/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Router
Fra : Miksi76
Vist : 645 gange
100 point
Dato : 12-07-08 14:45

Nogen der kender D-link 54Mbps Trådløs router Di-524 ?
Kan den køre en bærbar på trådløs og en stationær på kabel på samme tid?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 12-07-08 14:48

JA - flere bærbare og flere stationære comp på een gang.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-08 15:09

Det er jo min router bare spørg løs, men Eyvind har svaret på det konkrete spørgsmål, du kan have 4 computere på med kabel og 99 med trådløs forbindelse, på en gang

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 13-07-08 18:10

Du kan faktisk have 32 på kabel-nettet igennem swithes

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-07-08 17:35

Jeg mener at den kan have mange flere.
De fleste kan have op til 254 enheder koblet til routeren, som IP-registret giver mulighed for. Heraf kan der dog max være 127 via den trådløse (det har noget at gøre med tallet 7F i hexdecimal)
Reelt kan du have flere switche på, så du kan udvide netværket inden for routerens begrænsning.
Hvis den køre DHCP, vil den kunne styre alle enheder, også dem der er via ekstra switchene.
Det er dog de færreste der har et sådant stort behov, og det ville da også give en mærkbar nedsættelse af hastigheden, hvis de alle er på nettet samtidig.
Selv om du har fået tildelt to IP-adresser fra din ISP (internetudbyder), så vil routeren kun bruge den ene, som adgangsvej til nettet, så det vil være en flaskehals.

For at kunne udnytte de evt. 2 IP-adresser, kan man starte med en lille switch, hvorefter der kan sættes en eller to routere på, og sådan lave to netværker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-08 18:51

Jeg fornemmer at Miksi76 bare vil ha 2 comp.

Godkendelse af svar
Fra : Miksi76

Dato : 16-07-08 21:29

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-07-08 21:47

Citat
Jeg fornemmer at Miksi76 bare vil ha 2 comp.

Ja eyvind, det troede jeg også engang at jeg bare skulle have.
Men ting har det med at udvikle sig, så jeg i dag har 12 forskellige enheder på netværket, og 23 MAC registreringer ialt.

Jooooo det kan udvikle sig! IK?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-08 09:39

Hos mig er det nu mere indviklet end udviklet.
Ingen stationære > yt
4 bærbare
1 mac og 3 fælles mac

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-08 23:08

Hvornår har du skiftet Windows og Linux ud med Mac

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-08 23:36

Det skulle være så sundt med æbler har jeg hørt.

Een bærbar Zepto med indbygget trådløs netkort som har en mac adresse.
3 stk compaq med 3 fælles trådløse netkort som har hver sin mac adresse.

Ingen stationære computere mere. Den hurtige smuttede hen til et barnebarn.

Ò_Ó