/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
køb af ny computer
Fra : jannicolai
Vist : 870 gange
300 point
Dato : 14-07-08 10:58

--------------------------------------------------------------------------------

Hej jeg har set elgiganten har tilbud på en. Packard bell Ixtremex 2015.Til 4500kr. Grafikkortet er geforce 9500 GS. Proccessor Er en intel Quad Core 6600. 3Gb ram.Windows Wista .Overvejer at købe den.Er det et godt tilbud.Jeg spiller ikke ret meget ,mere vidio redigering og den slags.Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-07-08 11:14

Du kan sagtens bruge den til videoredigering.
Jeg går ud fra at der også er en DVD brænder, Fireware hvis du skal importere fra Camera o.s.v.
Hvis du har eksisterende programmer du skal/vil bruge, skal de kunne køre under VISTA, det gælder ligeledes drivere m.m. til eksisterende udstyr

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 14-07-08 11:37

Den computer jeg har nu er en medion titanium 8386xl .Hvordan er de i forhold til hianden ?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 300 point
Dato : 14-07-08 12:14

Jeg er helt sluttet med elgiganten efter en utrolig dårlig behandling.

hørt mens jeg ventede i lange tider også på forskellige kunders beklagelser ove mangler og måneders ventetid på utilstrækkelig reparation. Mit apparat til reperation smed de væk, og det holdt hårdt med erstatning.

Aldi har en Medion på ondag til 4999 kr. Det er vist et bedre køb, hvor man kan fortryde, og hvor der er service bagved.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 14-07-08 12:42

Hej jeg har også set på den fra aldi,mådke et bedre køb.det er jo det samme der sidder i Computeren,så vidt jeg kan se. Men flere programmer i aldi.Den computer jeg har nu er også fra Aldi.Hvordan virker de 4 kerner processor

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-08 12:47

Vil lige bakke transor op, den computer fra Aldi er et bedre køb, har du læst beskrivelsen: http://www.medion.de/ms/aldi/md8393/dk/flash.html jeg har kun gode erfaringer med Aldi, der var problemer sidste år, da firmaet som ydede support på deres elektronik gik konkurs, nu tror ikke at der er problemer med Medion eller Aldi i det hele taget, personalet i den lokale Aldi er flinke og kan de ikke svare, så får de fat på en som kan

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 14-07-08 13:04

En quadcore give dig sådanset bare flere "hjerner" at regne med, så den er ret god til at multitaske ;) men hvis ellers diverse software kan finde ud af at benytte flere kerner, så giver det pænt god ydelese. Jeg har ingen problemer med at spille crysis, samtidig med at jeg koder film hører music og chatter på min core 2 quad 6700.

til gengæld har jeg hørt at geforce 9500 ikke er det bedste valg, hvis det var mig ville jeg nok vælge gf8800gt/gts eller hvis man har penge nok et gf9800gt.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 14-07-08 14:12

Jeg vil anbefale at du må kigge her
www.edbpriser.dk
Der er altid tilbud og billig priser to pcer.
Held og lykke.
mvh
pk2dk99

Godkendelse af svar
Fra : jannicolai

Dato : 15-07-08 15:57

Tak for svaret transor.Jeg har fået lov at købe den computer, der er på tilbud imorgen,idag.Så det har jeg så gjort.Skal hjem og prøve den imorgen, når jeg kommer fra camping.Mvh Jannicolai