/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ny/brugt cyl+stemp Aprilia Ral
Fra : tryllerylle
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 15-07-08 23:04

Hejsa. Jeg er så uheldig at min cylinder er flækket ved udstødningskanalen, så den ikke er tæt mere.
Hvor lang tid/km skal en evt. ny (fabriksny) cylinder+stempel køres til?

Jeg har læst at man kan købe cylinderkit med både Ø10mm og Ø12mm(hul-størrelse på krumptap). Min scooter er en Aprilia Rally fra 97/98. Skal den være 10, eller 12mm?

Evt. nogen der ligger inde med en brugt cylinder+stempel?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 16-07-08 19:38

Kan ikke lige svare på hvor mange mm det skal være ved pejlstangen, men det kan du sikkert på at vide på www.scootergalleri.dk

Giv ikke fuld gas de første 300 km, plejer jeg at holde mig til, så er du sikker.. ved mindre det er alu-cylinder, så er 50km rigeligt..

Ellers en lille guide..
http://scootzone.dk/index.php?module=guide&id=44

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 19-07-08 16:33

Der sidder pt. en 40mm cylinder på min Aprilia Rally.
Sker der noget ved at sætte et 47mm cylinder-kit på. Jeg tænker på dyse/udstødning osv.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 19-07-08 18:37

Du skal have større dyse i så, ellers risikerer du en varmesætning..
Og du vil ikke få fuld udnyttelse af cylinderen uden en større karburator, og bedere udstødning

Hvilket cylinder kit har du kigget på da, der er meget forskel på de 47mm kit jo

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 19-07-08 19:10

47mm: http://www.scooter-shoppen.dk/default.aspx?c=Item&category=9737&item=7336

40mm: http://www.scooter-shoppen.dk/default.aspx?c=Item&category=9737&item=7337

47mm er kr. 50,- billigere end 40mm. Derfor ville jeg lige høre. Jeg tror bare jeg køber 40mm kittet. Så skal jeg ikke til og hae andre dele skiftet.

Accepteret svar
Fra : Spotbot

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-08 19:23

Ved så ikke noget om hvor meget det der 47mm kit vil give, men bare behold din standard udstødning til det, men det kan stadig godt være du skal have skiftet dyse selvom du køber 40mm kittet

Godkendelse af svar
Fra : tryllerylle

Dato : 19-07-08 20:12

Tak for svaret Spotbot.