/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
wista til xp
Fra : ultra2
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 13-07-08 16:07

http://www.hol.dk/download.aspx?id=3
jeg er ikke god til engelsk
men jeg læser det sådan at hvis man kører denne fil så kan man slette wista og intalere xp

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 13-07-08 16:37

Har du drivere til dit bundkort - for der henvises vist kun til (som jeg læser det)
AMD Athlon 64 processor driver

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 13-07-08 17:52

nej man dem kan man vel finde

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 13-07-08 18:04

forstår ik hvorfor folk er så trætte af vista,jeg syntes det kører helt perfekt.....man skal bare lige bruge lidt tid på at sætte sig ind i det,jeg går aldrig tilbage til xp selvom det var muligt.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-07-08 18:40

Citat
forstår ik hvorfor folk er så trætte af vista,jeg syntes det kører helt perfekt.....man skal bare lige bruge lidt tid på at sætte sig ind i det,jeg går aldrig tilbage til xp selvom det var muligt.

100 % enig. Har selv både XP Pro og Vista Home Premium, og Vista er langt det bedste af de to.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 13-07-08 19:23

det er fordi jeg har nogle programmer jeg ikke kan kører i wista

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-07-08 19:37

Har du prøvet at køre dem i kompatibilitetstilstand?

Højreklik på program-ikonet, vælg egenskaber, vælg kompatibilitet og vælg så at programmet skal køre i XP-tilstand.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 13-07-08 19:42

det hjælper ikke de kan lige tåleligt køre i xp

Kommentar
Fra : iah

Dato : 13-07-08 22:14

Citat
forstår ik hvorfor folk er så trætte af vista,jeg syntes det kører helt perfekt.....man skal bare lige bruge lidt tid på at sætte sig ind i det,jeg går aldrig tilbage til xp selvom det var muligt.
,

Der er sikkert endnu flere ser synes det modsatte har jeg indtryk af

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 14-07-08 03:06

Jeg har svært ved at se forskellen på XP og vista, vista er en smule anderledes og har lidt mere bling bling, men jer synes faktisk at vista er udemærket, man skal bare have den rette maskine at køre det på ;) det eneste minus er at der kan være nogle hardware problemer, med inkompatibelt/gammel hardware som vista ikke rigtig vil acceptere, men jeg har nu ikke oplevet de store problemer med vista 32bit. Det er først når man begynder at køre 64bit vista, problemerne begynder at presse på for alvor :/

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-07-08 09:54

bruuno117
det har du sådanset ret i
men jeg flyver med brevduer og de programmer er lavet til win 95 og der kommer ikke nogle nye
de første 2 år så det er et stort problem
jeg kan nemt instalere xp men kan ikke finde grafik driver og lyd samt sm bus
det er en hp pavilion dv9000

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-08 10:06

ultra2 - er det en stationær comp du har.
For kan løsningen være at "køre" '95 7 '98 / '98se / 'ME som sikkert kan køre dine gode gamle programmer i en harddiskskuffe.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-07-08 11:24

det er en bærebar
men problemet er løst jeg fandt noget der hedder dosbox det er til spil men kan også virke på nogle programmer

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 14-07-08 16:26

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-08 21:20

Ok - men nyere bærbare ( min Zepto bl.a.) kan boote fra en USB harddisk, så det var måske også en mulighed.