/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Larver...
Fra : Maleje
Vist : 3812 gange
300 point
Dato : 15-07-08 08:17

I morges da jeg skulle smide affald ud, opdagede jeg at vors skraldespand (udenfor) var fyldt med små hvide larver... Rigtig mange endda... Tror måske det er spyfluelarver...
Vi er flere der bruger samme skraldespand, så jeg ved ikke hvad der kan være smidt i den... Men spyfluer går vel også efter madrester...

Ulækkert er det i hvert fald...

Nogle der ved hordan man bekæmper sådan nogle??? Vil gerne have dem slået ihjel inden de blive værre...

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-07-08 08:46

Ja det er klamt Det er vigtigt at affaldsposer bliver lukket til, så madrester og andet ikke løber ud i spanden. Spandene skal også rengøres jævnligt med vand og sæbe.
Citat
R98 indsamler din dagrenovation på bestemte dage og leverer din ejendoms beholdere. Du er dog selv ansvarlig for rengøringen af beholderne. Du kan også betale for at få det gjort. Hvis det har interesse kan du bestille beholdervask hos Københavns Affaldsservice
.
http://www.miljoe.kk.dk/privat/lejlighed/dagrenovation

Snak med de andre beboere om problemet og henvend jer evt til jeres kommune/ Dagrenovation

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-07-08 10:32

hellebirgitte så må man håbe det ikke er papirsposer i en ring

den har jeg desværre oplevet for år tilbage pga en plastpose der åbenbart var itu

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-07-08 10:41

Ja mirit - vi håber

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-07-08 10:43

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-07-08 11:24

Så må i hellere få det på norsk:
http://www.toyen.uio.no/ekle_kryp/krypene/insekter/spyfluer.html

Spufluer elsker jo at lægge deres æg i kødvarer- kødvarer der er så tilpas hengemte at deres larver klækkes i det fordærvedede kød, det er mus for dem.
Lad være med at lade kødvarer stå fremme i den varme tid. Spyfluen kan lugte det på lang afstand.
Det tager ca en uge inden larverne klækkes, så hvis man er opmærksom, kan man nok nå at smide det ud og få skraldet afhentet inden det bliver så ulækkert.