/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
BSOD Hjælp!
Fra : suspiria
Vist : 1066 gange
200 point
Dato : 11-07-08 17:24

Jeg fik igår aftes lige pludselig en blå skærm. Jeg slog automatisk genstart fra og noterede mig dette:

Kode
Stop
0X000000F4 (0X00000003, 0X897FCDA0, 0X897FCF14, 0X80605666)

Fandt det her, men gør mig ikke meget klogere..:
Citat
0x000000F4: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION
(Click to consult the online MSDN article.)
One of the many processes or threads crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated. As a result, the system can no longer function. Specific causes are many, and often best resolved by a careful history of the problem and the circumstances of the error message. One user, who experienced this on return from Standby mode on Win XP SP2, found the cause was that Windows was installed on a slave drive; compare KB 330100.

Jeg bliver ved med at få den blå skærm. XP kan godt starte op men der går kun imellem 1-5 min før den blå skærm kommer igen. Jeg har også prøvet i fejlsikrettilstand, der holder den lidt længere ud men jeg får også der den blå skærm.

Jeg har prøvet at gendanne mit system 2 dage tilbage, men det hjalp ikke noget.

Har lige prøvet at tjekke om rammene sad løse, det gør de ikke!

Jeg har prøvet CHKDSK /P /R, men det hjalp heller ikke på problemet.

Nu er jeg ved at køre memtest for at tjekke for ramfejl, der er ikke fundet noget indtil videre...

HJÆLP!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-08 17:31

Sandsynligvis en fejl på harddisken, hvilken harddisk har du ?

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 11-07-08 17:33

500gb western digital som master og 200gb samsung som slave.

Jeg havde en masse hjemmeoptagelser som jeg havde brændt over på dvd og dem overførte jeg til harddisken igår (mange GB's), kan det måske have noget med det at gøre?

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 11-07-08 17:40

memtest fandt ikke nogen ramfejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-08 17:43

Fejlen kan være mange....

Men da den af og til starter op tyder mest på at et eller andet mister forbindelse....

Det kan være alt fra dårlig lodning til din strømforsyning....

ALT skal måles igennem.....

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 11-07-08 17:49

Jeg tvivler på at dine overførsler skal kunne have nogen indflydelse, men man skal aldrig sige aldrig, du har selcfølgelig kørt disk oprydning og defragmenteret disken ? Du burde kunne finde et diagnose værktøj hos Western Digital: http://support.wdc.com/product/download.asp?lang=en prøv den

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-07-08 18:00

Har du prøvet og åbne dit kabinet og høre efter om din(e) HDD køre voldsomt hurtigt ved opstart?

Nu har jeg googlet din fejl kode lidt og har fundet det her.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;330100

0x000000F4: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION
(Click to consult the online MSDN article.)
One of the many processes or threads crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated. As a result, the system can no longer function. Specific causes are many, and often best resolved by a careful history of the problem and the circumstances of the error message. One user, who experienced this on return from Standby mode on Win XP SP2, found the cause was that Windows was installed on a slave drive; compare KB 330100.

Kilde
http://aumha.org/a/stop.htm

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-08 18:07

Fejlmeldingen siger jo at en person har fundet ud af at denne fejl skyldes at XP er installeret på en HD som er sat til slave..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-07-08 18:10

læse microsofts artikel

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 11-07-08 18:11

Den fejlmelding har jeg selv skrevet i mit første indlæg... Har tjekket master/slave...

o.v.n - Er ved at prøve at installere et diagnose værktøj fra Western Digital, vender tilbage.

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 11-07-08 18:44

Ok har lige prøvet på at køre den test. Resultatet:
http://i188.photobucket.com/albums/z215/haarlokk/Klippebord-1.jpg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-08 18:48

Ergo HD-fejl

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 11-07-08 18:53

Ja det er det vel :( Har jo prøvet at reparere ved at boote op med xp disken i og køre CHKDSK /P /R.

Så der er vel ikke andet for end at skifte møget ud?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-08 18:58

I din situation vil jeg anbefale at få hentet vigtige filer over på et andet medie, du skal sandsynligvis snart have købt en ny harddisk

Godkendelse af svar
Fra : suspiria

Dato : 11-07-08 19:35

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-08 19:58

Selv tak, desværre ikke godt nyt for din disk