/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny partition
Fra : dr_scooter
Vist : 741 gange
100 point
Dato : 09-03-03 21:15

Er det ikke muligt at lave en ny partition i Xp, uden brug af andre programmer.

Mvh dr_scooter

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-03-03 21:22

skriv i et kør vindue:
compmgmt.msc
diskhåndtering,er der fri plads kan du lave en der,men i xp pro er der flere muligheder med dette program se hjælp under
diskhåndtering - hjælp (alt+h)

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 09-03-03 22:41

Det er det desværre ikke !!

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 09-03-03 23:20

ok... tak... hvordan laver jeg ellers en ny partition i dos... har prøvet Fdisk, men den gider ikke rigtig at samarbejde. hvad med partition magic, jeg har aldrig "leget" med det før. er der nogen der kan anbefalde det eller et andet prog.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 09-03-03 23:27

Partition Magic er et glimrende program, fordi den kan håndtere partitionsændringer UDEN at du skal lave backup af dine data FØR du foretager ændringerne. Den har - kort sagt - de muligheder man savner i andre partitioneringsprogrammer. Der er ingen tvivl om at hvis ikke din opgave kan løses af Partition Magic, er der bare ikke noget at gøre ---> for så ER opgaven umulig.

God fornøjelse.

Henrik, Slagelse

Partition Magic i seneste version er forresten 8.0 - just for your info...

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-03 00:46

Hej dr_scooter
Partition magic er helt klart det bedste program, men der findes ingen shareware-udgave kun en demo som ikke laver noget....men kun visualiserer.
Har man penge nok, eller ligeglad med ulovligheder så bruger man den

Men det 2. bedste program til partioner er Paragon Partition Manager 5.5 som kan hentes i funktions-dygtig udgave her: http://download.com.com/3000-2248-10171990.html?tag=lst-0-1
Den kan stort set det samme som Partition Magic, og er gratis at prøve

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 10-03-03 06:45

SKAL du tumle rundt med XP så er det tilrådeligt at anvende Partion Magic 8,0
Har desværre været kaldt til assistance hos brugere som har kørt/leget med tidligere versioner hvor kåndteringen
har kostet Datas massivt.
MVH OW

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-03-03 07:52

hej igen !

jeg havde læst at xp pro kunne noget mere men jeg har home så -

partition maigic koster 805,- for 8.0 på edbpriser,så en anden harddisk ville jeg - ikke nok - men helt sikkert vælge.

eller kan du låne en harddisk(eller brænde det på cd ?),så du kan ligge det derover og formatere,evt under indstallation

af xp (o for at oprette partition - l for at slette partition osv enter for at bruge den vælgte partition) Det er en go

ide at oprette to partitioner så hvis xp skal slettes kan man altid ligge det der ikke skal slettes over på d: og

geninstallere på c: ""måske"" skal d: være størst,men det kan der gøres under indstallation af xp som sagt.

Godkendelse af svar
Fra : dr_scooter

Dato : 10-03-03 14:34

Tak for svaret Uffe29. og tak til alle jer andre

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 10-03-03 14:42

Ps. Paragon Partition Manager 5.5 (demo) er ikke funktios dygtig.

har hentet Partition Magic...

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-03-03 17:36

øøhhh....du mener omvendt ikke ???