/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Super Quick - Derma Patch
Fra : pamsad
Vist : 2695 gange
20 point
Dato : 16-07-08 16:01

Nogen der har prøvet Super Quick - Derma Patch ?
Hvis I har, har det så virket? Fortæl lidt om det. (:

Her kan de købes online:
http://www.densundelinie.dk/default.asp?Action=Details&Item=645&Division=googlequick&gclid=CJD8-p3KxJQCFQ5NQwodnlMlUQ

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-08 16:47

lige så meget som et normalt - dvs ganske almindeligt plaster - hvis du lægger din kost om og samtidig tager en kur - for uden det dur det ikke til en ****

Jeg ville ikke engang prøve

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-07-08 16:57

http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/ForbrugerForum/Nyhedsbrev_nr__6_-_juli_2007.pdf

Slankeplaster har ingen dokumenteret effekt
Quick-Derma-Patch har ingen dokumenteret effekt som slankeplaster, og firmaet må derfor ikke
markedsføre plasteret som et slankeplaster. Det siger Forbrugerombudsmanden, og firmaet Den
Sunde Linie A/S har derfor ændret deres markedsføring af plastret.
Sagen startede, da tv-programmet Kontant gjorde Forbrugerombudsmanden opmærksom på, at
der ikke var dokumentation for markedsføringens påstande om plasterets virkning. Det blev
markedsført som et slankeplaster, der kunne påvirke forbrændingen og stofskiftet, så brugeren
tabte sig.
Forbrugerombudsmanden bad Lægemiddelstyrelsen om at vurdere firmaets dokumentation for
den påståede effekt, og Lægemiddelsstyrelsens konklusion var klar. Der foreligger ikke dokumentation
for at Quick-Derma-Patch har:
· en selvstændig slankende effekt
· en forstærkende effekt anvendt sammen med ændrede kostvaner/diæt og/eller motion
· kan påvirke forbrændingen og stofskiftet.
Derfor opfordrede Forbrugerombudsmanden Den Sunde Linie A/S til at stoppe den ulovlige
markedsføring. Ifølge markedsføringslovens § 3, stk. 1, må der i markedsføring ikke anvendes
urigtige, vildledende eller urimeligt mangelfulde angivelser, som er egnet til at påvirke efterspørgsel
eller udbud af varer. Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at markedsføringen af
Quick-Derma-Patch var i strid med denne paragraf.
Den Sunde Linie A/S, der står bag plasteret Quick-Derma-Patch, har efterfølgende ændret markedsføringen
af plasteret.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-07-08 16:58

eller testet

http://www.dr.dk/DR1/kontant/Slanketema/Slankekurene/quickderma.htm

DROP det, det er penge ud af vinduet.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 16-07-08 18:48

Hvordan kan nogen overhovedet tro på at et plaster kan slanke!?!?!?!!? Jeg er i chok!

Kommentar
Fra : jojjjo

Dato : 17-07-08 09:26

bare tøv...virker ikke!!! kjenner flere som har testet

Kommentar
Fra : pamsad

Dato : 19-07-08 23:30

Troede heller ikke rigtig på det, men ville lige høre. Men hey ! Tak for svarene. ;)