så jeg overvejer, ligesom flertallet her i kandu, at droppe den tillærte, høflige signature...

Hvad taler for? Og hvad imod??
For måske sidste gang: "Svend", der forgæves prøver at holde sine kandu points under 10000…

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 229 point
Dato : 16-07-08 20:02

I dette forum behøver man vel ikke at skrive sit navn/nic, når det allerede står der i forvejen, ingen kan jo være i tvivl om hvem der spørger og hvem der svarer...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-08 20:06

De småting; så som ekstra tekst i emails bidrager med i den samlede internettrafik, er vist at betragte som navlepilleri ..så det vil frem!

Hvis f.eks. email brugere ville begrænse sig til TEKST, men næeh nej... man ka' jo ligesågodt sende et helt HTML dokument og en bunke vedhæftede filer ...helst iblandet en masse absolute referencer til externt hentet 'spændende' indhold i form af billeder, annimationer, filmklip, lyd-landskaber osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-07-08 20:08

Citat
Splittet Signature
Fra : svendgiversen Vist : 15 gange
219 point
Dato : 16-07-08 19:52

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg er en høflig opdraget Jyde og plejer, også i mails, at afslutte med ”Hilsen Svend” eller: ”Svend”
(ment ligesom når man underskriver et brev; også for at stå ved det jeg skriver og mener...).

Samtidig har jeg også påtalt, at mange i eksempelvis ”DIS ”, bevidstløs gengiver alt hvad der tidligere er sagt og skrevet i et spørgsmål; med en helt unødvendig ekstra belastning af nettet…

Da mit (eget) navn i mails allerede står øverst, er det jo ikke nødvendigt for dokumentationen,
så jeg overvejer, ligesom flertallet her i kandu, at droppe den tillærte, høflige signature...

Hvad taler for? Og hvad imod??
For måske sidste gang: "Svend", der forgæves prøver at holde sine kandu points under 10000…

Svend her har du glæmt Svend.

dr.dem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-08 20:12

Ps. Hvor meget tror du, at div. FLASH reklamer på snart sagt alle internetsider koster i båndbredde/kapacitet?

SKAL man absolut transmitere en 800 Mb. steam for, at reklamere for et 'billigt' lån?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-08 20:16

Når nu du spørger - så er det til tider svært, at se din underskrift som står i forlængelse, af selve teksten.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-07-08 20:18

Eyvind Du har glemt Eyvind

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-08 20:19

Eks. På mit gamle (730 Mhz. 512 Mb RAM) hakkebrædt af en pc, tager det 26 sekunder at færdig loade:

http://www.politiken.dk/

..på en 8Mb./2Mb. internet-forbindelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-08 20:22

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-08 20:37

Citat
For måske sidste gang: "Svend", der forgæves prøver at holde sine kandu points under 10000…

Det kan du kun selv gøre noget ved. Hold "ferie" fra kandu

Jeg kender ikke til DIS, derfor ved jeg ikke hvordan det fungerer, men jeg har da set på flere sider at hele "tråden" bliver gengivet, når der kommer et nyt indlæg.
Det må jo så være på den måde, at siden er oprettet.

Men det er op til den enkelte bruger, hvordan han/hun vil afslutte et indlæg.

Molo

Du er da en af dem, der kan sende flere A-4 sider med koder, som mange ikke forstår samt henvisning til din egen hjemmeside(r)

Svend det er op til dig selv, om du vil underskrive et indlæg på kandu med dit navn. Så du må selv vurdere om du er høflig eller ej. Jeg er personligt ligeglad med om brugerne skriver deres navn efter et indlæg.
Men morer mig ofte, når dobbeltprofilerne har glemt "hvem" der er logget ind.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-07-08 20:46

Jeg forstår foreløbig,
at den smule ekstra tekst en underskrift bevirker er peanuts,
og at underskrift på mails er overflødig.

Jeg husker endnu den type mails der, stadigt voksende, sendes videre i en virksomhed,
hvor ingen vil tage ansvar, og aben hopper videre...

Jeg erkender også, at redundant information er irriterende tidsspilde.

Samtidig vil jeg fortsat prøve at være høflig, med og uden Svend

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-08 20:51

Svend - det er da stadigvæk høfligt at underskrive med signatur eller navn.
Eyvind.

Ps. Men det navn bør stå alene på en linie for sig selv........................... syntes jeg.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-07-08 21:07

Et lille pip fra mosefundet:

Jeg ved ikke om det er specielt høfligt,at underskrive sig.Men jeg gør det af gammel vane.På alle mails.Det stammer nok fra brevpapirets tid.Og så synes jeg det "lukker" et indlæg/mail.

Citat
der forgæves prøver at holde sine kandu points under 10000…

Jeg har samme problem: De er lige smuttet op på 10363.
Måske man sku`være lidt mere gavmild.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-07-08 21:10

Engang sagde man jo "De" til hinanden,
og nogle vil huske hvor svært det var pludseligt at skulle stoppe...

Således også for mig ikke at skulle afslutte med en form for signatur, Svend,
(eller Svend, der rigtigt, ofte har syndet mod visse formkrav).

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 17-07-08 00:18

DIS her________
hvad er DERES ikke eksisterende _prob
-------
Citat
Samtidig har jeg også påtalt, at mange i eksempelvis ”DIS ”, bevidstløs gengiver alt hvad der tidligere er sagt og skrevet i et spørgsmål; med en helt unødvendig ekstra belastning af nettet…

FINT NOK, så kan_du vel finde på at sende ordentligt.
MEN; for bedre-vidende KAN OG ER det sgu træls nmed UNØDIGE
kommentarer.
SOM DENNE__

OM NETTET BLIVER LANGSOMMERE ? tvivler jeg på.
Prøv programmet TUNEUP og du får en pc der sikker er
hurtigere end DIT netværk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-07-08 08:39

Hvis man skriver: "Hilsen Svend", så er det jo mig der hilser, ikke spørgeren...
Ligeledes hvis jeg skriver "Tak, Svend", så er det mig der takker.

Men som et eksempel, afslutningen af mit sidste svar i et andet spørgsmål:
"God tur til Beckmann, Svend"

Her skal spørgeren over grænsen og se på køkkenudstyr,
og jeg har fundet en forretning i Flensborg: "Beckmann".

Jeg mener selvfølgelig som ovenfor:
God tur, ønskes af, Svend

Det lille "," skulle gøre det ud for "ønskes af",
men jeg kan godt se at det kan misforståes og jeg ønsker "spørgeren Svend" God Tur.

Foreløbig tak for jeres indlæg,
det drejer sig stadig om (en række) fordele og ulemper ved at signere...
(Svend)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-08 11:12

Stadigvæk:

Det er IKKE mængden af brødtekst (..signaturer eller ej), som er den store skurk i belastning af nettet. Prøv at regne i bits/bytes hvor meget et 320 X 240 billede i f.eks. TIFF formatet i 24 bitplaner fylder, sammenlignet med de 8/16/32/64 bit én karakter fylder.

Der kan dælme skives mange breve i det 'transport-vindue' som et alm. billede fylder ...uanset formatet: *.jpg/jpeg, *.gif87/*gif89a, *.png osv ..for slet ikke at tale om musik i *.au/*mid, *.mp3/ ..eller filmklip i; *.mpg/*.mpeg, *.mov, *.rm/*.ram, *.avi, *.swf/*.flv osv.

PROPORTIONER ...svendgiversen
..proportioner

</MOLO*>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-07-08 13:51

Nej Molo, det har jeg forstået...

Det er mere for at undgå redundans for læserne,
og nogle tror jeg kalder spørgerne for Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-07-08 20:27

Hvis jeg nu fremover undlader at signere, er det ikke for at være uhøflig.
(er det ikke som om der mangler noget?).

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-07-08 20:30

Næææ for man kan stadigvæk læse foroven hvem der har skrevet

høfligst

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-07-08 20:32

Der mangler et lig

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-07-08 20:35

Og nææææ

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-07-08 21:01

Tak for svaret iah.