/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
hvordan reeseter jeg min bios i bærbar
Fra : vestsol
Vist : 479 gange
26 point
Dato : 09-03-03 16:10

jeg har en Toshiba 200 bærbar....den er låst i biosen, da jeg ikke kan huske mit password. Hvordan reesetter jeg min bios..har prøvet at frakoble batteri i et par dage..
Vestsol

Accepteret svar
Fra : arly

Modtaget 36 point
Dato : 09-03-03 17:15

Hej Vestsol,

Hvordan kan du dog glemme noget så vigtigt som dit password til din Bios - det som skal sikre din maskine mod misbrug og evt. tyveri.

At afbryde batteriet hjælper ikke da Bios kører på sit eget kredsløb som har en levetid op til 15 år.

Du kan måske få et password fra Thosiba mod at du kan dokumentere at du er retsmæssig ejer af maskinen.

Mvh.

Arly

Kommentar
Fra : vestsol

Dato : 09-03-03 17:29

hej Arly
Er i tvivl om, om dit svar er en belæring eller et venligt svar..........du snakker om misbrug og tyveri og ret og dit og dat.............det kan jeg ikke bruge til noget........er sikkert temmelig meget mere klar over dette end dig.........idet at dette er en selvfølge for mig...............................behøver ikke bringe sådanne budskaber videre.......
At du fortæller mig, at biosen kan leve i 15 år, kan jeg bruge til noget.tak...
Maskinen har ligget i dvale i 3 år...og meget er hendt siden, og derfor kunne det jo tænkes, at passwordet var menneskeligt glemt........( temmeligt betydningsfuldt ord ) glem det ej...........
da maskinen ej er bygget af gud og selv er temmelig teknisk, ja så løser jeg selv problemet..........men tak for dine ord....du får hermed mine point..
MVH

Godkendelse af svar
Fra : vestsol

Dato : 09-03-03 17:31

hej Arly
Er i tvivl om, om dit svar er en belæring eller et venligt svar..........du snakker om misbrug og tyveri og ret og dit og dat.............det kan jeg ikke bruge til noget........er sikkert temmelig meget mere klar over dette end dig.........idet at dette er en selvfølge for mig...............................behøver ikke bringe sådanne budskaber videre.......
At du fortæller mig, at biosen kan leve i 15 år, kan jeg bruge til noget.tak...
Maskinen har ligget i dvale i 3 år...og meget er hendt siden, og derfor kunne det jo tænkes, at passwordet var menneskeligt glemt........( temmeligt betydningsfuldt ord ) glem det ej...........
da maskinen ej er bygget af gud og selv er temmelig teknisk, ja så løser jeg selv problemet..........men tak for dine ord....du får hermed mine point..
MVH

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 09-03-03 17:36

Hejsa

Hvis du er heldig kan du bruge keydisk (den sletter din indstilinger i bios ) http://www.cgsecurity.org/index.html?cmospwd.html

PS. jeg kender en der har løst problemet med keydisk...

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 09-03-03 17:36

hmmm......men kunne bruge svaret?