/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Nægtet adgang til lejlighed
Fra : Nuserpigen
Vist : 904 gange
300 point
Dato : 14-07-08 18:32

Hej

Min vens kæreste, har udskiftet låsen til lejligheden, således at min ven ikke kan komme ind. Han vil gerne have sine ting, men hun nægter og lukke ham ind. (Det er i en boligforening, og det er kun hende der står på lejekontrakten). Hun har fået en lokal låsesmed til at skifte låsen, så viceværten kan ikke gøre noget. Kan han så melde hende for tyveri af hans ting, når han ikke kan få lov til at få dem? eller?

Han kom hjem fra arbejde, og så var låsene udskifet.

På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-08 18:51

Hun kan med rette smide ham ud og skifte låsene.

Og hun kan med rette nægte ham at komme ind i lejligheden.

Men så må hun pakke hans ting sammen og sætte det ud, så han kan afhente det.

Om det er tyveri...næppe, men der er tale om ulovlig beslaglæggelse af hans ejendele, såfremt hun ikke indvilger i at udlevere dem på hans forlangende.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-07-08 18:56

Det kommer jo lidt an på om det er hans folkeregisteradresse og hvor længe han har boet der, lejekontrakten har kun betydning hvis de ikke har levet i et ægteskabslignende forhold i mere end 2 år

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 14-07-08 19:04

Hun vil ikke udlevere noget som helst, og han må ikke komme ind og hente tingene.

Det er hans folkeregisteradresse, og han har boet der mindre end 2 år. Så den med 2 år, kan ikke bruges desværre.

Ulovlig beslaglæggelse af hans ejendele, kan poltiet så hjælpe eller?

Hilsner fra Nuserpigen

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 310 point
Dato : 14-07-08 19:11

Under alle omstændigheder er han nødt til at få politiets hjælp, hvis han selv trænger ind er det ulovlig indtrængen og så er det ham der har et problem med politiet, mon ikke hun kommer til fornuft hvis der står et par betjente og beder hende om at udlevere hans ting?

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 14-07-08 19:28

Der er vist ikke andet og gøre end og snakke med politiet, hvis ikke hun kommer til fornuft.

Tusind tak for hjælpen

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-07-08 19:34

Hvad forlanger hun for at udlevere hans ting?
Der er tit noget mere i den slags sager - måske at hun vil have ham til at betale sin del af huslejen - f. eks.?

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 15-07-08 00:03

Hun forlanger vist ingenting - hun er psykisk syg. Han har endelig fået lov til, at få nogle få ting.

Han har betalt husleje for denne måned. Tror ikke det er penge, hun er interesseret i.

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-07-08 10:56

Nåe nej, folk er forskellige. Det var fordi jeg har hørt om nogen der løb fra deres part!