/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Gammel børneudsendelse
Fra : CarstenGP
Vist : 7122 gange
100 point
Dato : 13-07-08 21:22

Er der nogen, der kan huske en gammel tegnefilm/serie, der krte på TV slut 70'erne / star 80'erne, Der starter med at man ser jorden og dernæst zoomer ind på kloden og ind på en dreng, der ligger i toppen af et træ alt imens der spilles noget musik. Sidst i filmen zoomes der ud igen.

Jeg forsøger at finde navnet på ham, der fortæller historien... Han har en lidt skinger stemme, lidt a'la' C.V. Jørgensen. Men om det er ham ved jeg ikke.

Hvis nogen kan huske navnet på drengen, filmen, oplæseren... Vil jeg være taknemlig :)

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 13-07-08 21:32

Jaaaa - skal godt nok rode i huskeren men husker noget med Kalle der lå i et træ, og nedenunder sad morfar og læste avis. Jeg er næsten sikker på, at Poul Dissing lagde stemme til

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-07-08 21:36

hej med dig.
Ja Ja det er da godt man har børen fra den tid
Det er Poul Dissing der lægger stemme til

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-07-08 21:38

Mener det blev vist i "Et lille øjeblik" med Jannie Faurschou - som også havde hunden Sigurd med i studiet

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-07-08 21:39

Der var også noget med, at Kalle drømte om Emma

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-07-08 21:52

Nu husker jeg titlen -" Kalles klatretræ" - Poul Dissing lagde stemme til og Emma var en fantasiveninde

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-08 21:56

Citat
Sangtekst:

Inde midt i byen, der bor Kalle.
Kalle har et træ, som han kalder sit eget.
Han ligger deroppe
og drømmer og fantaserer om altmuligt og om Emma.
Emma findes kun i fantasien,
men hun er fin
synes Kalle.
Under træet sidder morfar og læser avis.(morfar brummer)
Morfar han kan lide at læse om alt der er sket.
Kalle han gynger
og vinden den synger
oppe i toppen af træet.

Kalle bor i storbyen, formodentlig Stockholm. Træet er i gården ved den blok Kalle bor i.
I hver afsnit ligger Kalle i toppen af træet og tænker på de oplevelser han har haft, og ting han forstiller sig hvordan måtte være.
Filmen viser hvad Kalle tænker på.
Bl.a om dengang han rejste alene med toget til Goteborg (på dansk blev det oversat til Aalborg)
Han tænker også på sin første skoledag, eller hvordan det ville være hvis han kunne flyve, og om de ting han oplevede når han gik tur med morfar.

http://www.danskefilm.dk/index2.html

Er det det du tænker på ?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-07-08 16:17

Takker for alle inputs... Det var selvfølgelig Kalle...
HelleBirgitte var først med svar... så hun scorer :)

Godkendelse af svar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-07-08 16:17

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-07-08 16:23

Tak for det