/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
"Blå" skærm
Fra : klanger
Vist : 853 gange
100 point
Dato : 14-07-08 19:18

Har et stykke tid fået den fejl, at når jeg sidder og surfer i mellem siderne i IE7, lukker browseren og en "blå" skærm med en masse tekst om en funden fejl popper op, og computeren genstarter inden jeg kan nå, at læse fejlen...

Nogen der har en idé til hvad der sker, og hvad der kan fjerne fejlen ?

Har også en idé om, at min computer arbejder med meget andet... samtidigt med, at jeg surfer.

Mit sideforbrug ligger omkring 400-500 MB...

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 14-07-08 19:25

Det lyder vildt med det sideforbrug? Hvilken antivirus og spyware guard kører du med? Ingen? Så er det nok din egen fejl! Bedste løsning er en formatering...

Dog ville det være lidt lettere at svare på dit spørgsmpl hvis du kunne fortælle hvad der stod på den skærm... For tænk engang... En PC er så smart indrettet at den som regl fortæller dig hvad der er galt...

Kom med følgende info:

* Styresystem (version)
* Hvilken fejl melding får du? (enten nummer eller hvad den påstår der er galt)
* Vær sikker på du IKKE har hverken vira eller spyware på dit system

Det kan også sagtens være en hardware fejl... men igen... hvad skriver den!?!?!?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 14-07-08 19:26

Hvis du ikke kan nå at læse siden... Så er der sikkert tale om en hardware fejl... Har du installeret nyt hardware inden for den sidste tid?

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 14-07-08 19:32

Citat
* Styresystem (version)
* Hvilken fejl melding får du? (enten nummer eller hvad den påstår der er galt)
* Vær sikker på du IKKE har hverken vira eller spyware på dit system

WinXp
Det nævnte jeg i forrige sprøgsmål...har ikke nået at se fejl meddelesen..kan jeg "fryse" billedt næste gang det opstår...
Har YouSee (TDC) sikkerhedspakke.

En formatering...jo tak...du ved selv hvor mange ting der så igen skal rettes op..men..lad os se.

Det lyder som om at Lasse mener det kan være en virus...?

Kørte hele maksinen igennem i går med Windows Online Scanner...

Men er stadig lydhør overfor alt der kan afhjælpe problemet...og så må jeg jo i gang...med?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-08 19:34

Citat
Har også en idé om, at min computer arbejder med meget andet
..... tjhaeh - muligheden for at du ikke er "alene" på din pc er jo tilstede.

Hvis du kan så kig ind og få din pc sikkerheds checket hos http://www.malwarecheck.dk/forum/ - hvor du kan oprette dig gratis og benytte forum gratis

gå ind i kategorien runscanner forum og stil dit spørgsmål der hvis du ønsker et sikkerheds check

hmm havde du ikke vrøvl med maskinen i januar måned ?????

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 14-07-08 19:37

Det lyder mere som en hardware fejl end en virus... Min PC gjorde det samme inden min PSU stod af... Men det kan også være problemer med feks. motherboard eller lignende. Vira for sjældent din maskine til at reboote spontant.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 14-07-08 19:38

Start evt. XP i fejlsikret tilstand og se om du kan få den til at reboote spontant der... Hvis den gør det er det 99% sikkert en hardware fejl...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-08 20:05

Citat
Vira for sjældent din maskine til at reboote spontant.

DET må siges at være en sandhed med modifikationer for det sker rent faktisk temmelig ofte - og den blå skærm kommer jo ikke pga hvad som helst.

Det kan udemærket være en hardwarefejl - det kan også være en softwarefejl - det kan lige så vel være noget skidt - for den sags skyld gammeldags skidt så pc´en skal rengøres

Jeg har været i forbindelse med en pc der ganske lig omtalen her genstartede pga den åndsvage blå skærm - og den var i den grad inficeret og havde oven i købet fået ødelagt så meget i systemet at en recovery var umulig i første omgang.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 15-07-08 05:52
Kommentar
Fra : klanger

Dato : 19-07-08 08:41

Undskyld der lige gik et par dage.

Men havde PC'en ikke opført sig "underlig" før, så skal jeg da love for, at den kom til det.

Fik "rodet" lidt rundt i det hele, og er nu hved at få lidt styr på den...

Nu får jeg så denne her: Forsinket skrivning mislykkedes.
Windows kunne ikke gemme alle data for filen C./(Dollartegn)Mft
Data er mistet...

Er der en god forklaring på denne fejlmelding

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : edison

Dato : 19-07-08 08:45

jeg er næsten sikker på at der er fejl på din harddisk . har du tjekket den for fejl.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 19-07-08 08:57

Ja det mener jeg...hvad program ville du tjekke med...eller..?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 19-07-08 18:04

start med, den der indbygget. i windows. klik på denne computer. Højerklik på diskdrevet. under egenskaber chek disken for fejl. og klik ja at den må gøre det efter genstart.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-08 18:09

elller start maskinen i fejlsikret tilstand kun med kommandopromt. og skriv "CD.." indtil der bare står c:/ og der efter skriv chkdsk og tryk enter

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 21-07-08 09:52

Tak for svaret edison.

Og det blev så en formatering.

Og selvfølgelig havde jeg backup af det meste....!!!! Nu....

Tak forhjælpen til alle...

Kommentar
Fra : edison

Dato : 21-07-08 19:45

Bare een lille side bemærkning. Det er jo ikke sikkert en format hjælper hvis disken fysisk er defekt.