/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ansøgning
Fra : movser
Vist : 755 gange
50 point
Dato : 13-07-08 07:19

Hvad tilladelse skal der til for at sætte 16 km2 hytte op. nogen der kender retningslinerne. skal teknisk forvaltning ha tegning, og hvad med naboer. Jeg har rigelig plads da mit lille hus kun er 57km2 og grunden er 700km2

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-07-08 07:37

Citat
Hvilke byggerier skal du anmelde til kommunen? Du skal anmelde dit byggeri, når:
Den nye bygning er på mellem 10 og 50 kvadratmeter
Det drejer sig om en garage, carport, et udhus eller et drivhus.
Anmeldelsen skal være skriftlig, og den skal sendes til kommunens tekniske forvaltning.

Læs meget mere her
http://www.bolius.dk/viden/fakta/love-og-regler/bygningslovgivning-generalt/byggetilladelse-og-anmeldelse-af-byggeri/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-08 08:21

"Grunden er på 57 km2"

Du kan roligt bygge en kæmpe lade uden at spørge nogen, på en grund af den størrelse kan den kun opdages fra luften

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 13-07-08 09:22

Ja, men flere kommuner er begyndt at fotografere fra luften for at se om tingene er i orden helt ud ikommunenens afkroge.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-08 10:00

LuffeA find dine læsebriller
Citat
Jeg har rigelig plads da mit lille hus kun er 57km2 og grunden er 700km2

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-07-08 10:39

Jeg kan ikke lige overse de størrelserMen jeg ved da at 1km2 er en km på hvert led, så jeg tænker på om det 2 tak bagved måske skal fjernes!
Jeg syner du skal spørge kommunens tekniske forvaltning, de må kunne forklare hvad du kan lave uden videre, hvad kommunen kan give tilladelse til og hvad der kræver nabohørringer.
;man kan aldrig vide hvad der gælder for området, hvad der eventuelt er af tinglyste servitutter. kommunens tekniske forvaltning bør have det nødvendige overblik, det har vi her på kandu måske ikke.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-07-08 10:42

nå det var k et der skulle fjernes

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-07-08 10:50

læserjeg mom Helle Birgittes citat rigtigt?
Citat
Hvilke byggerier skal du anmelde til kommunen? Du skal anmelde dit byggeri, når:
Den nye bygning er på mellem 10 og 50 kvadratmeter
Det drejer sig om en garage, carport, et udhus eller et drivhus.
Anmeldelsen skal være skriftlig, og den skal sendes til kommunens tekniske

Når jeg får den opfattelse at alt under 16 kvadratmeter og alt over 50 kvadratmeter ikke kræver tilladelse?

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 50 point
Dato : 13-07-08 11:43

Det er reglementet for bygning af småhuse - som vist er den str der er blevet spurgt om
http://borger.dk/forside/bolig-og-flytning/ejerbolig/ejendom-og-byggeri/nybygning-ombygning-og-ulovligt-byggeri#småhuse

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-07-08 15:19

Nej det er k et, der skal væk

m2 er kvadratmeter
km2 er kvadratkilometer, som er en million gange så stort.

en 16 km2 hytte ville være verdensrekord i byggeri.

Strengt taget skulle man skrive med et lille hævet total, men det er så svært uden rigtig tektbehandling, at man ofte accepterer en normalt total.

Du skal overholde lokal byplansvedtægt( fås hos kommunen) , servitutter på ejendommen, og småhusregkementet eller bygningsreglement 2008 ( frit valg forløbig).

En almindelig faldgruppe er at folk ikke laver lovligt tag eller tagafløb. Også bygningsafstande skal overholdes.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-07-08 15:45

Het k fjernede vi allerede kl 10.42

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-08 17:23

Helt lovligt kan det skrives kvm.

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 14-07-08 00:11

Nu i har besvær med m² og km², så får i nemt det lille 2 tal frem ved at trykke alt-tasten ned og taste 0178, ligeledes hvis i skal skrive grader f.eks. 28º ved at trykke alt-tasten ned og taste 0186

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-07-08 10:29

ikke på min

Kommentar
Fra : movser

Dato : 14-07-08 18:43

He HEdet fik i meget sjov udaf det var jo kvm jeg mente grund på 700 og hus på 50 men jeg morede mig også selv. laver mange fejl men sjovt er det selvbyggeri.
Undtagen de tagrender jeg snart skal til at skifte men de spørgsmål stiller jeg senere.
Nu er mit lille hus snart renoveret har kun fået hjælp til indkørsel og badeværelsesgulv. sku da flot af sådan en gammel makrel på 52

God sommer til alle og tak for hjælpen indtil videre.

Godkendelse af svar
Fra : movser

Dato : 14-07-08 18:44

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-07-08 18:54

Godt gået og tak for point