/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Korace
Fra : Mallie
Vist : 1224 gange
100 point
Dato : 16-07-08 09:38

Jeg kørte igår forbi 2 marker på motorvejen mellem Århus og Ålborg hvor der gik køer.
Disse køer var helt sorte bortset fra et hvidt "mavebælte". Pelsen var altså skarpt opdelt i sort forende, hvid mave/ryg og sort bagpart.

Først troede jeg at det var en almindelig sortbroget ko som bare tilfældigt havde det hvide koncentreret rundt om maven, men jeg opdagede hurtigt at det havde de alle sammen.

Vi kom så til at tale om det idag på arbejde, og en kollega mente at der er tale om en bestemt race som er kommet til landen for ikke så lang tidl.

Mit spørgsmål er nu, hvad hedder denne race ?

Min chef tror nemlig ikke på det, så jeg ville jo gerne kunne bevise at jeg har ret ved at kunne finde et billede af dem på internettet.

vh
Mallie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-08 09:48

De hedder Belted Galloway

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 16-07-08 09:49
Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-08 09:49
Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-08 09:50

Ikke bare galloway

For de er helt sorte uden det hvide mavebælte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-08 09:52

Bondemanden har nok malet den for at skjule den i virkeligheden er brun

http://piperclassics.com/images/products/3666.jpg

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 16-07-08 09:52

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-08 09:54

Citat
Ved motorvejen omkring Århus
Turister og andre bilister, der bruger motorvej E45 ud for Århus, får lige præcis det syn, som du skriver om, Maja.
På en mark langs motorvejen går de sorte galloway'er med hvidt bælte går og hygger sig. Landmanden har flere år haft den race på marken, og nu er de lyse brune med hvidt bælte også kommet på samme mark.
Jeg nyder synet af dem hver morgen, når jeg er på vej til arbejde.

Jeg har i øvrigt hørt, at de også græsser på Fanø et sted.

Fra mirits link

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-08 09:57

velbekomme søde køer at se på faktisk

Kommentar
Fra : dova