/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp !!! biltest ?
Fra : Avant85
Vist : 1133 gange
200 point
Dato : 13-07-08 18:02

Hvor finder jeg nogle gode sider om / med gode tests af nye biler i den store ende af mini- eller den mindre del af mellemklasse biler

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 13-07-08 18:17

FDM.dk

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-07-08 18:18

I fabrikkernes brochurer og hjemmesider. Man må da gå ud fra at de selv tester deres biler grundigt.

Der er også motorpressen og dagbladenes såkaldt uafhængige test og beskrivelser. De bygger nu mest på fabrikkernes pressemateriale og er ganske overfladiske i deres test.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-07-08 18:58

Prøv lige at læse denne side, og se om det er noget sådant du søger:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?artikelId=49411

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-07-08 21:09

Hej med dig.
Der er en del test på www.bilpriser.dk

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-07-08 21:11

Der er også www.bilbasen.dk/biltest
Held og lykke

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 200 point
Dato : 14-07-08 01:40

På biblioteket,.. kan du GRATIS låne/læse test/omtale af alle biler der er importeret (sælges i DK.)
Søg f.eks. bilrevyen,.. så kommer der følgende resultat, (på min PC.),.. :
”Vælg hvilken årgang der skal vises”.. :
1965 1969 1970 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008
Eller bilårbogen,.. :
Vælg hvilken årgang der skal vises

Du kan også låne FDM’s ’Motor’
Vælg hvilken årgang der skal vises
1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008

Spørgsmålet er så bare,.. er den/de personer der har testet bilen, er ’identiske’ med DIG,.
og DINE ønsker/krav til en GOD bil/test,.. ?
en ”GOD” bil er efter min mening et ’vidt’ begreb,..
hvis alle var nogenlunde enige om hvad der er en ”GOD” bil,..
var der sandsynligvis kun nogle ganske få bilfabrikanter,..
og de få ”forskellige” biler der kørte rundt, ville være ret ens,..

men heldigvis er vi alle sammen forskellige, og det samme er vores ønsker, drømme,
og meninger om hvad der er en ”GOD” bil, (hus, tv PC, osv.)
en vil ha’ en bil med gode køreegenskaber, kraftig motor, bremser mm. og er totalt ligeglad med om bilen er praktisk, komfortabel, (behagelig affjedring) osv.
en anden er måske lige modsat,..

en tredje vil ”bare” ha’ en bil der kan trække en campingvogn, og er totalt ligeglad med
hvad det er for et mærke, ”grøn afgift” brændstofforbrug osv.

der er også dem der betragter en bil som et investeringsobjekt,.. !
de kan ”finde sig i det mest utrolige”,.. og sparer måske en ”hund” pr. mdr.
over en 10 årig periode,.. (på en lille,.. til- mellem kl. bil)
de er totalt ligeglad med ”køreglæde,.. glæden ved et smukt design, lyden af ’bil’ mm.)

der findes ikke ÉN bil der kan tilfredsstille alle, behov/ønsker,..
prøv engang at se når de tester biler i programmet ”TopGear” på ’cannel Discovery, 3+ m.fl.'
(Engelsk program) her ’skinner’ det helt klart igennem at Engelske biler, ’naturligvis’
er de bedste,..
(især når den ca. 200 cm. høje Jeremy Clarkson tester bilerne,)
tester, og tester,.. er vel også så meget sagt,.. da han/og de andre ”testkører” i programmet,
nærmest kører ’drifting’ (sidelæns/4 hjulsudskridning) det meste af tiden,..
hvad der er ret sjældent selv for ’vilde’ bilister i dagligdagen,..
efter at ha’ brændt flere sæt dæk af konstaterer de som regel ’tørt og spøgefuldt’,…
tjaaa,.. det er jo ikke en Engelsk bil,..
(det er for det meste KUN bilens øvre skridgrænse, altså dækkenes vedhæftningsevne samt køreegenskaber bremser, gearkasse og antal HK. der testes)

nogenlunde det samme gør sig gældende i Tysk TV/magasiner,.. (bare Tyske biler)
og sandsynligvis alle andre bil producerende lande,..

på DK4.dk kan du også se en række test af forskellige biler,..
stadigvæk er det ”testkøreren” du skal være enig med, for at du kan bruge testen til
noget,.. (i dit tilfælde)
når du ser/læser en test af en bil, er det jo ’testkørens’ personlige mening om bilen du får,
(hvis han/hun f.eks. er VW,- eller BMW fan,.. og du er FIAT fan,.. hvem fan har så ret),.. ?

eksempelvis har jeg oplevet at en testkører ikke brød sig om designet på en 2/3 dørs model,
langt de fleste ”alm”mennesker, mener ellers at det er det ’smukkeste’ (måske ikke mest praktisk)

(præcis som en ejendomsmægler vurderer et hus/villa, mm.)
og når 4 – 5 forskellige motorjournalister ikke kan blive helt enige,.. hvem vælger du så at ”tro” på,.. ?
jeg så kåringen af Danmarks "bedste bil” desværre var ’dommerne’ ikke enige,.. (siger sig selv)
derfor blev det et ’kompromis’ der vandt titlen som ÅRETS BIL,.. ikke nødvendigvis den ”bedste bil”,. i DINE ’øjne’

HELT GALT går det når man ’sætter’ kvinder til at vurdere ”den bedste bil”,..
det er nemli’ helt andre ”værdier” der gør sig gældende,… ’småting’ som
er der et godt ’make up’ spejl, er der plads til håndtasken, er den let at parkere osv.
får helt nye/andre værdier,…

så det ka’ let ’koste’ en Pels,.. eller flere, at få det sidste ord,..
og venter du længe nok på at få et godt råd her på KANDU,..
får du højest sandsynlig anbefalet lige så mange ”GODE” bilmærker, som der findes ’mærker’ på det Danske marked,..

hvis jeg skal råde dig,.. så vil det blive noget i retning af, at finde ud af dit ca. behov,
for størrelse, udseende, økonomi (bilens pris), o.lign. ud fra det, find flest mulige forskellige,
og test dem selv, det er vel dig der skal køre i den,. ?.... og så vælg den der opfylder flest
mulige af dine behov/ønsker,… at købe en ”GOD bil”,.. ud fra andres ’GODE,.. OG DÅRLIGE’
erfaringer,.. er totalt meningsløs,.. da der er ca. 50 % af hver,.. der er f.eks. ”Mandagsbiler” inden for ALLE bilmærker,..

du kan finde et ”hav” af forskellige test/meldinger om antal fundne fejl, fra de forskellige
synshaller, (DK, Norge, Sverige, Tyskland mm.) …….. det KAN gi’ et fingerpeg, om at det ene mærke har tendens til flere fejl, end andre,….. det KAN så måske bruges til at se hvilke bilmærkeejere der, passer deres biler bedre end andre,
præcis som med så mange andre ting her i livet,…
f.eks. giver de mænd der er mest glad for deres kone/kæreste, flere blomster, end dem der er mindre glade,..
(statistisk bevist)

du kan jo også prøve at studere nedenstående ”tests”,.. og se om det gør dig klogere,. ?
(du kan finde de fleste mærker)
http://www.youtube.com/results?search_query=top+gear+car+of+the+year&aq=8&oq=top+gear+car+

http://www.youtube.com/results?search_query=top+gear+car+tests&aq=0&oq=top+gear+car+test

http://www.youtube.com/results?search_query=top+gear+car+test+vw+&aq=f

http://www.youtube.com/results?search_query=car+test+peugeot&aq=f

http://www.youtube.com/results?search_query=car+test+fiat&aq=f

http://www.youtube.com/results?search_query=car+test+vw&aq=f

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 14-07-08 08:56

Tak for svaret EA_HS.