/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Symboler på tasterne.
Fra : bjarnebr
Vist : 768 gange
200 point
Dato : 13-07-08 23:13

Jeg har en Lenovo Thinkpad bærbar PC, på nogle af tasterne er der 4 forskellige symboler, på J er der et 1 tal, på K et 2 tal, på L er der et 3 tal 0g då videre til 9 på 0 (nul) er der et 0 og et = samt et } derudover er der et engelsk divisionstegn (- med prik over og under) derudover er der også en række symboler på hver deres tast.
Jeg har prøvet at bruge venstre eller højre Ctrl tasst og Alt tasten samt Altgr, og så har jeg prøvet at bruge Fn tasten, men intet virker derfor spørger jeg: HVAD SKAL MAN GØRE FOR AT SKRIVE DISSE EKSTRA SYMBOLER?
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-07-08 23:24

hvis jeg ikke huske forkert så er nogen af tegne blå, hvor resten af tastaturet hvidt. For at kunne bruge de blå tegn skal du holde [Fn] (osså blå) nede og permanent så er det vist Shift [Fn]

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-07-08 23:31

Num lock skal være aktiveret

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 210 point
Dato : 13-07-08 23:43

når num lock er aktiveret får du cifre på de nummeriske taster.
Ikke specielt brugbart , med mindre du skal udfulde lange lister med rent nummeriske værdier.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 14-07-08 00:46

Tak for svaret transor.