/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ejerskifteforsikring?!
Fra : klausen32
Vist : 5285 gange
50 point
Dato : 12-07-08 20:18

Hej!

Vi er ved at købe hus og skal nu have en ejerskifteforsikring...
Forsikringen skal løbe i 10 år og skal dække så meget som muligt, med forholdsvis lav selvrisiko.

Vi har selvfølgelig fået et tilbud fra ejendomsmægleren, men har på fornemmelsen, at han skal tjene lidt for meget på at tegne den ...

Huset er fra 1981 og er 125 kvm. og ligger i en udkantskommune.

Er der nogen der har gode erfaringer med selskaber?, samt priseksempler kunne være gode at få med.

På forhånd tak!
Klausen

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 13-07-08 03:11

SER du ikke TV _ de er INTET VÆRD
Med-mindre de skal hente PENGE HJEM
fra andre____________

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 13-07-08 03:18

Forbrug.dk???? kan måske hjælpe ellers Google på
skidtet, men forvent intet, da det som regel ????
er samme forsikring, der gælder 2 veje.....
enten eller__PAS PÅ

Har selv aldrig haft brug for skidtet,
sikkert fordi det var biligere UDEN +
at jeg senere fandt ud AF, at samme firma
STOD FOR DET SAMME / = ups, hvis man kom i klemme.......

MEN __ og andet, mener DET skulle tilbydes_ DENGANG 13 år baglæns?!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-07-08 05:09

En ejerskifteforsikring er penge ud af vindue. Den er intet værd.
Hold dig væk fra sådan en forsikring. Gå selv huset efter og find evt. ting der ikke er i orden. Får du problemer dækker den ikke det ene og det andet. En sådan forsikring kan godt koste op til 30.000-40.000 kr. alt efter husets stand.
HOLD FINGRENE VÆK.

hawaii7

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-07-08 06:06

Det kan godt være ejerskifteforsikringer ikke dækker mange af de ting, man som køber syntes de burde dække, fx er der typisk forbehold for alle de mangler, der står i tilstandsrapporten.

Men har sælger tilbudt at betale halvdelen (af den billigste forsikring, sælger, eller rettere ejendomsmægleren [med provision] har kunnet finde) har sælger samtidig fraskrevet sig alt ansvar for hytten, så tegn alligevel en ejerskifteforsikring.

Da vi købte hus for ½ år siden var vores advokats råd, at vi skulle tegne forsikringen i samme selskab som vi ville tegne den almindelige husforsikring i, så vi undgik at to forsikringsselskaber begge mente, at hvis skaden skulle dækkes skulle det være det andet selskab der gjorde det. Det råd fulgte vi, og prisen for den udvidede ejerskifteforsikring var ca. 15000 kr en gang for alle, hvor sælger dækkede ca 5000 kr. Der er så en samlet selvrisiko på 30000 kr, altså sådan at hvis der kommer flere mindre skader skal vi betale de første 30000, derefter er det selskabet der betaler for de efterfølgende skader. Huset er 160 m2 fra 1974 og i Københavnsområdet.

Vi har heldigvis ikke haft brug for forsikringen, men der skal ikke ske meget med et hus i 10 år før det koster det lilla ud af øjnene, og sker der ikke noget er det trods alt "kun" 1000 kr om året vi har betalt den sikkerhed.

Og da de samtidig gav et tilbud på bilforsikringen, der var 2000 billigere om året, er pengene hurtigt tjent ind igen. Vi tog Nykredit, som vi (og ikke mægleren) valgte til finansieringen.

God fornøjelse med et forhåbentlig skadefrit hus, det er jo det rareste

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-07-08 08:33

du kan bare gå til diteget forsikringsselskab og tegne en ejerskifteforsikring. og du bør tegne den hvis det er et hus der er klar til at flytte ind i. hvis det er en ruin der skal totalrenoveres er det ligemet med den forsikring, men der kan altså komme mange ting frem som koster rigtig mange penge at få lavet.
de fleste eksempler afdem man hørerom, er folk der troede at de kunne slippe for udgifter til alm. vedligeholdelse og småreparationer. de store ting er der sjældent problemer med at få dækket. men sæt dig grundigt ind i, hvad det er der er dækket og frem for alt, hvad der ikke er dækket. det kan godt betale sig at bruge nogle timer på det.

Kommentar
Fra : klausen32

Dato : 13-07-08 10:20

synes allerede jeg har brugt flere timer på det, bare uden en egentlig konklusion... Huset er lige til at flytte i. Vi har haft en tømrer til at gennemgå huset, men som han sagde, var der flere ting man ikke kunne tjekke, så som skjulte vandrør etc..

Vi har fået tilbudt en udvidet ejerskifteforsikring fra ejendomsmægleren på 12.300,- i 10 år med 5.000,- i selvrisiko dog max. 28.000,-. Sælger skal betale 2.625,- .
Der er en undtagelse i tilbudet, som jeg synes er urimelig. Da genvindingsanlægget er ude af drift dækker forsikringen ikke evt. fugt, råd- og svampeskader. Jeg har dog i salgsaftalen betinget at anlægget ved overtagelse er håndværksmæssig korrekt repereret. Denne burde så kunne ændres?

Kommentar
Fra : klausen32

Dato : 13-07-08 10:23

Lige én ting, som jeg glemte at fortælle. Mit eget forskiringsselskab (FDM-forsikring) tegner ikke ejerskifteforsikring.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-07-08 10:33

Mit forsikringsselskab tegnede heller ikke ejerskifteforsikring, så jeg skiftede for at undgå fremtidigt bøvl(men fik som nævnt også en god pris på bilforsikringen).

Men jeg ville ikke turde lade være at tegne forsikringen, man får ikke meget husreparation for de små 40000 kr, du max kan komme til at betale for de skader på huset , der vsier sig i 10 år.

Prøv selv at checke forskellige forsikringsselskaber, det tilbud jeg fil af mægleren var i hvert fald ikke det bedste for mig (men sikkert for mægleren)

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 13-07-08 13:48

Man ved aldrig om det er det rigtige forsikringsselskab, før man har haft brug for dem. Altså du kan nok ikke få den sikkerhed du gerne vil have før tegningen. Tegn endelig en for ti år, og håb på du ikke får brug for den.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-07-08 14:09

Helt enig, ingen kender dagen før værtshuset lukker, øh, forsikringsselskabet før de skal punge ud.

Men på http://www.ankeforsikring.dk/Find_kendelser.aspx kan du søge på ejerskifteforsikring, evt på det selskab du har tilbud fra, og se ligt om hvordan de behandler deres kunder.

Men desværre, jo mere du har i samme selskab, jo "flinkere" er de, fordi det koster at miste dig som kunde.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-07-08 16:47

Helt enig med qfha, ingen kender dagen før værtshuset lukker, øh, forsikringsselskabet før de skal punge ud.

Men du kan jo gå ind på forsikringsankenævnets hjemmeside

http://www.ankeforsikring.dk/Find_kendelser.aspx

og søge på ejerskifteforsikring, og evt det forsikringsselskab du har fået et tilbud fra. Men der er rigtig mange sager, og når man -som jeg- ikke ved hvor mange ejerskifter de forsikrer er det svært at sammenligne. Men en fornemmelse af hvordan de behandler kunderne kan man nu godt få.

Igen, jo mere du har i samme selskab jo "flinkere" er de, eller jo mere mister de hvis du bliver sur og flytter alle dine forsikringer

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-07-08 16:48

Øh, som jeg altid siger, EDB er sjovt og nemt, jeg troede ikke jeg havde sendt osv

Kommentar
Fra : Hende

Dato : 25-07-08 13:04

Hmmm, hvis I ikke allerede er flyttet ind eller har tegnet, kan Codan anbefales. Vi er netop selv flyttet ind, og der har vist sig at 2 vinduer skal skiftes, samt gulvet i hele underetagen. Det meste er klaret over telefonen uden problemer, men da gulvet ligger i en prisklasse tæt på de 100.000 vil taksator gerne ud at kigge. Men har ellers stolet på den tømrer, som vi selv har haft ude at kigge og give priser.

Forsikringen er en smule dyrere end nogle af de andre vi tjekkede ud før vi valget Codan. Samtidig tegnede vi husforsikringen samme sted - her kan du tegne for svamp, fugt og råd. Det har vist sig, at vinduerne kan kører over husforsikringen. Mindre selvrisiko!!