/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Ændring i 24-års-reglen
Fra : sommerferie08
Vist : 395 gange
20 point
Dato : 12-07-08 21:41

24-års-reglen blev indført for at undgå tvangsægteskaber og til dels familiesammenføringer. Den har vist sig at virke efter hensigten. Indvandrernes ægteskabsmønster er blevet brudt og mange er kommet under uddannelse. Derfor skal 24-års-reglen efter min mening bevares.

Der skal dog foretages en enkelt men meget markant ændring. For at sikre at sikre at danske statsborgere kan tage deres kæreste med til Danmark og altså ikke behøver at bosætte sig i Malmö foreslår jeg at 24-års-reglen skal laves om så en af de to ægtefæller skal have opnået dansk statsborgerskab.

På den måde retfærdiggøres loven og Danmark vil få lettere ved at tiltrække udenlandsk arbejdskraft.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 12-07-08 22:34

Så vidt jeg forstår dig, er dit forslag ikke en forandring af hvordan situationen i dag.

Fra http://da.wikipedia.org/wiki/24-%C3%A5rs_reglen :

"Reglen omfatter ægteskab og registreret partnerskab mellem udenlandske og danske statsborgere eller andre med dansk opholdstilladelse. Den hindrer ikke indgåelse af ægteskabet, men alene tildeling af opholdstilladelse i Danmark."

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-08 22:36

Citat
og altså ikke behøver at bosætte sig i Malmö

Den er allerede faldet til jorden....

Følger du ikke med

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 12-07-08 22:39

det mangelede da også bare

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 13-07-08 00:23

Citat
På den måde retfærdiggøres loven og Danmark vil få lettere ved at tiltrække udenlandsk arbejdskraft.

SÅ HVID/T JEG KAN SE_
ER VI PÅ SNART PÅ RØVEN________igen/ er der der sikkert.
SÅ BARE BLIV HJEMME.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 13-07-08 00:25

Tænker på den Danske rente%%%%%%%%%%%%%%%%%%
og op__IGEN///???

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 13-07-08 10:36

24-års-reglen skal laves om så en af de to ægtefæller skal have opnået dansk statsborgerskab............................

Ja go' da' tvangsægteskaber igen.

Hvis to elsker hinanden kan de vel sagtens vente et år eller to med at få papir på det.

Godkendelse af svar
Fra : sommerferie08

Dato : 13-07-08 15:48

Tak for svarene.