/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Karl Kristen
Fra : kirsten41
Vist : 587 gange
200 point
Dato : 12-07-08 16:59

Er der mon en eller anden der kan hjælpe mig med oplysninger om : Karl Kristen Christensen Jørgensen
Jeg ved at han er født i Sankt Mikkels Sogn i Slagelse d. 25/12 1895, døbt samme sted 1/3 1896
Forældrene er : Søren Jørgensen og Anna Karlsen

Karl Kristen er uddannet som slagtersvend og han har været gift mindst 2 gange

Han blev borgerligt viet i Vejle 6/8 1927, med Else Kirstine Petersen ( f. Madsen) og ved denne vielse står der at der er fremlagt skilsmissebevilling fra begge parter

Så hvem var han gift med 1. gang???? Og havde han børn??

Jeg vil også gerne vide hvor og hvornår han er død.

Kirsten41

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-07-08 19:18

Sankt Mikkels sogn, Slagelse herred, Sorø amt...

Men indtil nu ingen hits, Svend

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-07-08 20:44

Tjah det er jo et godt spørgsmål.
Du må nok ind og finde skilsmissebevillingen på Landsarkivet.

Lis

Kommentar
Fra : kirsten41

Dato : 12-07-08 21:12

til Lis
Det kunne jeg godt, problemet er, at jeg ikke ved, hvor eller hvornår han er blevet skilt.
Kirsten

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-07-08 20:28

Det efter 1895 må du nok på arkivet for at finde...

Men jeg finder heller ikke:
>Forældrene er : Søren Jørgensen og Anna Karlsen
De er vel født ca 1870 og burde være at finde på nettet?

Men med sønnens 4 navne, vil jeg tro at i hvert fald mor Anna havde et mellemnavn mere??

Slagelse er jo Sorø Amt, men de kan jo også stamme fra eksempelvis Præstø Amt???
Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : kirsten41

Dato : 15-07-08 21:07

Søren Jørgensens forældre er fundet, og Anna Karlsens mor ligeså ( hun er født udenfor ægteskab)

Det jeg gernevil vide om ham er hvem han var gift med 1. gang og hvor har er død

Han er udmeldt af folkekirken 8/12 1916

han har rejst en del rundt i landet:
Han boede i Aalborg 15/3 1923
derefter
Spodsbjergvej 24 Rudkøbing,
Så rejser han igen til Aalborg 8/1 1925
fra Aalborg igen 13/3 1925 til
Tværgade 15 Nykøbing Falster
derefter tilbage til Aalborg 6/2 1926
Derefter rejser han så til Vejle og flytter til Vindingland og der bliver han så "væk"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-07-08 08:37

Hek kan du henvende dig om Vindingland i Mølholm sogn, Svend
http://www.sogn.dk/moelholm/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-07-08 08:41

Ifølge sognetræf:
Mølholm sogn, Holmans herred, Vejle amt

Men ingen har meldt sig som Vindingland eksperter, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-07-08 08:49

Der bor nulevende "Christensen Jørgensen" i Hobro, Haderslev, Thisted og Odense...
Ifølge krak her:
http://www.krak.dk/query?what=wp&search_word=Christensen+J%F8rgensen+&geo_area=

Måske er de efterkommere efter din Karl Kristen? og kender til ham??
Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : kirsten41

Dato : 16-07-08 10:26

til SvendGiversen
Tak for din ihærdighed. Nu har jeg lidt at arbejde videre med
Kirsten

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-07-08 09:49
Kommentar
Fra : kirsten41

Dato : 24-07-08 12:45

Til Senta
Tak for tippet. Jeg vil besøge arkivet ved første givne lejlighed.
Kirsten