/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke gemme startside
Fra : ipbirk
Vist : 1423 gange
50 point
Dato : 14-07-08 08:28

Hej
Jeg har fået et problem med min startside i IE 7,0, jeg vil gerne have denne startside" http://www.google.dk/ig?hl=da&source=iglk" den kan jeg også fint få frem når jeg har indtastet brugernavn og adgangskode, men næste gang jeg starter pc'en får jeg en anden google startside, jeg har valgt startside under funktioner>internetindstillinger>brug aktuel side. Er der nogen som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-08 08:38

Det er fordi du IKKE beder IE om at huske/gemme login......

Og husk så at hvis du sletter cookies skal du igen bede den huske...

Så kan den jo af gode grunde IKKE logge ind på siden uden du selv taster....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-08 08:41

hvis du bruger superantispywaer skal du huske at det er i den du skal forandre adressen da den sørger for at adresser ikke forandres udefra ( under hijack-protection)

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 14-07-08 08:42

Du har helt misforstået mig, jeg har bedt IE om at gemme, og som sagt har jeg også markeret under funktioner>internetindstillinger>brug aktuel side

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-08 08:45

Så er det sikkert som "mirit" skriver at du har et andet program der forhindrer ændringen....

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 14-07-08 08:48

Citat
hvis du bruger superantispywaer skal du huske at det er i den du skal forandre adressen da den sørger for at adresser ikke forandres udefra ( under hijack-protection)

Jeg bruger Superantispyware, under hijack protection er der flue ben i "project home page from b.... og det er den rigtige adresse der står der

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-08 08:49

Sidens adresse skifter jo ikke fordi du logger ind - derfor er det vigtigt at du beder Win gemme login...

Kører du XP eller Vista....

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 14-07-08 08:51

jeg kører xp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-08 08:53

Så tror jeg det skyldes at du sletter ALLE data ved nedlukning....

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 14-07-08 08:55

Så længe min maskine er tændt, er der ingen problemer, men når jeg genstarter så er der en anden opstartside end den jeg har bedt om,
jeg må desværre køre nu, er tilbage om ca. 2 timer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-08 08:56

Jeg bruger på denne maskine TV2 tvside som startside (med login)....

Der er ingen problemer ved start af browser (IE7) men trykker jeg på startside NÅR browseren er åben logger den IKKE ind....

Det har jeg til gengæld aldrig fundet løsningen på men må have noget med rækkefølgen i browserkommandoer at gøre.... for taster jeg bare navnet kommer kodeord automatisk...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-08 08:58

Citat
Så længe min maskine er tændt, er der ingen problemer, men når jeg genstarter så er der en anden

Så er der vist ingen tvivl....

Du har i din opsætning bedt den om at slette date ved nedlukning....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-08 08:59

date = data

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-08 09:06

prøv at skrive det ind i superantispyware i første omgang - uden http osv - men kun med www.ogresten

check om adressen i internet explorer under generelt så er forandret

genstart og se om den bliver der - gør den her da jeg prøvede

men

sidst i dit link er der et " - fjern det

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 14-07-08 12:49

Citat
Så er der vist ingen tvivl....

Du har i din opsætning bedt den om at slette date ved nedlukning....

Jeg mener ikke jeg har bedt om at slette data ved nedlukning, hvor gør jeg det ?? jeg har prøvet under funktioner>internetindstillinger>brug aktuel side, at skrive f.eks dr.dk, men når jeg lukker IE og går tilbage igen er startsiden ændret til google igen,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-08 13:11

superantispyware SKAL holde på den side du skriver ind og den skal også advare om at din startside bliver ændret - har du set noget til sådan en advarsel ?

hvis ikke så kig ind og få hjælp til problemet her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

gratis tilmelding og benyttelse af forum

du skal i kategorien runscanner forum og lige lægge dit spørgsmål ind

grunden til at jeg vil foretrække at sende dig videre ligger i at jeg kan have mistanke om at noget spærrer eller redirigerer dig - det kan være noget skidt - men også blot en handling der skal udføres - og samtidig at få et sikkerheds check er ikke at kimse af

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-07-08 00:28

ipbirk, her hvordan det virker for mig http://upit.jtw.dk/dl/57r/ Som du kan se, så er den adresse der bliver gemt, forskellig fra den oppe i adresselinien, og som du bad IE huske. Sikkert fordi det er en personlig opsætning af siden til dig, der bliver gemt. Så det er altså den nye (som sikkert ikke er magen til min) du skal sætte ind i SAS.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-07-08 09:03

ja så kom malwarecheck til kandu - håber det så virker

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 15-07-08 09:23

Citat
Ija så kom malwarecheck til kandu - håber det så virker

Hvad mener du med det ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-07-08 10:28

har du overhovedet forsøgt at sætte adressen ind i SAS først - for det bør virke - du skal så sige ja til forandringen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-07-08 10:31

ipbirk, klik på "Ja tak" til at gøre igooogle til din startside. Så virker det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-07-08 10:58

http://www.google.dk/ig?hl=da&source=iglk denne virker hvis den først lægges ind i superantispyware og derpå i internet explorer - for mig i hvertfald.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 15-07-08 12:04

Citat
har du overhovedet forsøgt at sætte adressen ind i SAS først - for det bør virke - du skal så sige ja til forandringen
Citat
ipbirk, klik på "Ja tak" til at gøre igooogle til din startside. Så virker det

Jeg har prøvet begge dele, det er først når gjeg genstarter maskinen at det går galt

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 15-07-08 13:17

Citat
Tja så kom malwarecheck til kandu - håber det så virker

Hvad mener du med det ???

stl_s ER site adm og ejer siden malwarecheck.dk

hmmmmm har du forsøgt som stl_s skriver ???

Bruger du evt ccleaner og lader den rense ved opstart ? kig under indstillinger og indstillinger igen (blot en tanke)

bruger du for eks spywareblaster der også kan holde fast på en side (dog det er ikke noget problem hos mig men hos nogen er det åbenbart)

har du forsøgt at fjerne http:// foran adressen ?

Har du noget på maskinen der på nogen måde kan forhindre på anden måde ?

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 15-07-08 13:23

[CITAT][Bruger du evt ccleaner og lader den rense ved opstart ? kig under indstillinger og indstillinger igen (blot en tanke)
/CITAT]
Hej, ja jeg bruger ccleaner og lader den rense ved opstart, jeg prøver nu at slette rense ved opstart

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 15-07-08 13:34

Hej igen
Så lykkedes det, det var ccleaner som rensede ved opstart, det er bare mærkelig for ccleaner er sat til ikke at rense cokiees. Jeg siger tusind tak for hjælpen, slut for denne gang.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-07-08 15:26

åhh ja man skal tænke på alle de andre programmer også - godt det blev løst

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-07-08 15:34

Det var sørme godt regnet ud miritdk. Jeg bøjer mig ærbødigt i støvet for din visdom

Godt det blev løst ipbirk